Ano, protoze nereknou, ze kdyz knizku prodaji za 50 Kc, nedostanete od nich ani korunu. Pri prodeji knizky za 75 kc (a to uz je dobre) dostanete cca 15 Kc (od tech 60 procent se odecita jeste 29 Kc).
Svym zpusobem tak jde o podnikani podobne charite (pro majitele firmy). Lide mu zdarma venuji vetsinu jeho prodejniho zbozi - on vydelava, prodavajici dostanou naprosto smesny obnos - i pri prodeji skutecne velkeho poctu knizek ta castka odpovida zhruba cene jedne nove slusnejsi knihy v knihkupectvi.
To, ze se nekdo rad zbavi knizek v knihovne, by bohuzel nemelo byt zamenovano s regulernim obohacovanim se na tom, ze tu antikvariatni trh zdegeneroval na uroven zastavarniku.
Trhknih je inzertní server. Je to tedy jako srovnávat cenu kůže a bot. Napadlo by Vás pod článek o tom, že někdo vyrábí boty za 3000 Kč psát: "Okrádačka, kůže stojí jenom 500 Kč" V Knihobotu za Vás vše zařídíme. Od dopravy k nám, přes popis, nafocení, skladování až po komunikaci se zákazníky, balení a dopravu. Pokud máte čas a chuť si to vše zařídít sám, tak Vás to přirozeně vyjde levněji. Může Vás to i bavit, jako třeba vaření, ale ne každý to tak má.
To, co popisujete a zduraznujete, je samozrejme velke plus a inovace firmy. I kvuli tomu vychazi rada PR clanku o vas a hodne lidi to zaujme.
Nikdo nezpochybnuje, ze s prodejem mate naklady. Ovsem problem je, ze ta vase firma neplati za dodane zbozi, jako je to v profejnach jineho dortimentu (a take se musi uzivit, zaplatit pronajmy, zamestnance atd.). Vase firma pri prevzeti zbozi nezaplati dodavajicimu ani korunu, plati az dodatecne a jen zlomek z toho, zac zbozi proda.
Pokud je vsechno tak super, jak je popsano (a novinari se bohuzel neptaji i na vznikle pochybnosti), nebylo by ferove tem, co vam knizky nabizeji a vy je schvalite (to pokladam za dulezity moment, chapu, ze ne vse se da prijmout) zaplatit pausalne za treba 50 dodanych kusu 500 kc (10 Kc za kus, to by asi firmu nemelo polozit, ne?) a pak z uskutecneneho prodeje poslat jeste to, co bylo zaplaceno zakaznikem za knizku navic?
V tom bych videla ferovost. Ve zpusobu soucasnem ji naprosto postradam, i kdyz PR mate dobre, takze lide zjisti, ze ne vse je tak fajn, az kdyz sami vyzkousi. A pak je jim hloupe se ozvat.
V knižním byznysu je běžným zvykem, že knihkupectví nakladatelům platí až po prodeji zboží. Nominální hodnota naší marže na knihu je také srovnatelná s knihkupci a to máme s knihou více práce.
Navíc je Vámi navrhovaný systém zálohy zbytečně složitý a spoustu zákazníků by spíše zmátl. Zatím se nám osvědčilo věci raději zjednodušovat než komplikovat.