Češi v rámci cestovního ruchu více než cenu služby zohledňují úsměv, profesionální chování a vstřícnost personálu. Ukázal to průzkum veřejného mínění, který v rámci projektu Odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj realizovala v únoru a březnu 2010 agentura Incoma GFK.
Nejvíce jsou čeští zákazníci spokojeni se službami wellness, poté se službami cestovních kanceláří a žebříček na třetím místě zaujímají gastronomická zařízení. Extrémně nároční jsou zákazníci cestovních kanceláří a cestovních agentur. Nejpodstatnějšími faktory, které je ovlivňují, jsou zejména její spolehlivost a naplnění očekávání – nejen dodržení nasmlouvaných standardů, ale i obecně pocit z adekvátních služeb za vynaložené prostředky. Více než polovina respondentů (56 procent) navíc nerozlišuje rozdíl mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou.