Restaurace z celého světa ukázaly, že se s nastalou situací dokážou poprat po svém a přišly s originálními řešeními, která jim zajistila publicitu a zaručeně také vyšší návštěvnost.
Co se dozvíte v článku
1. Burger King vsadil na koruny
Pobočky Burger King v Německu přišly se způsobem, jak udržet zákazníky v požadované vzdálenosti. Pomáhá jim s tím speciální papírová koruna. Tu zákazníci dostanou společně s jídlem ve složené podobě a mohou si ji tak sami složit a nasadit na hlavu. Burger King tak chce lidi chránit, ale také zaujmout a pobavit. Koruna byla zábavná a hravá cesta, jak našim hostům připomenout praktikování sociální vzdálenosti, zatímco si užívají jídlo v restauracích,
doplnil zástupce společnosti Burger King v článku agentury Business Insider.
Když Itálie přišla do svobodnější fáze s jasnými pravidly v podobě nošení ochranných pomůcek a udržení vzdálenosti jednoho metru, přišel místní Burger King s unikátním hamburgerem. Nese název Social Distancing Whopper a vychází z populárního Whopperu, je však doplněn trojnásobným množstvím cibule. Doplňující slogan říká, že Whopper s trojitou cibulí udrží ostatní daleko od vás.
2. Místo stolu pneumatika
Fish Tales Bar & Grill v Ocean City v americkém Marylandu si nechal na zakázku vyrobit speciální stoly vypadající jako velká vinylová deska doplněná na okraji velkou pneumatikou. Ty mají uprostřed otvor, a navíc jsou doplněny kolečky, takže zákazníci mohou chodit po restauraci, baru nebo parkovišti, zatímco si budou užívat své jídlo. Díky průměru stolu bude vždy zachována požadovaná dvoumetrová vzdálenost mezi zákazníky.
Majitelé podniku Shawn a Donna Harmanovi řekli, že budou používat stoly pro zákazníky, kteří čekají na stoly nebo by normálně seděli u baru. Myslím, že je to novinka a cool. Je to pro návštěvníky také skvělá příležitost pro focení,
dodává Shawn Harman. Stoly vyrobil Donnin bratranec, který řídí společnost Revolution Event and Design and Production. Několik týdnů o takových stolech mluvili a pak jich desítku objednali do restaurace. Majitelé navíc doufají, že stoly prodají do jiných restaurací nebo je budou pronajímat na různé akce.
3. Romantika ve „skleníku“
Umělecké centrum v Amsterdamu Mediamatic připravilo projekt nazvaný Serres Séparées (samostatné skleníky). Dva hosté, kteří musí být ze stejné domácnosti, zde sedí ve svém vlastním skleníku. Ten je pětiúhelníkový a nachází se na břehu kanálu. Číšnici zde nosí obličejové štíty a podávají jídla prostřednictvím dlouhých dřevěných desek. Ty umožňují, že mohou obsluhovat bez toho, aniž by museli vstoupit do skleníků.
Skleníky staví nizozemská společnost a v Mediamatic je pořídili už před vypuknutím epidemie. Využili je už v několika projektech a nyní posloužili k udržení restaurace. Lidé ze společnosti věří, že tento model může ukázat cestu také dalším restauracím a už nyní vidí různé verze tohoto konceptu. Jako Mediamatic rádi experimentujeme s novými nápady a předáváme je ostatním, jakmile se stanou známějšími. Myslím, že s tímto konceptem stolování dokážeme, že stále můžete zažít intimitu ve zvláštním prostředí, které vláda nazývá šest stopová společnost,
uvedl pro Dezeen Tobias Servaas z Mediamatic.
4. Na kávu se speciálním kloboukem
Německá kavárna Café Rothe v městě Schwerin oslavila své znovuotevření speciálními klobouky. Ty byly dozdobeny pěnovými nudlemi běžně používanými v bazénech a sloužili k dodržení požadované vzdálenosti. Majitelka restaurace Jacqueline Rothe magazínu Insider řekla, že v těchto těžkých dobách je radost potěšit ostatní. Příspěvek s fotografií ze zahrádky kavárny měl také velký úspěch na sociálních sítích. Na Facebooku měl přes 2 tisíce reakcí, více než 600 komentářů a 3500 sdílení.
