Internetový svět se minulý týden otřásl v základech. Přispěly k tomu informace, podle kterých dochází k prodeji hned několika úspěšných českých e-shopů, které by si údajně měli mezi sebou rozebrat dva silní hráči – HP Tronic a Internet Mall.
Na prodej je podle těchto informací například internetový obchod Kasa.cz, který loni zvýšil tržby o 77 procent na 1,28 miliardy korun. Jak informovala napříč všechna média, měla by ho od ledna získat společnost HP Tronic, která zatím provozuje kamenné obchody Proton a Euronics. Média přitom vycházela z informací Hospodářských novin, které se odvolávaly na „dobře informovaný zdroj”. Podle něj by Kasa spadala pod HP Tronic už od ledna příštího roku.
Jak zjistil business server Podnikatel.cz, tyto informace se nezakládají na pravdě. HP Tronic Kasu kupovat nebude a ani se o tom neuvažovalo. Informace o převzetí obchodu se nezakládá na pravdě, firma HP Tronic je náš dlouholetý obchodní partner a jeden z dodavatelů a jediná jednání s ním se týkají obchodních podmínek a spolupráce v oblasti logistiky,
řekla serveru Jitka Součková, marketing manager společnost Kasa.cz, s.r.o.
Jak však Součková serveru potvrdila, Kasa.cz skutečně fúzovat bude, nicméně podrobnosti k obchodu nemůže sdělit z toho důvodu, že celou transakci musí ještě posvětit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS): Pravdou je, že ke konsolidaci internetového trhu dochází, nicméně z naší strany jde o aktivity zaměřené na horizontální integraci, které jsme se věnovali již v minulosti,
doplnila Jitka Součková, která zároveň upozornila, že oficiální stanovisko bude brzy zveřejněno na oficiální tiskové konferenci.
Kasa.cz však podle Hospodářských novin není jedinou společností, která má skončit v rukou nového vlastníka. Další v pořadí je podle deníku i společnost Alza.cz, a.s. provozující stejnojmenný internetový obchod zaměřený na počítače a elektroniku. To ale společnost Alza.cz striktně odmítá: Společnost vlastní již více než rok L.S. Investments Limited, jejíž vlastníci jsou privátní akcionáři a ti rozhodně o prodeji Alza.cz a.s. neuvažují,
zdůraznil Jan Samko, marketingový ředitel Alza, a.s. Ten rovněž zpochybnil informace deníku, které měly prodej deklarovat. Informacím o »lákání« případných zájemců nahrává i fakt, že Alza letos poprvé zveřejnila informace o tržbách. Ty se pohybují okolo tří miliard korun, což z firmy rázem udělalo lídra trhu,
napsaly Hospodářské noviny. To však Samko považuje spíše za otevřenost vůči veřejnosti i médiím než za potvrzení prodeje: Mezi novináři se objevilo mnoho nepřesných a spekulativních informací (o obratech společnosti, vlastnických strukturách apod.) Rozhodli jsme se pro otevřenost vůči médiím, aby se tyto zavádějí informace uvedly na pravou míru,
doplnil Samko.
To ostatně potvrdila i Jitka Součková, která v této souvislosti upozornila na společné stanovisko internetových obchodů Kasa.cz a Alza.cz. Poslali jsme Hospodářským novinám společný dopis, v němž se proti těmto spekulacím ohrazujeme. Dodnes jsme neobdrželi odpověď,
doplnila pro server Podnikatel.cz Jitka Součková, marketing manager společnosti Kasa.cz.
Pozn. Aktualizováno o názor společnosti Alza.cz