Dokud budou v Kauflandu, Bille a Lidlu plné regály, ovčan dostane svoji Ulici a hlavně budou mít volební právo dementi, je to všechno Marný...marný...marný. Lidi myslet nebudou a hlavně spousta z nich má jen jediný zájem - druhému uškodit anebo ublížit , takže Bureš a jeho zloba je ideální nástroj.
Je zvláštní, že se neustále vozí po malých prodejcích, ale ať jdou na kontrolní nákup do super-hyper marketů. Tam nejdřív musíte dát peníze, prodavačka si je vezme, vrátí Vám nazpět a pak já, zákazník čekám, až vyjede účtenka.Jak je možné, že tato praxe jim prochází, když je metodika nastavená takto hloupě: nákup-lístek-peníze.Třeba já si beru účtenky pouze za účelem kontroly správnosti naúčtování zboží nebo kvůli záruce na zboží, ale jinak je hned házím do koše. Takže možnost volby, jestli chci nebo nechci účtenku je správná.Viděla jsem v opravdu malých obchůdkách u pultu papírové krabičky na účtenky a během chvíle byly plné, protože na 1 rohlík a 10dkg salámu nepotřebuji účtenku.
Jak už se řeklo, mají právníky a ti vědí, že se s nějakou metodikou se můžou jít vycpat, ta není právně závazná. Asi jako když MŽP vydalo metodiku pro kontroly záchytných jímek, kde vyžadovalo zkoušku těsnosti akreditovanou osobou. Žádná akreditace ale zákonem neexistovala. Když jsem při kontrole pronesl dotaz, ke je tato "povinnost" ukotvena "zákonem", dle Ústavy ČR čl. 2, nastalo hluboké ticho a pak přiznání, že to vyžadují podle metodiky, ale v zákoně to opravdu není. Tím to zhaslo. A to nejsem právník.
Metodika je co? A vymyslel ji kdo? Není to zákon a ani by toto jako zákon nemohlo projít. V diskuzi k zákonu by totiž vyšlo najevo, že účtenka (správněji stvrzenka) je potvrzením uzavřeného obchodu. A ten se neuzavře pokud obě strany nevypořádají své plnění, to znamená já dodám zboží, zákazník peníze a já to potvrdím tím papírkem z kasy. Nemohu zaevidovat tržbu, tedy příjem peněz, dokud je nedržím v ruce.
Problém je v tom, že státní aparát jedná velmi často protizákonně a vyloženě sází na to, že použít právní služby na obranu by bylo dražší, než zaplatit pokutu. Nám byla napríklad udělena pkuta a jako argument při odvolání byla použita formulace, že kontrolor by si závadu nevymyslel, jelikož by mu hrozilo stíhání za zneužití pravomoci. Tudíž tam závada byla, protože to kontrolor tvrdí. Až při dalším odvolání vzali v potaz, že popisovaná závada vůbec v zákoně neexistuje, tudíž ani nemohla být nalezena. tak ji odložili. Omluva? Žádná. Stáhání? Žádné.
Naprostý souhlas. Kdo to kdy viděl, aby zákazník dostal účtenku dříve než dá peníze. Vždyť by někteří mohli také tvrdit, že již mají doklad o zaplacení, tak proč by platil ještě jednou. Kdyby si pak zavolal policii či někoho jiného, tak již má potvrzení - účtenku o zaplacení. Prodejci by pak tímto způsobem mohli rovnou vše rozdávat a zkrachovat. Také z praxe vím, že třeba nemají dostatek peněz a rozhodnou se platit kartou nebo něco vrátit. Co pak, storno účtenky a vystavovat novou, to se jim pak také nelíbí.
Morálka dnešních "zákazníků" už došla až tak daleko, že utíkají bez placení i taxikářům. Nechá si třeba pozastavit u lékárny a pak uteče, nebo vystoupí a bez okolků oznámí, že dá taxikáři ho..o. Kdyby si takový kontrolor musel měsíc vydělávat sám na sebe (mimo erár), tak by se mu možná rozum vrátil.
