Vlákno názorů k článku Když zákazníci opouští nákupní košík, bývá problém v nákupním procesu od Jan Vitek - Jednoznacne opoustim kosik, pokud po mne obchodnik chce...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 6. 2017 22:56

    Jan Vitek (neregistrovaný)

    Jednoznacne opoustim kosik, pokud po mne obchodnik chce registraci a nebo vic udaju, nez jsem ochoten poskytnout. Telefonni cislo - k cemu, at se mnou komunikuje pisemne - emailem. Adresa - k cemu, pokud chci vyuzit zasilkovnu nebo osobni odber. Atd...V podstate ani to jmeno nepotrebuji znat...

  • 18. 6. 2017 19:03

    Karel Malý (neregistrovaný)

    Dobrý den, jsem provozovatel eshopu a tak si dovolím reagovat. U nás při objednávce požadujeme telefonní číslo proto, že 1) někdy je lepší zákazníkovi zavolat a domluvit nějaké detaily u specifické objednávky (u nás většinou požadavky na dárkové zabalení) a především 2) zpracování a odeslání objednávky stojí nemalé peníze, takže telefon je takové malé ověření, že zákazník myslí svou objednávku vážně. I když samozřejmě můžete namítnout, že telefonní číslo u 90 % objednávek neověřujeme, takže když tam někdo uvede nesmysl, nezjistíme to. Ale i tak si myslím, že posílat zakázku s náklady několik set Kč zcela anonymně do světa a mít jen kontakt na freemail, je docela harakiri. Jednoznačně ale souhlasím, že adresa bydliště, když posílám přes Zásilkovnu, je nesmysl.

    To jen pohled "z druhé strany".

  • 19. 6. 2017 11:09

    Jan Vitek (neregistrovaný)

    Dobry den, dekuji za reakci. Porad ale nevidim zadnou skutecny duvod davat telefonni cislo jako povinny udaj. Protoze:
    - domluvit podrobnosti objednavky muzete i pisemne. Ano, stoji to o neco vic casu napsat email, ale na obou stranach je pak vetsi jistota na cem jste se domluvili.
    - telefonni cislo neni vubec zadna zaruka. SIMku koupim za par korun v nejblizsim obchode.
    - nekdo dokonce vubec nemusi mit soukrome telefonni cislo.
    - obava z reklamnich sms
    - ten, kdo vam to cislo dat nechce vam je stejne neda a maximalne nakoupi jinde

    Pokud date telefon jako dobrovolny udaj, zbavite se zamerne zadanych spatnych cisel a budete mit vetsi jistotu, ze zakaznikovi nekomplikujete zivot, kdyz mu zavolate.

  • 19. 6. 2017 16:07

    Karel Malý (neregistrovaný)

    Vlastně s Vámi celkem souhlasím, že e-mail by měl být dostačující a jak říkáte, když někdo nebude číslo chtít dát, tak si jej vymyslí a jen jej to otravuje.

    Ale asi k tomuto "revolučnímu" kroku zatím nepřistoupíme, protože jednak mám pocit, že by to počet zákazníků nezvedlo ani o jednoho, protože zákazník, který nechce uvést telefon, nemá šanci nikde jinde nakoupit (nenapadá mě žádný e-shop, kde bych nemusel vyplnit telefon) a jednak zhruba 2 % objednávek nám přichází s překlepem v e-mailu a v takovém případě bychom o objednávku přišli.

    Mimochodem, např. u osobního odběru požadujeme vyplnit jméno, což je vlastně také nadbytečné. Ale i to má svůj důvod: jednak nemusí zákazník diktovat složité číslo objednávky a jednak své stálé zákazníky můžeme už z dálky pozdravit a chystat jim objednávku na pult :-).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).