5. Večeře s manekýny nebo pandami
Restaurace ve Spojených státech amerických ve Virginii fungovala na poloviční kapacitě a rozhodla se zabránit osamělosti hostů tím, že na volná místa usadila oblečené figuríny. Šéfkuchař Patrick O'Connell k tomu dodal: Když jsme potřebovali vyřešit problém sociálního distancování a snížení obsazenosti naší restaurace o polovinu, řešení se zdálo zřejmé – naplníme ho zajímavě oblečenými figurínami.
Restaurace Maison Saigon v Bangkoku na volná místa zase posadila plyšové pandy. Ty jsou dezinfikovány společně se stoly a židlemi vždy, když zákazníci opustí stůl. A každé ráno jsou v restauraci vystaveny na slunci, než dělají společnost konzumentům.
Daňový portál na Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz
Potřebujete si rychle spočítat, kolik letos zaplatíte na daních? Zadejte své hodnoty do Daňové kalkulačky pro OSVČ
Nevíte si rady s daňovým přiznáním? Vyzkoušejte interaktivní šablony, které automaticky vyplní daňový formuláře nebo přehled pro pojišťovnu.
Jakou budete mít čistou mzdu v letošním roce? Aktualizovali jsme pro vás Mzdovou kalkulačku
Nejnovější články o daních sledujte v sekci Daňové přiznání, Daně z příjmů, Přehled o příjmech a výdajích.
6. Večeře pro samotáře
Restaurace s názvem Bord För En (Stůl pro jednoho) je nápadem Lindy Karlsson a byla otevřena 10. května. Nachází se v malém městě Ransäter ve Švédsku a skládá se pouze z jediného dřevěného stolu a jediné židle umístěné v majitelčině zahradě s výhledem na zelenající se pastviny. Na stole nechybí svíčka a kytice lučních květin.
Příběh tohoto podniku vychází ze zkušeností Lindy Karlsson a jejího partnera. Ti potřebovali najít nějaký způsob, jak v situaci spojené s epidemií covid-19 stolovat se svými prarodiči, aniž by ohrozili jejich zdraví. Z bezpečnostních důvodů tak nemohli sedět u jednoho stolu, proto postavili na zahradě stůl a s babičkou a dědou tak vzdáleně povečeřeli a povídali si s nimi oknem. V tu chvíli je napadlo, že mohou pozvat i ostatní, aby si užili takovou pokojnou samotu bez strachu z dodržení vzdálenosti.
Každý večer v 19:00 se jejich jediný zákazník usadí u stolu a sní si zde jídlo. To se k němu dostane prostřednictvím červenobílého piknikového koše připevněného na laně spojeném s kuchyňským oknem. Systém kladky je vytvořen pomocí starého kola umístěného 50 metrů daleko. V košíku návštěvník najde první ze tří chodů a když jej dojí, stačí zazvonit na zvonek. Menu je veganské a vždy stejné a je dílem partnera Lindy Karlsson, Rasmuse Perssona, který pracoval jako kuchař ve špičkové restauraci zaměřené na mořské plody. Jídlo je způsob, jak poslat lidi na teplou a klidnou noc v Barceloně, protože během těchto časů nejsme schopni cestovat,
dodává Linda Karlsson.
Majitelka si uvědomuje, že takový podnik není příliš lukrativní. Tím, že přijímají jen jednoho hosta denně, dávají hostům příležitost, aby si vytvořili vlastní prostor. Místo platby jsou hosté vyzváni, aby dobrovolně přispěli na základě jejich pocitů a zkušeností. Linda Karlsson a Rasmus Persson nikdy neplánovali zisky z podávání jediného jídla denně a místo toho odměny věnují fondu na podporu kreativních matek zřízených právě Rasmusem Perssonem.