Je to částečná pravda - z nezaplacené faktury se odvádí pouze DPH - státu je totiž fuk, že vy jste ty peníze nedostal! Odvést DPH musíte. Na daň z příjmu se to ale nevztahuje, tam se vychází z rozdílů příjmů a výdajů.
Ale podstatné na vaši poznámce je to, že tím, že relativizujete ono zaplacení/nezaplacení, vlastně říkáte, že je to v pořádku, že se zloději se musí počítat. Zloděj je zloděj, ať zboží ukradne nebo nezaplatí = takže zlodějem jsou i všichni ti, co nezaplatili faktury za obdržené služby. Taky jsem jich pár zažila.
Pro mne v menším kamenném obchodě přichází v úvahu jediný postup - peníze do ruky prodavačovi - zboží si zákazník přebírá - během té doby se mu tiskne účtenka. Chrání to i toho prodavače, který pak chybějící částky v pokladně platí ze svého. Ze svého, nijak velkého, platu!!!
Od finančáků - jak těch, co tu metodiku vymysleli, tak těch, co jí vyžadují v praxi - je tohle jednání nechutná podpásovka!
A ač nemám obchod, skutečně podporuji to, aby na bagatelní částky do 30-50,-Kč se vystavovat nemusely. Zdržuje to a chápu, že pro obchodníka to vytváří velké snížení zisku. A dělá z vás, co s mým názorem nesouhlasíte, snad někdo zadarmo? Dotujete svůj plat??
Toto není pravda: Na daň z příjmu se to ale nevztahuje, tam se vychází z rozdílů příjmů a výdajů.
Kdo odvádí DPH, vede podvojné účetnictví, a v něm se zisk počítá jako rozdíl aktiv a pasiv (což je opravdu něco jiného než příjmy a výdaje). A vydaná (i když ještě nezaplacená) faktura je aktivum. Takže z vydané faktury zaplatíte i daň z příjmu, i když ji ještě zaplacenou nemáte.
S příspěvkem "paad 10" plně souhlasím!
Pokud tomuto nechtějí Burešovi kontroloři rozumět, tak všichni obchodníci zavřete své prodejny na jeden měsíc,
např. "Z důvodu EET dovolená".
Vždyť i v obchodech můžou mít dovolenou!
To se budou pak dít věci!
První kdo pak bude proti EET a samotnému "otci" tohoto nesmyslu - Burešovi, budou jeho dnešní příznivci!
Zde nepomůžou žaloby, prosby, logické odůvodnění,..., je nutno bojovat stejnou metodou a zbraněmi jako ten kdo křičí, že všichni jsou zloději a kradou! Jenom on čerpá dotace, ale zapoměl na to, že podvodem!!!
A zástupce asociace českého obchodu je potřeba kopnout někam!
Mne jako OSVČ takovýto "zástupci" nikdy a v ničem nepomohli, já je nepotřebuji!
Kdo je potřebuje, ať je platí ze svého!
Pak mu může dělat i jiná pomyšlení, když nemá svoji hrdost a rovnou páteř!
To jako před evidovat fiktivní tržbu dopředu ??? a když ono zboží ( či službu ) reálně neprodáte ( v budoucnu ), nebo se netrefíte přesně do před evidované částky na EET účtence, budete to řešit jak v EET ?, budete posílat na " nepotřebné před evidované fiktivní tržby " storna ? noooo ! výborně, tedy budete vystavovat záporné ( storno ) účtenky EET v mínusových hodnotách a posílat je na FÚ - super ! tak to tam máte kontrolu na 1000% protože vysoké procento storen = riziková indicie přímo z pokynu FS pro okamžitou kontrolu ( z důvodu podezření na krácení tržeb poplatníkem )
Nedej bože, pokud by jste byl ještě ke všemu plátce DPH, to by jste musel k té storno EET účtence, vystavovat ještě plnohodnotné opravné daňové doklady ( dobropisy ) s náležitostí opravných daňových dokladů či zjednodušených opravných daňových dokladů a podávat opravná či následná přiznání k DPH na FÚ a samozřejmě podávat opravná nebo následná kontrolní hlášení a to v podstatě kontinuálně. Tz. budete tam mít kontinuální kontrolu z FÚ, nehledě na to že porušujete ještě ( kromě daňových aspektů ) i účetní principy ( fiktivní tržby ) vám nebudou sedět na stavy zásob ( absolutně nemáte vedeno účetnictví podle hlavní zásady - zobrazovat věrně a poctivě stav hospodaření, majetku a zdrojů )
člověče myslíte vůbec ??? , vždyť vás normálně zavřou
Prosím vás před evidence prodeje ( tržby ) jde výhradně tam, kde jsou předobjednávky ( to znamená že dopředu víte, co máte zaevidovat, kolik kusů a v jaké ceně ) typicky ( a snad jedině ) rozvoz jídel, aby to nemusel řidič tisknout na místě, doveze objednané jídlo v krabici ( pizzu ) spolu s před evidovanou účtenkou.
