V Česku byla včera naplno spuštěna síť kontaktních míst. Ta má lidem zjednodušit komunikaci s úřady. Cílem projektu Czech Point (Českého podacího ověřovacího informačního národního terminálu) je poskytnout občanům ověřené výpisy z centrálních státních evidencí a rejstříků na jednom místě, aniž by občan musel navštívit několik různých úřadů státní správy.
Jedná se o výpisy z Katastru nemovitostí, z Obchodního rejstříku, ze Živnostenského rejstříku – od letošního roku přibyla možnost žádat i o výpis z Rejstříku trestů. První den provozu projektu (2.1.2008) byl hodnocen jako bezproblémový, s očekávaným přínosem. Celkem bylo vydáno 1 338 výpisů. Do systému Czech Point se během prvního provozního dne přihlásilo 3 295 uživatelů ze 4 100 oprávněných uživatelů, což činí zhruba 80 %.
Z celkových 1 338 výpisů vydaných první den, bylo nejvíce žádostí na výpis z trestního rejstříku (733) a poté z obchodního rejstříku (312). Pomyslnou třetí příčku obsadil výpis z katastru nemovitostí s 234 výpisy. Nejméně žádaný byl výpis ze Živnostenského rejstříku, o který požádalo 59 občanů.
Občan si může vybrat z několika míst, které mu musí poskytnout žádaný výpis. Jedná se o všechny instituce, tzn. jednotlivé matriční obce, městské části, magistráty, sídla České pošty a Hospodářské komory.
Více o E-Govermentu v článku Daniela Morávka.