Podlehli jsme objednávání služeb přes internet. Potvrzuje to loňský průzkum společnosti TN AISA, podle kterého zhruba 40 % z lidí používajících internet, na něm hledá služby. A takových lidí, tedy potencionálních zákazníků, je v Česku podle měření z dubna tohoto roku 6,7 milionu. Katalogové portály jsou výhodné pro živnostníky i firmy, které si tak prokazatelně zvyšují tržby. Přes náš profil na Službomatu evidujeme za rok padesát nových zákazníků, což odpovídá tržbám ve výši zhruba půl milionu korun,
komentuje Stanislav Kralovanský, majitel firmy Malíři Natěrači CZ, a fotograf Petr Sapík potvrzuje: Za dobu, kdy mám profil na Službomatu, se mi zvýšil počet klientů o 25 procent.
Připomeňte si: Mají internetové katalogy stále své místo a smysl? Prozradí čísla
Nejčastěji lidé vyhledávají služby na internetu v pondělí, úterý a ve čtvrtek. Celá pětina uživatelů navíc dává přednost aplikacím katalogových portálů v chytrých telefonech. Téměř dvě třetiny uživatelů jsou ženy, které nejčastěji vyhledávají instalatéry, kadeřníky nebo masérské služby. Pokud jde o nejnavštěvovanější kategorie, tedy ty nejhledanější služby, jednoznačně u nás vedou autobazary. Pak je zhruba v podobném poměru zastoupeno podnikání v restauracích, ubytování, realitních kancelářích, cestovních kancelářích a tak dále. Nesmíme však zapomínat i na regionální rozdíly,
říká Irena Zatloukalová, manažer PR a interní komunikace Firmy.cz.
Téměř polovina uživatelů u Službomatu hledá služby prostřednictvím prohlížeče Chrome. Pětina dokonce dává přednost aplikacím v chytrých telefonech. Internetové portály slaví úspěchy zejména v přehledném vyhledávání a pečlivě ověřených kontaktech. Konkurence postupně roste, a tak se katalogové portály snaží zákazníky nalákat na nadstandardní služby. Službomat například umožňuje registraci základního profilu firmám zdarma, což oceňují především začínající podnikatelé,
připomíná Vojtěch Lambert, ředitel portálu Službomat.
Psali jsme: Firmy.cz v novém kabátě. Živnostníci už prý nepotřebují webové stránky
Na jednoho člověka během měsíce připadne 10× více návštěv než před nedávnou změnou služby. Napovídá to, že si lidé na změnu katalogu všimli a využívají jej častěji. Využívají na 600 000 ručně ověřených kontaktů na aktivní firmy, které opravdu stále v daných oborech podnikají. A navíc se například k telefonnímu kontaktu či navigaci do místa k vybrané provozovně, mohou dostat pohodlně i z mobilního telefonu, tedy, kdekoliv jsou,
upozorňuje Irena Zatloukalová.