Názory k článku Klaus ml. chce neomarxisticky omezit svobodu podnikání, řekl by sám Klaus ml.

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 1. 2019 0:11

    Tom (neregistrovaný)

    Klaus je šašek stejně jako jeho fotr. Sám na svém FB maže nesouhlasné (přitom slušné) příspěvky a lidi blokuje. Ale ten samý šašek chce šikanovat soukromou firmu za to, co dělá on sám. Volil jsem ODS, ne proto, že bych jim fandil, ale jako protiváhu špíny a prasat z ANO. Klause beru jako to nejhorší v ODS, nechápu, že už se dávno nespojil s Okamurou, vždyť jsou téměř stejní. Ikdyž - možná ne. Okamura je komerční nacionalista, u Klause se obávám, že je regulérní nácek.

  • 31. 1. 2019 13:41

    Lada (neregistrovaný)

    Souhlasím, lépe bych to nenapsal. Kvůli Klausovi ml. nemohu volit ODS, bojím se, že když Klaus ml. získá v ODS větší vliv, tak se z ODS stane druhá SPD.

  • 29. 1. 2019 0:29

    Agent (neregistrovaný)

    Ovšem nikdo si nechce přiznat, že vliv globálních korporací jako je Facebook, Google na jednotlivé státy, ba i na volby v nich je tak obrovský - že brzy ty státy rozloží. Je až dojemné, jak to nikdo nechce vidět.

    Ake až si korporace prosadí opravdu svou moc, poté co je všichni budou srdnatě bránit, tak budou zase kvičet a řvát malí a střední podnikatelé, kterým korporace půjdou po krku a začnou si nastavovat vlastní podmínky.

    Ale strefujte se do Klause a dalších. Člověk se selským rozumem, ba i kapitalistické státy chápou, že jakmile někdo získá významnou moc a podíl - tak se na něho začnou vztahovat regulace. Jinak všechno opanuje, a ostatní jdou od válu - včetně těch menších firem a podnikatelů. Nebo snad je antimonopolní úřad a další úřady neomarxistickým dílem?

    Když už facebook významně zasahuje do voleb v mnoha státech, pak je potřeba to řešit. Prostě je třeba řešit vše, co má obrovskou moc. Nebo se tomu poddat a stát se otroky. Jiné možnosti nejsou.

  • 30. 1. 2019 19:55

    Majkl (neregistrovaný)

    Ve chvíli kdy někdo u podobně komplexních otázek argumentuje "selským rozumem" (víte vůbec, co to doopravdy je?), sám komentář shazuje někam na dno...

  • 29. 1. 2019 11:53

    Láďa (neregistrovaný)

    Web je veřejný prostor. Takže musí dodrřovat zákony a ústavu. Taky ve svém obchodě nesmím prodávat drogy, i když je to můj soukromý obchod. Musím dodržovat zákony. A stejně tak facebook by měl dodržovat zákony o svobodě projevu.

  • 30. 1. 2019 2:37

    Tomáš Ruprecht (neregistrovaný)

    No svoboda projevu je jedna věc a dosržování pravidel věc druhá.

    Pokud člověk není ochoten a schopen dodržovat pravidla, tak majitel webu jej prostě může vyhodit. Tečka. Tady se není o čem bavit, Facebook není žádnej veřejnej prostor, je to webová aplikace soukromé firmy, která pod určitými pravidly umoňuje uživatelům mezi sebou sdílet informace. Tečka. Komu se nelíbí jejich pravidla, ať si založí vlastní web - to je nejen svoboda slova, ale řekl bych SVOBODA ČINU :-)

    Kdo tohle nechápe a lidem a firmám přikazuje koho si mohou zvát do bytu a koho nesmí z bytu ani večer, když jdou spát vyhodit, ač jim třeba pomočí koberev v obýváku - tak tohodle nechápavého člověka lituju... bude se muset holt smířit s tím, že mu stít přikáži nechat si pomočit obě boty :-(

    Sorry jako, ale fakt tohle je argumentačně mimo - svoboda projevu je to, že si můžu říkat v rámci zákonů co chci, ale když je třeba v zubní ordinaci zakázáno ZPÍVAT, tak prostě mne vyhodí, když tam začnu svobodně křepčit jak zdymadlo:

    Na tu svatú Katerinu, katerinskú nedělu,
    na tu svatú Katerinu, katerinskú nedělu,
    zverbovali šohajíčka na vojnu,
    zverbovali šohajíčka na vojnu.

    Sama královna, sama královna
    ceduličku psala, ceduličku psala,
    aby šohajka, aby šohajka
    na vojnu dostala, na vojnu dostala.

