Kde a v jakém oboru se vyplatí začít podnikat, radí Velká mapa malého podnikání

22. 3. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Před rozjezdem byznysu je dobré udělat si obrázek, jak silná je v daném místě konkurence. Pomoci může mapa, která podnikatelské příležitosti monitoruje.

V České republice existuje celá řada míst, kde některé služby nebo řemesla zcela chybí. V některých obcích není například prodejna s potravinami, chybí kadeřník anebo cukrář. Naopak jsou místa, kde je konkurence tak silná, že jen blázen by investoval energii, aby se prosadil. Ke zmapování vhodných míst pro začátek podnikání poslouží Velká mapa malého podnikání, kterou vytvořil tým datových žurnalistů Samizdat společně s projektem T-Mobile Rozjezdy.

Ze zkušeností víme, že pro dobrý začátek nestačí jen nápad, ale i znalost trhu
a konkurence. Proto jsme se letos rozhodli všem zájemcům o podnikání nabídnout online zdroj těchto cenných informací,
říká Tomáš Ryšavý, ředitel strategie společnosti T-Mobile Czech Republic.

Psali jsme: Konkurence: Zjistěte si, které značky bojují o přízeň vašich zákazníků

Online mapa umožňuje všem, kdo se chtějí podívat na svou současnou nebo potenciální konkurenci, vyhledávat počty firem z 81 podnikatelských oborů až na úroveň jednotlivých obcí ČR. Nabízí informace o ekonomicky aktivních subjektech do 50 zaměstnanců, tříděných dle oboru podnikání a sídla firmy. 

Mapa vznikla na základě veřejných dat z několika zdrojů. A to z Registru živnostenského podnikání, Obchodního rejstříku a Registru ekonomických subjektů a jsou aktuální ke druhému pololetí roku 2016. Informace z těchto rejstříků se částečně překrývají, proto jsme je spojili do jedné databáze a odstranili duplicity, dodává Petr Kočí ze Samizdatu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).