Dobrý den, jsem provozovatel eshopu a tak si dovolím reagovat. U nás při objednávce požadujeme telefonní číslo proto, že 1) někdy je lepší zákazníkovi zavolat a domluvit nějaké detaily u specifické objednávky (u nás většinou požadavky na dárkové zabalení) a především 2) zpracování a odeslání objednávky stojí nemalé peníze, takže telefon je takové malé ověření, že zákazník myslí svou objednávku vážně. I když samozřejmě můžete namítnout, že telefonní číslo u 90 % objednávek neověřujeme, takže když tam někdo uvede nesmysl, nezjistíme to. Ale i tak si myslím, že posílat zakázku s náklady několik set Kč zcela anonymně do světa a mít jen kontakt na freemail, je docela harakiri. Jednoznačně ale souhlasím, že adresa bydliště, když posílám přes Zásilkovnu, je nesmysl.
To jen pohled "z druhé strany".