Kdy jsou zákazníci ochotní zaplatit v e-shopu předem?

30. 5. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Přestože Češi začínají e-shopům čím dál více důvěřovat, stále dávají přednost dobírce a hotovostní platbám za zboží. Zákazníci se totiž u placení předem obávají, že jim zboží přijde poškozené či nedorazí vůbec. Jak vyplývá z průzkumu provedeným na uživatelích Aukra, téměř tři čtvrtiny zákazníků jsou ochotné platit předem, když mají dobrou osobní zkušenost s e-shopem a garantovanou ochranou práv nakupujících .

Pokud se obchodník ke svým klientům chová seriózně a profesionálně, získává loajální zákazníky ochotné platit předem. Zákazník, který za zboží platí pohodlně online, také více utrácí – mnohem snáze promění svá přání v realitu, doplňuje manažer platební brány PayU Gabriel Kalapoš.

Rychlé online platby jsou nejpohodlnějším a nejrychlejším způsobem platby v internetových obchodech. Tento způsob je výrazně častěji využíván u ověřených eshopů, které se vyznačují vysokou důvěryhodností u svých zákazníků. U těchto obchodů není žádný důvod neplatit předem, protože se uživatel může spolehnout na to, že obchod se k řešení případných problémů při reklamaci, vracení zboží či pozdním dodání zboží postaví pozitivně, komentoval Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz. Čtěte také: Která platební metoda konečně svrhne nadvládu dobírky?

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).