Běží kampaň na podporu finanční gramotnosti spotřebitelů

3. 10. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Češi stále více využívají spotřebitelských půjček a úvěrů. V souvislosti s tím se nyní rozjíždí informační kampaň, která si předsevzala zvýšit povědomí českých spotřebitelů o možných nástrahách, jež na ně mohou ve smlouvách čekat.

Kampaň s názvem „Podepsat můžeš, přečíst musíš“ představilo Sdružení českých spotřebitelů. Má lidi připravit na nesrozumitelné formulace, složité podmínky či skryté sankce, které jsou často ve smlouvách umně skryty. Podle Českého statistického úřadu v Čechách neustále narůstá počet využitých spotřebitelských úvěrů a půjček. Riziko, že obyčejný člověk neznalý právního jazyka, podepíše ve smlouvě i to co nechce, tak přímo úměrně narůstá. I díky tomu se ve výsledku zvyšuje počet těch, kteří pak nejsou schopni úvěry splácet.

Kampaň bude podpořena i reklamními plochami v MHD, vlacích ČD nebo zdravotnických zařízeních. Spuštěny byly webové stránky s důležitými informacemi, na něž se snaží kampaň upozornit. Ty se také postupně budou objevovat i v denících formou inzerátů. Podporou kampaně je i brožura zaměřená na oblast půjčování peněz, na jejímž vzniku se podíleli finanční a právní odborníci. Distribuovaná bude do středních a vyšších odborných škol.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).