Začátek podnikání se v různých oborech liší. Záleží totiž na síle konkurence i specifikách daného odvětví. Jak vidí start podnikání sami podnikatelé a co radí nováčkům?
Ve službách je klíčový personál
Kadeřníci doporučují držet se při zakládání salonu při zemi a nebýt naivní. Mít jakýkoliv podnik vyžaduje velké investice, především časové. Je to starost na každý den a soukromý život jde stranou,
uvádějí na základě vlastní zkušenosti Zuzana Böhmová a Pavel Kalina z ADVANCE studia. Pozor je třeba dát na provozní náklady a podle Jakuba Hájka z kadeřnictví Hairgods nelze u této služby podceňovat výběr personálu. Čtěte více: Chcete si založit vlastní kadeřnický salon? Ohlídejte si úřady
Klíčovou roli dobře vybraného personálu zdůrazňují také podnikatelé, jejichž byznysem je provoz restaurace. Například Robert Staněk z restaurace U Perónu. Ten také radí vyvarovat se při rozjezdu svého podniku půjček. Lepší je začínat pomalu a po krůčcích, než si zlámat vaz velkým úvěrem,
konstatoval pro server Podnikatel.cz. Čtěte více: Pokud zakládáte restauraci, dávejte si pozor na půjčky. Radí profesionálové
V dalších oborech spadajících pod služby je dobré nepodceňovat vzdělání a praxi – protože, jak připomíná Karel Beran ze Spa & fitness Hotel Imperial, pouze kurz z vás profíka neudělá
. To je případ masérů, ale také vizážistek.
Specifickou oblastí podnikání je taxislužba. Ti, kteří se jí věnují jako OSVČ, upozorňují, že je zvlášť potřeba dát si pozor na nepoctivé praktiky, které se v oboru vyskytují. Taxikář Radek Mezera podotýká, že je třeba pečlivě číst veškeré smlouvy, které živnostník v oboru uzavře, a případně se nebát porady s právníkem. Nutné je sledovat novelizace zákonů a vyhlášek spojených s provozem taxislužby a také pamatovat na péči o své klienty, zajistit si jejich návratnost,
dodává taxikář Petr Novák. Čtěte více: Živit se jako taxikář na vlastní triko se zpočátku prodraží, varují profesionálové
Pro e-shop je nutná dobrá strategie
V e-shopech je na českém trhu poměrně velká konkurence. Není proto divu, že podnikatelé radí mít při založení e-shopu pečlivě promyšlenou strategii a také uvažovat, do jaké reklamy se vyplatí investovat peníze. Stěžejní záležitostí je pro e-shop grafika a vzhled jako takový, tomu by se měla věnovat velká péče,
říkají Martina a Marko Milosavljević, kteří stojí za e-shopem Eurooptik.cz. Čtěte více: Založit e-shop rozhodně není jednoduché, tvrdí profíci z oboru
Foto: www.isifa.com