Tak zrovna zákon o účetní závěrce bych sem netahal. Co je komu do toho, jak je na tom ta která firma finančně? A když víc jak půlka firem závěrku nezveřejňuje a vlastně se nic neděje, proč ten zákon vůbec máme?
Možnost odpuštění se dá zneužít, to nepochybně. Ale drakonické sankce bez možnosti projednání nejsou správné řešení. To by vás mohl rovnou policajt na místě zatřelit při přecházení na červenou (a že k tomu mají někteří skoly už víme). Několik takových státních zřízení Evropa za posledních 100 let pamatuje a nikdy to nedopadlo dobře.
Zákon není něco, co se musí dodržovat vždy a stoprocentně. Zákon je ze své podstaty pouze doporučení, jak by měly fungovat vztahy ve společnosti, kde spolu musí žít více lidí na omezeném prostoru (civilizace poustevníků by zákony nepotřebovala). Navíc, jak už několikrát judikoval nejvyšší a ústavní soud, zákon má i nějaký záměr. Ten je důležitější, než jeho litera. A to je potřeba pečlivě rozlišovat.
A k odbočce. Co je vám po tom, co si dělá SOUKROMÁ firma za své SOUKROMÉ peníze? Svoje peníze si můžu třeba vyhazovat z okna. Jakmile se ale starám o cizí peníze, musím to dělat zodpovědně a šetrně. To je právě průser s panem neestébákem. On si neuvědomuje hranici mezi svým agrofertem a státem. Nejraději by to řídil všechno stejně a byl velitelem vesmíru.