Komu patří v restauraci dýško? Sledujte zprávy z byznysu

19. 6. 2013
Doba čtení: do minuty

Sdílet

Žádný český právní předpis spropitné výslovně neřeší. Z toho důvodu rovněž není stanoveno, zda dýško náleží konkrétnímu číšníkovi, kuchaři nebo majiteli.

Komu vlastně patří dýško, které necháváte v restauraci? Podle právníků lze spropitné považovat za dar, která odráží míru spokojenosti s konkrétním zaměstnancem restaurace. 

Pokud tedy projeví host vůli ocenit příjemnou obsluhu, mělo by spropitné náležet obsluze, bude-li chtít spropitným odměnit kuchaře, mělo by spropitné náležet kuchaři. Ve valné většině případů ale host výslovně neřekne, koho chce svým spropitným odměnit, proto nakonec záleží tedy vždy na zavedených zvyklostech v dané restauraci.

Autor článku

Autor je redaktorem serveru Podnikatel.cz a provozovatel videoblogu Byznyspark.cz Je absolventem VŠE. Sledujte jeho profil na Facebooku a Google

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).