Abych ti to shrnul (i když je to zbytečné, protože žlutá je špatná automaticky pro tebe)
ČSAD v době, kdy začal jezdit Jančura:
- delší jízdní doba díky tomu, aby si řidič mohl dát zadarmo kafe v motorestu za to, že tam na půl hodiny vyklopí autobus rozespalých cestujících a vyžene je z busu do motorestu
- vyšší cena + příplatek za zavazadla dle uvážení řidiče
- nemožnost rezervovat místo jinak než místenku koupit předem u okýnka na nádraží
- staré autobusy, zejména v podání různých Vsetínů atd. Konkuroval občas snad jen Čebus a Brno-Město
- služby, bonusy žádné
SA v té době (a vlastně i dnes)
- naprosto nejpohodlnější busy a sedačky (dnes horší rozteče)
- stejná nebo nižší cena bez příplatků za každý větší batůžek
- nejrychlejší spojení na trase
- možnost rezervace předem, otevřené jízdenky, není nutné nikam chodit před každém odjezdem
- možnost zakoupení občerstvení, vody za normální ceny přímo v autobusu
- služby zdarma
- informovanost v případě problémů na trase
- kompenzace (slevy) v případě problém zaviněných dopravcem
Paradoxně se začalo vyplácet (když jsem nejezdil přímo z Brna nějakou dobu), dojet regionálním "pražákem" do Brna, tam přejít ke Grandu na SA a jet dál do Prahy s nimi. Bylo to rychlejší (!), cenově téměř stejné jako přímý bus. Po pořízení kreditovky už pak nebylo vůbec co řešit.