Seznam: Kominíci byli jedni z posledních, kteří začali používat výhody internetu

2. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Kominicí a hodinový manžel, řemesla, která se v posledních letech začala intenzivně zajímat o investice do propagace svých stránek. Zjistil to Seznam.cz.

Inzerovat na internetu se dnes považuje za naprostou samozřejmost. Ne vždy tomu však tak bylo. Některá netradiční „offlinová“ řemesla, jako například kominictví, si cestu ke své internetové prezentaci nalezla až během několika posledních let. 

Přesun od klasické inzerce do online světa je dobře vidět například i u oboru „instalatérství a topenářství“, kde jen mezi roky 2008 a 2009 živnostníci na Seznam.cz proinvestovali na svou propagaci o 37 % prostředků více než v letech minulých. Doba se tedy mění. 

Ukazuje se, že kromě klasické inzerce, jež má většinou podobu malého inzerátu v místních novinách, sází malí živnostníci v současnosti hlavně na internet. Úplně naopak je tomu u tradičních internetových hráčů, jako jsou například e-shopy, kde investice do internetové prezentace rostou každý rok v průměru o 39 %. Zásadní rozdíl je zřetelný i u cestovního ruchu. Cestovní kanceláře a agentury zvýšily své investice za poslední tři roky do prezentace na internetu o 67 %. 

Nové obory a řemesla si nacházejí cestu k internetu 

Velké nárůsty investic do inzerce lze také zaznamenat například u oborů, které na trhu teprve vznikaly nebo ještě vznikají. Za příklad dobře poslouží služba „hodinový manžel“, kde investice do vlastní prezentace narostla za poslední 3 roky o 2962 %. V řemeslných oborech, přesněji třeba instalatérství a topenářství, byl v internetové inzerci nejsilnější rok 2009. V té době zadavatelé na Seznam.cz utratili o 37 % více než rok minulý. Zajímavým příkladem je i kominictví. Zde podnikatelé na Seznam.cz v posledních třech letech zvýšili inzerci o 144 %.

Vývoj investic do reklamy (obory a řemesla)

Zdroj: Seznam.cz

Cestovní ruch – od papírového katalogu až k srovnávači cen 

Zásadní rozdíl je zřetelný i u cestovního ruchu. Cestovní kanceláře a agentury zvýšily své investice za poslední tři roky o 67 %, což oproti minulým rokům znamená rapidní přesun od tisku k onlinu. Objednat si dovolenou přes internet dnes není nic neobvyklého. Ještě před pár lety tomu bylo úplně jinak. 

Rok 2009 byl v investicích do reklamy v cestovním ruchu opravdu významný. Ze statistik společnosti Seznam.cz vyplývá nárůst o 35 % a velmi podobný růst pokračoval i v roce 2011. Letošní sezóna by navíc mohla být rekordní.

Vývoj investic do reklamy v oblasti cestovního ruchu

Zdroj: Seznam.cz

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Internetový obchod vládne

Jedny z největších investic do internetové reklamy lze zaznamenat mezi subjekty, které na internetu přímo podnikají. V posledních několika letech na českém internetu vyrostly tisíce obchodů. 

Vývoj investic do reklamy v oblasti internetového nakupování

Zdroj: Seznam.cz

Převzato ze Seznam blog

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).