Konec geoblockingu neberou některé e-shopy vážně. Zákazníky s klidem omezují

2. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Nařízení o omezení geoblokování platí pro internetové obchody už od prosince 2018. Některé e-shopy ho však ještě nevzaly na vědomí.

Na kontrolu geoblockingu se Česká obchodní inspekce zaměřila ke konci roku. Z pěti kontrolovaných internetových obchodů, které působí v zahraničí na zahraničních doménách, zjistil nedostatky u 3 z nich.

Česká obchodní inspekce Jihomoravského a Zlínského kraje kontrolovala dodržování novely zákona o ochraně spotřebitele, která reaguje na nové evropské nařízení zakazující blokování nákupů podle země kupujícího, tzv. geoblocking. 

Čtěte také: Konec geoblockingu neznamená, že e-shopy musí doručovat po celé EU

Jak kontrola probíhá?

Inspektor v roli spotřebitele provedl objednávku, kde vyplnil fakturační údaje na adresu v České republice. Doručovací adresa bylo místo v zahraniční zemi, které odpovídalo doméně předmětného e-shopu. Ve dvou případech byla objednávka odeslána, obchodníkem obratem potvrzena na uvedenou e-mailovou adresu. 

U třech internetových obchodů byl obchodníkem omezen přístup spotřebitele k online rozhraní z důvodů souvisejících s místem bydliště nebo místem usazení spotřebitele. Spotřebiteli nebylo umožněno uskutečnit objednávku s fakturační adresou v České republice. 

Připomeňte si Nová pravidla rušící geoblocking, která začala platit od 3. prosince 2018. Co se změnilo?

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).