    Čobogaj, nebogaj, čáry nebogaj,
    čobogaj, nebogaj, čáry nebogaj,
    čobogaj, nebogaj, čáry nebogaj,
    bogaj, bogaj, bogaj, bogaj, čáry nebogaj.

    2.
    Prečo ste ma zverbovali, zverbovali v nedělu,
    prečo ste ma zverbovali, zverbovali v nedělu.
    Prečo ste to něnechali na stredu?
    prečo ste to něnechali na stredu?

    Sama královna, sama královna
    ceduličku psala, ceduličku psala,
    aby šohajka, aby šohajka
    z vojny dom dostala, z vojny dom dostala.

    Čobogaj, nebogaj, čáry nebogaj,
    čobogaj, nebogaj, čáry nebogaj,
    čobogaj, nebogaj, čáry nebogaj,
    bogaj, bogaj, bogaj, bogaj, čáry nebogaj.

  • 31. 1. 2019 14:01

    Lada (neregistrovaný)

    To, že je web veřejný prostor je nesmysl. Web patří nějakému vlasníkovi, který za jeho provoz platí a který určuje pravidla. Galerie je také otevřená veřejnosti, to ale neznamená, že tam stát (nebo ty) můžeš určovat pravidla a nařizovat, který obraz má galeri vystavit. Na svobodu projevu je náměstí nebo si založ vlastní web. Máš pravdu, že existuje několik málo zákonů, které omezují naši svobodu: nesmíš prodávat drogy, nesmíš mít na webu dětské porno, warez, nesmíš diskriminovat, nesmíš propagovat fašizmus apod. To ale neznamená, že k těmto zákonům budeme přidávat stále další a další a omezovat si tím naši svobodu. S takovou bychom se za chvíli vrátili znovu před rok 89.

  • 29. 1. 2019 13:35

    ferda šiška (neregistrovaný)

    Starej Klaus je frajer,chci ho zpátky na Hrad, byl první kdo odhalil ,že globální oteplování je podvod,že euro je krátkodechý projekt,že migrace je útok na naši civilizaci, atd. Mladej Klaus má taky celkem zdravý názory, ale v této věci dle mého názoru šlápl vedle...

  • 1. 2. 2019 14:31

    Burgán (neregistrovaný)

    Starý Klaus na nic nepřišel první, ale byl první a nejviditelnější, kdo měl odvahu tyto názory říkat veřejně, stát si za nimi a nepodlehnout brutálnímu a sprostému nátlaku, aby je odvolal. Ale co se týká názorů samých, myslel jsem si totéž odjakživa, co se ty otázky řeší. (Pamatujete na ty hlouposti před dvaceti lety, že dojde nafta? Tak se podívejte, co o tom Klaus psal.)

    Co se týká mladého Klause, nevím, proč by šlápl vedle s názorem, že subjekt, který vystupuje jako veřejná platforma, a jehož smysl a poslání je být veřejným místem výměny názorů, nemá právo, aby jeho dočasně zpolitizované, nebo třeba politicky zkorumpované vedení filtrovalo názory lidí dle jejich politického obsahu. Ať si každý maže libovolně na svých soukromých účtech, kam si zve své přátele. Ale když jste jednou veřejná platforma, tak holt budete dodržovat stejný metr všem. To mi připadá jako jediná spravedlivá logika. Veřejné mínění nemá ovlivňovat nějaký webmaster podělaný strachy, že se znelíbí zaměstnavateli. To jsme zpátky u bolševika.

  • 1. 2. 2019 16:05

    Lada (neregistrovaný)

    Posláním FB a dalších podobných subjektů není být veřejným místem výměny názorů. Jsou to soukromé společnosti, jejichž posláním je hospodařit za účelem zisku. To co nazýváš veřejnou platformou je pouze jeden z produktů, který má dané soukromé společnosti generovat zisk. Takže v tom nehledej nic vznešeného. Pokud se praktiky FB panu Klausovi (a jeho kamarádům) nelíbí, tak ať si založí vlastní veřejnou platformu a ukáží nám jak se to dá dělat i bez mazání příspěvků.

    Když veřejné mínění může ovlivňovat novinář komunistických Haló novin nebo webmaster Sputniku, který je také podělaný strachy, že se znelíbí zaměstnavateli, tak nechápu proč by to samé nemohl dělat webmaster FB.

