...a nebo si ho přečetli opravdu pořádně.
Jsou totiž 2 věci :
1. doklad zaslaný elektronicky - nejčastěji v PDF, který je po přijetí vytištěn a dále se s ním zachází jako s dokladem doručeným např. poštou. Tady opravdu žádný el. podpis není třeba a různí poskytovatelé zdanitelného plnění to vědí - distributoři energií, tel. operátoři atd.
2. doklad vystavený v elektronické podobě - a o tom pojednává tento článek, kde ten podpis třeba je.
3. Nicméně největším problémem s uchováváním dokumentů jsou doklady na vytištěné na termotiskárně - např. účtenky za PHM. Tady žádný elektronický doklad nejspíš nepřijde a ten doklad si musí příjemce plnění naskenovat sám a nespíš i sám elektronicky podepsat. Jenomže za doklad odpovídá ten, kdo jej vystavil - a tak si nějak nedovedu představit, že elektronický podpis příjemce může zajistit splnění podmínek dle ZDPH. Příjemce si přece může doklad sám zfalšovat a následně jej opatřit el. podpisem (svým) a časovou značkou.