Klienti českých bank „pod palbou“ podvodných mailů. Buďte obezřetní

9. 10. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Tzv. phishingové útoky byly tentokrát zaměřeny na klienty vícero českých bank. Informují například o možnosti zneužití platební karty a jejím zablokování.

Podnikatelé, ale i běžní klienti jsou nyní pod palbou podvodných mailů, které se snaží příjemce přivést na podvodnou stránku, která působí jako oficiální prezentace banky.

Můžeme potvrdit, že tuzemské banky v posledních dnech čelí zvýšené intenzitě phishingových útoků. Z dostupných informací rovněž vyplývá, že útok směřoval z Indie, potvrzuje Miroslav Dvořák, technický ředitel české pobočky společnosti ESET, a dodává, že podvodné stránky, na které byli klienti směřováni, jsou již deaktivované a nepředstavují riziko.

Mohlo by vás zaujmout: Pojistěte se před hackerskými útoky i pokutami spojenými s GDPR

Právě na konci roku by měli být lidé obezřetnější, protože je to dle zkušeností období, kdy se tzv. phishingové kampaně objevují nejčastěji. Ať už se jedná o zneužití jmen bank, falešné faktury či podvržené informace od spedičních služeb, cílem je získat cenná data uživatele. 

Aktuální podvodné maily zneužívají například Raiffeisenbank. Informují o možnosti zneužití platební karty a nutnosti jejího zablokování. S ohledem na právě probíhající pokusy o phishing (zasílání podvodných mailů jménem banky) připomínáme důležitá bezpečnostní opatření při práci s účtem a penězi v internetovém prostředí, uvádí banka na svých webových stránkách. 

Čtěte také: Hackerské útoky se nestávají jen ve filmech. Nepodceňujte bezpečnost webu

Nejdůležitější je prevence

Prevence v takovém případě představuje obezřetnost, spolehlivý a aktualizovaný bezpečnostní software a v neposlední řadě i povědomí o tom, že banka nikdy nežádá o přístupové údaje e-mailem.

Banky svým klientům pravidelně doporučují, aby měli svá zařízení kvalitně zabezpečena, a rovněž je v případě nového typu útoku či vlny útoků neprodleně informují. O moc více již bohužel v případě, že klient jde hackerovi fakticky svou neobezřetností naproti, udělat nemohou, uzavírá Tomáš Hládek, poradce České bankovní asociace pro platební styk a kyberbezpečnost.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).