Z průzkumu serveru bankovnipoplatky.com, který proběhl mezi všemi bankami, vyplývá, že Češi využívají jejich služeb čím dál tím více. Průzkum porovnával aktuální údaje s předloňskými. Bankovním klientům přichází na účet více plateb, podávají více příkazů k úhradě i trvalých příkazů. Mnohem více klientů využívá internetového bankovnictví a více se rozšířila platba kartami.
Ze statistik je zřejmé, že počet příchozích plateb na účet se zvýšil ze tří na čtyři. V obchodech zaplatí zákazník průměrně šestkrát platební kartou, zatímco před dvěma lety to byly jen dvě platby. Jasné vítězství zaznamenává přímé bankovnictví (internetbanking, telefonní bankovnictví). To dnes využívá ke platebním příkazům 75 procent klientů a pouhých 25 procent podává příkazy přes kamenné pobočky bank.
Průzkum upozorňuje také na pasivní klienty. Jde o uživatele bank, kteří využívají svá konta jen k příjímání výplaty od zaměstnavatele. Většinou mají klienti nastavený balíček služeb od banky tak, že platí za více služeb, než doopravdy spotřebovávají.