Zdravim. Diky za vysvětlení. Doufám,že si toto přečtou zastupitelé Prahy i soudy. Neboť firma Uber funguje úplně jasně jako podnikatel samozřejmě řidiči,ale nemají nic. Živnost,pojištění,zkoušky,nevydaji hned účet,... Ale i bez ničeho se dá v ČR krásně podnikat a schovat to za dobrý skutek.
Fany: Souhlasím, i Uberáci fungují jako živnostníci (vydělají-li 20 000 kč za 12 měsíců, což předpokládám že ano). Faktem je, že peníze musí dostávat na účet a už to znamená, že finanční úřad po nich daně z příjmu vymůže (pokud by mu je dobrovolně neodváděli).... faktem ale je, že ty ostatní věci (pojištění, profesní zkoušky, účtenka...) mně jakožto jako zákazníkovi jsou fuk. Nechci si připlácet za to, že to auto je nový a skvělý, řidič profík. Stačila by i stará škodovka s někým, kdo má běžný řidičák.
Aby se současný nerovný stav mezi Vámi taxikáři a Uberem narovnal, přeji Vám, ať jste od výše uvedených zátěží zbaveni, a aby to uznali na té nejvyšší zákonodárné úrovni. (žádné rozhodnutí města nepomůže, změnit zákony je k tomu potřeba).
S názorem na výrobu šperků souhlasím, na takové a podobné činnosti se nemůže hned pohlížet jako na podnikaní a "dusit" aktéra předpisy a povinnostmi. O Uberu jsem do nedávna vůbec nevěděl ale jak taxikáři vydírali občany blokádami tak jsem se nad podnikáním Uberu trošku zamyslel. Se vším výše, v příspěvku Skama uvedeném, celkem souhlasím....až na jedno. Jako zákazníkovi mi nemůže být fuk jak je řidič pojištěn pro případ ublížení na zdraví zákazníka (a někde to musí být uvededeno a já musím mít možnost si to prohlédnout). Řidič nebo jiný účastník silničního provozu mi totiž může ublížit tak, že budu potřebovat např. 25 tis. Kč měsíčně ke svému dalšímu přežívání. Bude mi to platit řidič? To by šlo ale neznám takový případ. Pokud mne řidič zabije tak je mi to šumák....Kapišto Skame?