Tak si tu hrůzu shrnem.
Místo bločku účtenek/paragonů koupených v papírnictví si prodejce vyzvedne nebo koupí totéž na finančáku.
Prodejce bude muset vystavit, tedy vypsat, doklad na každou capovinu. Zde je změna, doklad je v současnosti vystavován až po žádosti zákazníka.
Účtenky pořízené na finančáku budou stejně jako ty dosavadní z papírnictví propisovací. Originál zákazníkovi, kopie prodejci. Když dojde ke stornu, má prodejce oboje. Prvopis i průpis. Žádná změna.
Účtenky budou opatřeny razítkem, kde bude uvedeno firma, jméno a IČ. Zde také nevidím změnu v porovnání se současným stavem.
Prodejce bude muset každý měsíc udělat pořádek v šupleti s příjmovými doklady, protože vopruz povinnosti odeslání souhrnu. Zas ty daně na konci roku budou hotový rychlejš, páč pod bičem hlášení bude daňová evidence dopisovaná průběžně.
Opravdu nechápu, oč jde. Stejně si i teď musí prodejce někam psát co a kolik toho prodal. Zpravidla je to sešit, kde je datum, co je na pultě a u toho čárky označující množství prodeje v daný den. Už před EET to po mně chtěla kontrola prolétávající trhem,. Se tenkrát spojila hygiena, čojka a živnostenský úřad a bylo to výživný.
Předpokládám, že když Marie Terezie zavedla povinnou školní docházku, že se v našich končinách za těch tři sta let podařilo analfabety vyhubit.
Argumenty, že to na trhu nejde stihnout, prodej a psaní a ještě hlídat aby se nekradlo, beru jako neopodstatněné. Pokud zákazník zboží chce, tak si počká. Stejně tak uspořádání zboží na stánku (a velikost stánku) dělá bezpečnostní zázraky.