  • 1. 2. 2019 10:56

    Jo (neregistrovaný)

    Soukromé vlastnictví nestojí nad zákonem ani nad ústavou. Sociální sítě jsou velkým hráčem ve tvoření veřejného ménění. I Klausovi názoroví oponenti, různí eunaivisté, to neustále vlastně dokazují a dokládají "Ruskou hrouzbou" při ovlivňování voleb přes soc. sítě.
    Nyní když víme že je to v podstatě politický nástroj, tak se musíme zamyslet, jestli je vhodné nechat si filtrovat určité názorové proudy které mají své místo v politickém dění ve státě. Zde už končí nějaký soukromý majetek a začíná jít o svobodu slova v jejím zamýšleném i skutečném významu ve vztahu k politice a směřování státu. Dokaldem budiž i to, že o toto filtrování se pokouší vlády (např. Německo) a různé angažované skupiny bohatě dotované z vládních, resp. evropských, peněz.

    Kdyby mělo dojít ke skutečnému srovnání s pohledem na kouření, tak kouření není základní svobodou a stát zakazuje soukromníkům cigarety které sám prodává a jsou legální. Odmítání svobody politického slova legální není a tedy má stát plné právno toto jednání regulovat.
    Pardon, ale tupě přepsat nějaký výrok a pak tím argumentovat ... kam jsme to klesli.

  • 1. 2. 2019 10:58

    Janek (neregistrovaný)

    Cigarety jsou legální a stát je zakazuje, zatímco popírání svobody projevu ve smyslu politickém je nelegální a stát by to měl hlídat. Srovnání v článku ukázalo jenom to, že někdo není schopný zhodnotit okolnosti ....

  • 2. 2. 2019 16:32

    brble (neregistrovaný)

    Banky jsou také soukromé. Znamená to, že mají mít dovoleno odmítat transakce lidem, kteří nesdílejí politické postoje majitelů banky? Nebo třeba rušit účty lidem, kteří nebojkotují izraelské zboží? Nebo dávat nižší úrok těm, kteří nemají v seznamu trvalých příkazů uvedený unicef nebo aspoň člověka v tísni?
    Nebo, hele, co takhle taková kurýrní služba? Má kurýrní služba právo otevřít vaši zásilku a pokud se její obsah neshoduje se stranickou doktrínou - pardon, s morálním kodexem firmy - tak ji bez náhrady zahodit?
    Ne, pochopitelně že ani banka, ani kurýrní služba taková práva nemá a nesmí mít. Tak proč by je hergot měl mít facebook nebo twitter?

    Ona se nám tady bez širšího povědomí veřejnosti odehrála taková, řekněme, prasárna: facebook za správce českojazyčného prostoru naverboval skupinu obzvláště odporných levicových extremistů, čímž politický diskurs na českém facebooku nabral poněkud jednostrannou orientaci. Klausův návrh je reakcí na tuto situaci. Možná je to reakce neohrabaná a polovičatá, ale alespoň je nějaká.

  • 3. 2. 2019 23:19

    L. (neregistrovaný)

    Obzvláště odporný levicový extremista? To na VKML sedí jak p****l na hrnec :-D

    Mimochodem, třeba banka má nejen možnost, ale dokonce povinnost zablokovat a nahlásit transakci o které si myslí, že by mohla sloužit k financování zločinu.

  • 4. 2. 2019 17:19

    Johana B. (neregistrovaný)

    Mezi zablokováním transakce sloužícím pro financování zločinu a zablokováním transakce na základě politického názoru je, troufám si tvrdit, poněkud rozdíl. Stejně tak Klaus, pokud jsem dobře pochytila, nehodlá zakazovat mazání názorů, které jsou v rozporu se zákony ČR.

  • 5. 2. 2019 12:58

    Lada (neregistrovaný)

    Banky ani FB tě nesmí při podpisu smlouvy diskriminovat kvůli politickým názorům a FB také nic takového nedělá. Bohužel tak jako sposta jiných se mylně domníváš, že FB má povinnost tvoje články (příspěvky) zveřejňovat. Ne nemá, přečti si podmínky FB, které jsi odklikl při registraci. FB je něco jako vydavatel novin. On ti dovolil, že k němu na web můžeš zdarma psát, ale tak jako každé jiné noviny ti nemusí článek otisknout.

    Máme svobodu a každý si může zvolit co chce. Chceš být pisálkem pro FB, který tě občas odmítně (vymaže příspěvek)? Tak buď na FB, je to zdarma, ale musíš splňovat jejich podmínky. Chceš být naopak svým pánem? Pak si založ vlastní stránku. Bude tě to stát třeba 500Kč/rok, ale pak ti nikdo nic mazat nebude. Co je na tom složitého?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).