Komunitní web pro opravy otevírá kamenné pobočky. První budou v Praze

7. 9. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: opravarna.cz, podle licence: Rights Managed
Nefungují ještě ani rok a už se z onlinu přesouvají do kamenných poboček. Komunitní portál pomáhá lidem, co potřebují opravy, a řemeslníkům nabízí práci.

Začali loni v létě, kdy nabírali šikovné opraváře. Služby však začali oficiálně nabízet až letos v lednu. Opravárna.cz je komunitním webem, který sdružuje opraváře nabízející služby drobných oprav. Od opravy elektroniky až po spravování oblečení. Od doby, co jsme web spustili, jsme zaznamenali celkem 3065 zakázek, prozradil serveru Podnikatel.cz Jan Charvát, zakladatel Opravárny. 

Ten se proto v návaznosti na růst zakázek rozhodl pro otevření kamenných poboček, kam mohou lidé odnést věci k drobným opravám. Důvodem je částečně i to, že čeští opravávaři našli skulinu v obchodních podmínkách webu a nepřiznali uzavření zakázky, čím se vyhnuli placení provizí, které se pohybují ve výši 15 procent z konečné ceny provedené zakázky. Jak Charvát serveru Podnikatel.cz prozradil, týká se to zhruba 20 % zakázek. I proto měníme obchodní model, nejlukrativnější kategorie (mobily, PC) si postupně stahujeme pod sebe, nejšikovnější opraváře začínáme zaměstnávat a peníze půjdou přes nás, přiblížil změnu Charvát. 

Čtěte také: Příběhy podnikatelů – (ne)tradiční začátky podnikání

První servisní místa s názvem Service place s již zaměstnanými opraváři se otevírají tuto středu 9. září v Praze. První bude dostupné v obchodním centru na metru Vysočanská, druhé v Jungmannově ulici v Praze. Servisní místa budou dostupná pro opravu mobilů, tabletů a další další drobné elektroniky a zároveň nabídnou možnost odevzdat k ekologické recyklaci elektronická zařízení.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Charvát také zdůrazňuje, že třetina zaměstnanců servisních míst bude vždy z řad zdravotně postižených. Celou koncepci a vybavení servisního místa pomáhal zařizovat náš velmi šikovný opravář s letitými zkušenostmi z oboru, který se díky tomuto novému impulzu po letech nezaměstnanosti a depresí vrací zpět do normálního života. Bude také jedním ze zaměstnanců, servis bude totiž brzy částečně fungovat jako chráněná dílna, doplnil Charvát.

Servisní místa budou kromě toho sloužit i jako výdejní a příjmová místa Opravárny. To znamená, že přístroje, na které se opraváři na místě nespecializují, bude možné nechat na místě a Opravárna přes web najde nejbližšího opraváře z okolí, který si se závadou poradí. Síť servisů a sběrných míst se bude dále rozšiřovat. Po Praze je v plánu expanze i do dalších měst.

Fotogalerie

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).