oproti tomu tisk fiktivních tržeb ( bez realizace objednávek ) je nesmysl, a to z mnoha důvodů :
a) odporujete to zákonu o EET ( nemáte danou částku tržby, pouze věštíte, že se trefíte v budoucnu do konkrétního zboží a částky, vlastně to děláte systémem pokus / omyl )
b) jste šílený podnikatel co si uměle navyšuje tržby aniž by viděl reálně korunu ( tedy budete danit příjmy z ničeho ) bez objednaného odběru zboží. Něco jiného je diskuse o tom zda při prodeji ( ale PRODEJI ) dát nejprve účtenku či peníze ( obvykle je zde časový rozdíl pár vteřin - jak deklaruje samo MF že EET vyjede do 2 vteřin ) A i za toto ti pomýlení úředníci dávají pokuty.
c) účetnictví nebude sedět na sklady zásob, protože fiktivně vyskladňujete prodeje ( reálně máte zboží skladem )
d) jste li ještě plátce DPH, porušujete zákon o DPH, protože je li současně EET účtenka daňovým dokladem ( což u plátců je na 100% jinak by docházelo k nutnosti tisku 2 dokladů a sice účtenky EET a daňové účtenky ) pak fiktivním předtiskem se může stát, že nesedí datum DUZP ( datum uskutečnění zdan. plnění protože nedochází k převodu vlastnického práva, ale pouze k falzifikaci fiktivního vykazování nerealizované tržby ). Datum uskutečnění zdanitelného plnění u dodání zboží nastane při prodeji podle kupní smlouvy dnem dodání, tedy dnem převodu práva nakládat se zbožím jako vlastník. V ostatních případech dnem převzetí se při dodání zboží považuje zdanitelné plnění za uskutečněné dnem, ke kterému dojde k převodu práva nakládat se zbožím jako vlastník, případně v okamžicích vymezených v § 21 odst. 1 písm. b) a c) zákona o DPH.
atd..
Tady pozor, EET a DPH spolu vůbec nesouvisí. Na EET účtence se navíc vůbec neuvádí DPH. Takže ona ani při nejlepší vůli nemůže sloužit jako daňový doklad. Běžná praxe sice je, že se na jeden papírek vytiskne jak daňový doklad, tak EET účtenka, ale z pohledu zákona jsou to pořád dvě různé nesouvisející věci.
Zákon vám nezakazuje si předgenerovat 1000 účtenek a ty pak rozdávat. Dokonce vám ani nezakazuje pak všech 1000 zase stornovat, včetně těch rozdaných. Ten zákon je napsaný tak blbě, že právě ty nejnesmyslnější postupy fungují nejlépe. Že úředník bude křičet je jisté, ale jestli by to za prohřešek uznal i soud už je otázka.
