Tak to jste ještě nejel tímto vozem Českých drah http://www.zelpage.cz/detail_vuz07.php?id_vuz=79081&rok=15, který je veden např. v IC Sprinter (80 míst). Proti tomu je rozteč sedaček ve starých vagónech Regiojetu letištní plocha.
No nevím jak vlaky, tam jsem se vůbec kvůli plánování 100% obsazenosti nedostal*, ale každému Jančurovu fanoušku doporučuji si zajet třeba linku Praha Brno, jako se stalo mě. Kdyby ta linka stavěla v Jihlavě, tak tam vystoupím, a dojedu jinak. To bylo utrpení, ten Jančurův "luxus", to je jen pro postavy do 165 cm, tam se snad dá hovořit o pohodlí. A podotýkám, že nejde o šířku, resp. tlouštku, ale o délku stehenní kosti. Tedy rozteč sedaček. Ještě že tam rozdávají ty časopisy, tím jsem si vypodložil stehno, do kterého, vykrouceného, mě ryla jakási páčka.
Autobusy jsem najezdil hodně, ale něco tak děsného, jako Jančurův "luxus" jsem nikde jinde nezažil. Opravdu, bez přehánění. Trošku se tomu kdysi blížil jistý "luxusní" Neoplán, ale ten nebyl až tak špatný. Zajímavé je, že maďarská konkurence, nízkonákladovka Orange, nebo tak nějak, má autobusy pohodlné. Navíc tam rozdávají i sluchátka....
* Zůstal jsem v Hr Kr, a Jančura 100% obsazenost. Naštěstí stále ještě existují různá ČSAD, takže jsem za chvíli jel s nimi. Ještě se tam jakýsi člověk rozčiloval, že ho nechtějí vzít, že má jízdenku, ale přišel o minutu pozdě, tak tam strčili někoho jiného. Zvažoval jsem přesun do Pardubic, jenže tam navazoval zase Jančura ve vlaku.... je to mor a likvidace veřejné dopravy. A to myslím vážně. Pokles úrovně cestování, a z cesty autobusem udělal Jančura cestu letadlem ve smyslu, že je nutno zakoupit dlouho předem, plánovat, vědět co bude za týden na minutu přesně. Když to srovnám s konkurencí, kde když chci mít jistotu sezení, koupím si jízdenku. Když nevím kdy pojedu, přijdu na nádraží a jedu. To je veřejné doprava. Ne ta parodie v podání Jančury.
Nemluvě o jeho pověsti velmi špatného zaměstnavatele. No, zítra jednu jeho zaměstnankyni potkám, tak se zeptám na poměry.
Orange Ways a pohodlné busy? Oranžády jezdí jakýmsi starým vrakem, pokud tedy vůbec spoj vypraví. Zjevně kopírovat úspěšný koncept SA není jen tak jak si představovali. Navíc když jejich personál umí jen tu jejich hatmatilku maďarskou tak to je fakt paráda...
Praha - Brno je v pohodě ve srovnání s tím, co tam jezdilo dřív nebo občas jezdí teď. S výjimkou ELines BC ale ten zase jede jen jednou za půl dne. Doporučuji vystoupit v té Jihlavě a sjet zbytek cesty s ICOMem a pak psát něco o tom, že nic horšího než SA není. Ano, ty rozteče by mohly být větší, ale oproti jiným je to úplně ok. Asi nikomu nechybí 30 let staré vraky ČNE nebo ČSAD Vsetín mezi Prahou a Brnem. Nakonec, pokud je SA tak špatný dopravce, přijde lepší a převálcuje je, jako se to už několikrát stalo (ČSAD --- ČNE/Čebus --- Tourbus a další --- SA (--- EL) --- MyFeirnBus??? Blaguss??? Někdo nový?
Zbytek příspěvku nemá smysl komentovat, jen připište, kterej šotouš a modrogumídek z káčka jste.
tak to někdy v té Jihlavě přestupte směr Praha ( Brno) na místní ČSAD, tedy Kratochvílův ICOM Transport. S vysokou mírou pravděpodobnosti hraničící s jistotou vás nacpou do zpotvořené jugoslávské kopie nízkopodlažního Mercedesu s pevnými sedačkami bez opěrek a jakékoli prostory na zavazadla ( jenž se běžně házejí za prostřední dveře.) Pozdě odpoledne přes zimu jedete potmě a můžete akorát z okna čučet do tmy, protože v autobusu je zhasnuto ( což hlediska toho, ža řidič potřebuje něco vidět venku chápu a) a lampičky nad sedadly neexistují.
