Kolik účtů má každá nadnárodní korporace na Facebooku a Twitteru?

18. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Nadnárodní korporace jsou na sociálních sítích stále aktivnější. Navíc se nespokojují pouze s jedním účtem. V průměru jich má každá z nich několikanásobně více.

Největší nadnárodní korporace významně pokročily ve využívání sociálních sítí a stávají se na nich čím dál aktivnějšími. Naprostá většina z nich (87 %) alespoň jednu ze sociálních sítí používá ve své komunikační strategii vůči zákazníkům nebo obchodním partnerům. Vyplynulo to ze studie Burson-Marsteller Global Social Media Check-up 2012.

Prvenství uhájil Twitter

Z jednotlivých sociálních sítí si prvenství stále drží Twitter, na němž má alespoň jeden účet 82 % nadnárodních společností. Druhé místo zaujal kanál pro sdílení video souborů – YouTube, který vlastní 79 % korporací. Každý z těchto kanálů má v průměru 2 miliony zhlédnutí a 1669 odběratelů. Právě YouTube zaznamenal oproti loňsku nejvyšší nárůst ve využívání. Počet společností s vlastním firemním YouTube účtem se zvýšil o 39 %. Třetí nejvyužívanější sociální síť tvoří Facebook, na němž má alespoň jednu stránku 74 % nadnárodních společností. Na Google Plus má účet necelá polovina korporací (48 %) a u Pinterestu rovná čtvrtina.

Čtěte také: 7 důvodů, proč nevytvářet firemní profil na Facebooku a Twitteru

Studie dále ukázala, že největší nadnárodní firmy mají na jednotlivých sociálních sítích zpravidla více účtů. Nejvíce jich mají korporace na Facebooku, kde každá z nich provozuje v průměru 10,4 stránek. Za Facebookem následuje Twitter s průměrnými 10,1 účty a YouTube s 8,1 kanály. Hlavním důvodem pro zřízení více účtů je lepší zacílení na zákazníky.

Roste i počet fanoušků

Vůči předchozím rokům ale došlo i k dalším změnám. Na Twitteru se skoro ztrojnásobil průměrný počet followerů (z 5076 na aktuálních 14 709) a počet fanoušků na firemních stránkách na Facebooku stoupl od roku 2010 o 275 %. Lidé chtějí být ve spojení a interakci s firmami a sociální sítě představují způsob, jak toho dosáhnout, vysvětluje Dallas Lawrence, Burson-Marsteller Chief Global Digital Strategist.

Čtěte také: Sedm tipů, jak získat fanoušky pro stránku na Facebooku

skoleni_8_1

Jak rovněž vyplynulo ze studie, firmy ve velké míře reagují na sociálních sítích na podněty od fanoušků (reagovat na komentáře fanoušků se podle studie snaží 79 % firemních účtů na Twitteru a 70 % korporátních stránek na Facebooku). Společnosti se navíc snaží na svých účtech poskytovat originální a atraktivní obsah. V tomto ohledu je vidět další výrazný posun oproti minulosti. Firmy si uvědomují, že k získání loajálního zákazníka už nestačí jen pasivně přihlížet, musí vsadit na interakci a atraktivní obsah. Content marketing a péče o zákazníka je v současnosti hlavním benefitem, který mohou prostřednictvím sociálních sítí svým zákazníkům nabídnout, a získat tak jejich emoce a loajalitu, uzavřela Martina Dvořáčková z digitální agentury My.cz.

Foto: www.isifa.com

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).