DPH a EET spolu nesouvisí - to máte pravdu. Pokud nejste plátce DPH a pokud JSTE máte VOLBU ( a já to výše uvádím ! )
A) buď vystavíte EET účtenku s náležitostí pouze EET účtenky + samostatný daňový doklad
B) vystavíte JEDEN doklad který bude mít náležitosti jak EET účtenky, tak náležitosti daňového dokladu ( společně )
nakonec MF má specializovaná web ( který si udělal sám stát )
tak prosím : http://www.etrzby.cz/cs/zpusoby-evidence-a-uctenka
Kdy : Údaje zasílané Finanční správě (§ 19 ZoET) -tedy: TO OBDRŽÍ BERŇÁK
Údaji o evidované tržbě zasílanými datovou zprávou jsou vždy:
daňové identifikační číslo (DIČ) poplatníka,
označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna,
označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována,
pořadové číslo účtenky,
datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve,
celková částka tržby,
bezpečnostní kód poplatníka (BKP),
podpisový kód poplatníka (PKP),
údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu.
Údaji o evidované tržbě zasílanými datovou zprávou jsou při naplnění konkrétních okolností také:
celková částka plateb určených k následnému čerpání,
celková částka plateb, které jsou následným čerpáním nebo zúčtováním platby,
daňové identifikační číslo poplatníka, který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu eviduje,
základ daně z přidané hodnoty a daň podle sazeb daně z přidané hodnoty,
celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro cestovní službu,
celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro prodej použitého zboží.
Údaje uváděné na účtence (§ 20 ZoET) tedy : CO JE NA TOM PAPÍRKU, KTERÝ VYJEDE Z TISKÁRNY
Poplatník je na účtence povinen uvádět:
fiskální identifikační kód (FIK)
daňové identifikační číslo (DIČ) poplatníka
daňové identifikační číslo (DIČ) poplatníka, který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu eviduje
V důsledku zrušení ustanovení § 20 odst. 1 písm. b) a odst. 2 ZoET nálezem Ústavního soudu ze dne 12. prosince 2017 sp. zn. Pl. ÚS 26/16 s účinností od 1. 3. 2018 není povinnou náležitostí účtenky daňové identifikační číslo (DIČ) poplatníka resp. pověřujícího poplatníka. Povinnost zasílat údaj o DIČ poplatníka a DIČ pověřujícího poplatníka datovou zprávou dle § 19 odst. 1 písm. a) a odst. 2 písm. c) ZoET zůstává zachována. Dále upozorňujeme, že tímto rozhodnutím ÚS se nic nemění ve vztahu k DPH a uvádění DIČ (rodného čísla) na daňových dokladech (§ 29 ZDPH). Pokud má plátce DPH povinnost vystavit daňový doklad a vystavoval v těchto případech společný doklad pro EET a daňový doklad plátce DPH, bude muset nadále své DIČ na tomto dokladu uvádět, nebo bude muset doklady vystavit dva.
označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna
označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována
pořadové číslo účtenky
datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve
celkovou částku tržby
bezpečnostní kód poplatníka (BKP)
údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu
Nemá-li poplatník povinnost uvádět na účtence fiskální identifikační kód (FIK), je povinen na účtence uvádět svůj podpisový kód (PKP).
Fiskální identifikační kód (FIK), je jednoznačný identifikátor generovaný společným technickým zařízením správce daně. Tento kód potvrzuje zaevidování tržby a je unikátní pro každou potvrzovanou datovou zprávu. V případě opakovaného zaslání datové zprávy o evidované tržbě (např. z důvodu výpadku spojení), tak může dojít k situaci, kdy poplatník ze systému obdrží ke každé zaslané datové zprávě potvrzující datovou zprávu obsahující jiný FIK. Správce daně s uvedenou situací počítá a bude evidovat informace o všech zaslaných datových zprávách (i opakovaných), včetně potvrzovacích datových zpráv a přidělených kódů.
Údaje dle ust. § 20 odst. 1 písm. a) až i) ZoET uváděné na účtence musí odpovídat údajům uvedeným v datové zprávě zaslané poplatníkem správci daně a v případě fiskálního identifikačního kódu údaji zaslanému v potvrzení správce daně o jejím přijetí.
Vystavení dokladu předem jsem snad popsal jasně, máte ro i na webu MF :
Okamžikem uskutečnění evidované tržby je okamžik přijetí evidované tržby.