V zimě není skoro kam dát kabáty, jen do klasických sítěk nad sedadly jimiž prokapává voda z tajícího sněhu na vás dole. O rezervačním systému přes net a SMS ICOM v životě neslyšel, takže jako za bolševika stojíte jako vocas půl hodinu před odjezdem v pořadníku na zastávce a doufáte,že si a autobusu sednete. U SA alespon vím, že v exponované časy a směry mívají vyprodáno a bud si jízdenku koupím dlouho předem ( no problém mohu ji kdykoli zrušit), nebo si v tu dobu cestu neplánuji, případně jedu jinak, s někým jiným ( například Praha Liberec v pátek již pár let jezdím s ČSAD Jablonec a potom tramvají do Liberce).
Lístek si samozřejmě kupovat nemusíš jenom pak prostě se nemusíš vejít do autobusu. Naštěstí doba, kdy se jezdilo na stojáka po dálnicích je už pryč. Což není problém SA ale ve špičkách to byl problém i těch dopravců, kteří jsou dnes již minulostí právě díky SA a konkurenci. Co se týká sedaček a roztečí, měly by se vrátit ty, co jsou ve starších Aurách případně v Travegu. Je pravda že ty v nových Irizarech to už tak pohodlné není, zvláště když si ještě někdo sklopí sedačku. Jinak k jejich službám větších výhrad na rozdíl od jiných dopravců nemám. Ale ty rozteče/sedačky by nebylo na škodu pořešit.
Ty to nechápeš. Konkurence vždy nabízela, a i dnes nabízí, to co Jančura. A k tomu i něco navíc. Dávají možnost VOLBY. Tu možnost rezervace, NEPOVINNÉ, vždy měli a mají.
A jízdní řád byl před Jančurou vytvářen podle potřeb zákazníka. Za Jančury je to podle Jančurovi potřeby obsazenosti jeho zdrojů blízké 100%. Takže z pohledu zákazníka výrazné zhoršení služeb. Jeden starý časopis, a jedno kafe v ceně lístku, pardón "zdarma", to je velmi slabá kompenzace obrovského zhoršení dvou základních parametrů.
A co se týče konkurence, tak se mi stalo, že bych neodjel, jen asi 2x v životě. Tedy pravděpodobnost zlomku procenta. Tož tak. U Jančury jsou to desítky procent.
Navíc se mi, jako daňovému poplatníku, nelíbí že Jančura je obrovský dojič státních dotací. Kam přišel s kecy o soukromé štice bez dotací, tam to znamenalo zvýšení nákladů pro daňového poplatníka. Ten případ na železnici Pga-Ova není jediný, zato nejlépe zdokumentovaný. Lhát a oblbovat lidi, to on dovede.
Na YT je téměř dvouhodinové video s Jančurou, tuším z loňského prosince, je poměrně zajímavé. Mimo jiné vysvětluje, proč se snaží lidi naučit kupovat levnější jízdenky přes net, o obměně videí, také něco o dotacích na vlaky (Stát mu dorovnává jen slevy ze zákona na studenty...), hospodářské (ne)soutěži a hodně o situaci na Slovensku. To se na vašem školení ČD (ČSAD) nedozvíš. Pokud jde o busy, tak je fakt, že na delší trasy jsou vlastně všechny nepohodlné. Ale za to nemůže Jančura.
V dálkové dopravě by snad v roce 2015 měla být rezervace samozřejmostí. nevím jak vy, ale lidé si delší cesty ( meziměsto) obvykle plánují minimálně den dva předem.nebo alespon tuší, že za dva dny budou muset zajet tam a tam, protože....
Mimo exponované časy ( pátky odpoledne směrem z města Brna a nedeěle odpoledne naopak) není problém koupit jízdenku dva dny předem, zvláště, když se dá do půl hodiny před odjezdem vrátit.
