Podnikatelé, ale i běžní klienti jsou nyní pod palbou podvodných mailů, které se snaží příjemce přivést na podvodnou stránku, která působí jako oficiální prezentace banky.
Můžeme potvrdit, že tuzemské banky v posledních dnech čelí zvýšené intenzitě phishingových útoků. Z dostupných informací rovněž vyplývá, že útok směřoval z Indie,
potvrzuje Miroslav Dvořák, technický ředitel české pobočky společnosti ESET, a dodává, že podvodné stránky, na které byli klienti směřováni, jsou již deaktivované a nepředstavují riziko.
Mohlo by vás zaujmout: Pojistěte se před hackerskými útoky i pokutami spojenými s GDPR
Právě na konci roku by měli být lidé obezřetnější, protože je to dle zkušeností období, kdy se tzv. phishingové kampaně objevují nejčastěji. Ať už se jedná o zneužití jmen bank, falešné faktury či podvržené informace od spedičních služeb, cílem je získat cenná data uživatele.
Aktuální podvodné maily zneužívají například Raiffeisenbank. Informují o možnosti zneužití platební karty a nutnosti jejího zablokování. S ohledem na právě probíhající pokusy o phishing (zasílání podvodných mailů jménem banky) připomínáme důležitá bezpečnostní opatření při práci s účtem a penězi v internetovém prostředí,
uvádí banka na svých webových stránkách.
Čtěte také: Hackerské útoky se nestávají jen ve filmech. Nepodceňujte bezpečnost webu
Nejdůležitější je prevence
Prevence v takovém případě představuje obezřetnost, spolehlivý a aktualizovaný bezpečnostní software a v neposlední řadě i povědomí o tom, že banka nikdy nežádá o přístupové údaje e-mailem.
Banky svým klientům pravidelně doporučují, aby měli svá zařízení kvalitně zabezpečena, a rovněž je v případě nového typu útoku či vlny útoků neprodleně informují. O moc více již bohužel v případě, že klient jde hackerovi fakticky svou neobezřetností naproti, udělat nemohou,
uzavírá Tomáš Hládek, poradce České bankovní asociace pro platební styk a kyberbezpečnost.