Konkurenční boj cestovek: lži o počtech klientů

27. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

České cestovky si vymýšlí údaje o počtech klientů. Chtějí si tak vylepšit svoji pozici v konkurenčním boji, protože Češi dávají přednost větším cestovním kancelářím. Píše o tom server iDNES.cz.

Nadsazování čísel přiznává cestovní kancelář Fischer. Podle oficiálních čísel s ní v roce 2006 vycestovalo 154 tisíc klientů, ve skutečnosti s ní však dovolenou strávilo jen 109 tisíc. Ostatní cestovky tvrdí, že uvádějí pravdivá čísla, ale i asociace sdružující cestovní kanceláře potvrzují, že čísla v žebříčcích jsou přinejmenším sporná. Ruku do ohně za jejich čísla opravdu dát nemůžu, říká mluvčí Asociace cestovních kanceláří Jan Papež. Podobný názor má i Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.Některá čísla budí otazníky, neexistují oficiální údaje, podotkl.

Cestovky sice musí svoje výsledky dodat na soud do rejstříku. Řada z nich ale tuto povinnost neplní, a tak není možné veřejně jejich hospodaření rozkrýt.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).