S SA jezdím od té doby co začali před lety zajíždět do Jihlavy ( a pokud v daném směru jede Žlutý preferuju ho a pokud bych se nevešel pojedu radši autem). Do té doby jsem jezdil praha-Jihlava_brno vlakem, ICOM ze zásady bojkotuji.
Stalo se mi za ta léta jednou, že jsem neodjel, kvůli sněhové kalamitě ( autobus nedorazil, ale to byl problém všech dopravců).
Musíte jen vědět kdy je zvýšená poptávka po dopravě v určitém směru ( u Prahy, Brna a Liberce, jako universitních měst to v je jasné) a bud jet jindy, pokud můžete,nebo si rezervovat jízdenku preventivně ( dá se kdykoli vrátit a mít na SA kartě cca 500 kč na tyhle rezervace není problém).
ještě si pamatuji jaké strašné autobusy jezdili na trase Praha-(Jihlava)-Brno. Rezavé Karosy v zimě netopící v létě nechladící, stálo se v uličce, jízdné před těmi 10-15 lety bylo v poměru k příjmům dražší než dnes za zcela jinou kvalitu ( a kolik stála tenkrát nafta, nebyly mýtné brány.
S ICOMem i dnes jedete Jihlava Brno za 105 Kč, + výpalné za zavazadlo, autobus najíždí na dálnici až v Beranově a sjíždí už za Popůvkama aby ušetřil na mýtě,jede se nízkopodlažním autobusem, v konfiguraci pro MHD a příměstkou dopravu ( prostřední dveře, pevné sedačky bez pásů a opěrek...).....
No ale zhoršení tam vidíš možná ty, Litvin a pár ex-konkurentů. Vzhledem k tomu, že na Brnu je dominantní dopravce, tak se toho asi moc nezhoršilo. Jízdní řád podle potřeb zákazníka? A co je dnešní jízdní řád s max půlhodinovými intervaly? Plus posily dle potřeby. SA prostě přinesla razantní zlepšení, můžeš si pindat co chceš.
U SA žádná POVINNÁ rezervace není. Normální člověk si koupil na dálkovce místenku vždycky, tedy pokud to bylo vůbec možné a cesta 3 dny předem na nádraží jen pro jízdenku s místenkou asi nechybí nikomu (aby pak vůbec v pondělí ráno mohl do Prahy jet).
Jančura nedojíždí? Kdy a kde? Dotace dojí kde, povídej přeháněj.
Vidím tady zase nějakého modrého ublížence z toho káčka - pořád stejná demagogie až lži. A vzhledem k pochvale maďarů jejichž nové krásné busy už dávno zabavila leasingovka bych i tušil, odkud fouká vítr.
Nebýt SA, nejezdím veřejnou dopravou (autobusem) ale autem. A takových lidí je víc.
Abych ti to shrnul (i když je to zbytečné, protože žlutá je špatná automaticky pro tebe)
ČSAD v době, kdy začal jezdit Jančura:
- delší jízdní doba díky tomu, aby si řidič mohl dát zadarmo kafe v motorestu za to, že tam na půl hodiny vyklopí autobus rozespalých cestujících a vyžene je z busu do motorestu
- vyšší cena + příplatek za zavazadla dle uvážení řidiče
- nemožnost rezervovat místo jinak než místenku koupit předem u okýnka na nádraží
- staré autobusy, zejména v podání různých Vsetínů atd. Konkuroval občas snad jen Čebus a Brno-Město
- služby, bonusy žádné
SA v té době (a vlastně i dnes)
- naprosto nejpohodlnější busy a sedačky (dnes horší rozteče)
- stejná nebo nižší cena bez příplatků za každý větší batůžek
- nejrychlejší spojení na trase
- možnost rezervace předem, otevřené jízdenky, není nutné nikam chodit před každém odjezdem
- možnost zakoupení občerstvení, vody za normální ceny přímo v autobusu
- služby zdarma
- informovanost v případě problémů na trase
- kompenzace (slevy) v případě problém zaviněných dopravcem
Paradoxně se začalo vyplácet (když jsem nejezdil přímo z Brna nějakou dobu), dojet regionálním "pražákem" do Brna, tam přejít ke Grandu na SA a jet dál do Prahy s nimi. Bylo to rychlejší (!), cenově téměř stejné jako přímý bus. Po pořízení kreditovky už pak nebylo vůbec co řešit.