Jednoznacne opoustim kosik, pokud po mne obchodnik chce registraci a nebo vic udaju, nez jsem ochoten poskytnout. Telefonni cislo - k cemu, at se mnou komunikuje pisemne - emailem. Adresa - k cemu, pokud chci vyuzit zasilkovnu nebo osobni odber. Atd...V podstate ani to jmeno nepotrebuji znat...
Dobrý den, jsem provozovatel eshopu a tak si dovolím reagovat. U nás při objednávce požadujeme telefonní číslo proto, že 1) někdy je lepší zákazníkovi zavolat a domluvit nějaké detaily u specifické objednávky (u nás většinou požadavky na dárkové zabalení) a především 2) zpracování a odeslání objednávky stojí nemalé peníze, takže telefon je takové malé ověření, že zákazník myslí svou objednávku vážně. I když samozřejmě můžete namítnout, že telefonní číslo u 90 % objednávek neověřujeme, takže když tam někdo uvede nesmysl, nezjistíme to. Ale i tak si myslím, že posílat zakázku s náklady několik set Kč zcela anonymně do světa a mít jen kontakt na freemail, je docela harakiri. Jednoznačně ale souhlasím, že adresa bydliště, když posílám přes Zásilkovnu, je nesmysl.
To jen pohled "z druhé strany".
Dobry den, dekuji za reakci. Porad ale nevidim zadnou skutecny duvod davat telefonni cislo jako povinny udaj. Protoze:
- domluvit podrobnosti objednavky muzete i pisemne. Ano, stoji to o neco vic casu napsat email, ale na obou stranach je pak vetsi jistota na cem jste se domluvili.
- telefonni cislo neni vubec zadna zaruka. SIMku koupim za par korun v nejblizsim obchode.
- nekdo dokonce vubec nemusi mit soukrome telefonni cislo.
- obava z reklamnich sms
- ten, kdo vam to cislo dat nechce vam je stejne neda a maximalne nakoupi jinde
Pokud date telefon jako dobrovolny udaj, zbavite se zamerne zadanych spatnych cisel a budete mit vetsi jistotu, ze zakaznikovi nekomplikujete zivot, kdyz mu zavolate.
Vlastně s Vámi celkem souhlasím, že e-mail by měl být dostačující a jak říkáte, když někdo nebude číslo chtít dát, tak si jej vymyslí a jen jej to otravuje.
Ale asi k tomuto "revolučnímu" kroku zatím nepřistoupíme, protože jednak mám pocit, že by to počet zákazníků nezvedlo ani o jednoho, protože zákazník, který nechce uvést telefon, nemá šanci nikde jinde nakoupit (nenapadá mě žádný e-shop, kde bych nemusel vyplnit telefon) a jednak zhruba 2 % objednávek nám přichází s překlepem v e-mailu a v takovém případě bychom o objednávku přišli.
Mimochodem, např. u osobního odběru požadujeme vyplnit jméno, což je vlastně také nadbytečné. Ale i to má svůj důvod: jednak nemusí zákazník diktovat složité číslo objednávky a jednak své stálé zákazníky můžeme už z dálky pozdravit a chystat jim objednávku na pult :-).