Kolik účtů má každá nadnárodní korporace na Facebooku a Twitteru?

18. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Nadnárodní korporace jsou na sociálních sítích stále aktivnější. Navíc se nespokojují pouze s jedním účtem. V průměru jich má každá z nich několikanásobně více.

Největší nadnárodní korporace významně pokročily ve využívání sociálních sítí a stávají se na nich čím dál aktivnějšími. Naprostá většina z nich (87 %) alespoň jednu ze sociálních sítí používá ve své komunikační strategii vůči zákazníkům nebo obchodním partnerům. Vyplynulo to ze studie Burson-Marsteller Global Social Media Check-up 2012.

Prvenství uhájil Twitter

Z jednotlivých sociálních sítí si prvenství stále drží Twitter, na němž má alespoň jeden účet 82 % nadnárodních společností. Druhé místo zaujal kanál pro sdílení video souborů – YouTube, který vlastní 79 % korporací. Každý z těchto kanálů má v průměru 2 miliony zhlédnutí a 1669 odběratelů. Právě YouTube zaznamenal oproti loňsku nejvyšší nárůst ve využívání. Počet společností s vlastním firemním YouTube účtem se zvýšil o 39 %. Třetí nejvyužívanější sociální síť tvoří Facebook, na němž má alespoň jednu stránku 74 % nadnárodních společností. Na Google Plus má účet necelá polovina korporací (48 %) a u Pinterestu rovná čtvrtina.

Čtěte také: 7 důvodů, proč nevytvářet firemní profil na Facebooku a Twitteru

Studie dále ukázala, že největší nadnárodní firmy mají na jednotlivých sociálních sítích zpravidla více účtů. Nejvíce jich mají korporace na Facebooku, kde každá z nich provozuje v průměru 10,4 stránek. Za Facebookem následuje Twitter s průměrnými 10,1 účty a YouTube s 8,1 kanály. Hlavním důvodem pro zřízení více účtů je lepší zacílení na zákazníky.

Roste i počet fanoušků

Vůči předchozím rokům ale došlo i k dalším změnám. Na Twitteru se skoro ztrojnásobil průměrný počet followerů (z 5076 na aktuálních 14 709) a počet fanoušků na firemních stránkách na Facebooku stoupl od roku 2010 o 275 %. Lidé chtějí být ve spojení a interakci s firmami a sociální sítě představují způsob, jak toho dosáhnout, vysvětluje Dallas Lawrence, Burson-Marsteller Chief Global Digital Strategist.

Čtěte také: Sedm tipů, jak získat fanoušky pro stránku na Facebooku

Jak rovněž vyplynulo ze studie, firmy ve velké míře reagují na sociálních sítích na podněty od fanoušků (reagovat na komentáře fanoušků se podle studie snaží 79 % firemních účtů na Twitteru a 70 % korporátních stránek na Facebooku). Společnosti se navíc snaží na svých účtech poskytovat originální a atraktivní obsah. V tomto ohledu je vidět další výrazný posun oproti minulosti. Firmy si uvědomují, že k získání loajálního zákazníka už nestačí jen pasivně přihlížet, musí vsadit na interakci a atraktivní obsah. Content marketing a péče o zákazníka je v současnosti hlavním benefitem, který mohou prostřednictvím sociálních sítí svým zákazníkům nabídnout, a získat tak jejich emoce a loajalitu, uzavřela Martina Dvořáčková z digitální agentury My.cz.

Foto: www.isifa.com

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).