Poplatník může zaevidovat tržbu a vystavit účtenku kdykoliv před uskutečněním později obdržené tržby, ale nejpozději při jejím uskutečnění. Např. při rozvozu jídla na objednávku z restaurace může podnikatel zaslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě správci daně a vystavit účtenku v provozovně předem a zákazníkovi účtenku předat spolu s objednaným jídlem v okamžiku přijetí platby.
To neznamená že toto můžete dělat libovolně na fiktivní - vymyšlené tržby dopředu ( bez před objednané částky konkrétního zboží ) protože nevíte ( a také to píšu ! ) CELKOVOU ČÁSTKU TRŽBY ( pokud nejste jasnovidec ) což je povinná náležitost dle ZoEET , nehledě na to, že to dále nesedí na dalších 10 předpisů o účetnictví př. o DPH
Argumenty došly ? V praxi se tomu říká n Asertivní jednání. Opakujete stále otázku pokud na ni nedostanete odpověď.
Na druhou stranu jste zde hezky ocitoval zákony. Doopravdy by mne zajímalo, jak dlouho je při kombinaci všech zákonů a předpisů, použitelná a uplatnitelná EET. zaevidovaná účtenka pouze z hlediska prodeje (ne uplatnění kupujícím) pokud jasnovidecké schopnosti selžou.
( zákazník se nedostaví pro zboží tak jak bylo domluveno atd.)
pak máte logicky podloženou objednávku - přesnou částkou na kterou jste vystavil EET účtenku která nebyla realizována a na tuto přesně podle zák. o eet vystavíte storno .Obdobně jako v účtu vystavujete dobropis - co to je fakt vysvětlovat nebudu. Mj. postup i s příklady je na webu e-tržby, tedy předpokládám že číst umíte, není mojí povinností tady být non-stop. Na otázky typu co když budu jasnovidec ? nehodlám odpovídat, já to jednak nevím, a asi nejlépe to vystihla moje 5-ti letá dcera, ( máte prý zkusit jako jasnovidec angažmá v kabaretu )
jo a já zákon o eet nepsal, pokud jej považujete za paskvil pište madam Schillerivé, ta to splácala
Nesouhlasím s tím , že by objednávka měla být podložena. Prostě zákazním zavolá a pokud to jde, zboží se připraví včetně účtenky. Pokud ho neodebere koupí ho někdo jiný.
(Jinak potíže při stornu tržby známe, proto je dobré při vrácení zboží nevracet hotovost ale posílat peníze na účet.
Ale toto už nesouvisí s předevidováním.)
Proto tento dotaz.:
Doopravdy by mne zajímalo, jak dlouho je při kombinaci všech zákonů a předpisů, použitelná a uplatnitelná EET. zaevidovaná účtenka pouze z hlediska prodeje (ne uplatnění kupujícím).
Pokud také nevíte nevadí.
no jistě pokud by někdo chtěl vystavit 1000 účtenek dopředu musel by prodávat 1 typ zboží -třeba jeden nanuk, ve stejné ceně, musel by také následně prodávat ony nanuky pouze po jednom kuse - tak jak si před otvíračkou natiskl ony účtenky, a ještě by je musel prodat min. ten den - aby seděl datum tržeb na eet a v případě daň. dokladu na datum DUZP
pokud jich prodá do zavíračky jen 50 bude stornovat na konci šichty 950 eet účtenek, s tím že zítra zase oznova , tedy je taková hovadina že se divím že to vůbec píšu
Stát, který si lidé platí, se proti vlastním lidem chová jako mafie. A aby toho nebylo málo, používá i takové podpásovky jako jsou mediální manipulace (samozřejmě opět za naše peníze) nebo si klidně zaplatí figuru, která má prezentovat svůj nezávislý názor, ale reálně jen papouškuje, co dostala předepsáno. Já bohužel nemám slušných slov k pojmenování takových lidí. Ukazuje to ale, jak velký zájem určité skupiny na tom všem mají a jaká je to neskutečná lumpárna.
Metodika a průběhu zcela vpořádku.
Pokud stánek prodává pivo, může celý den tisknout jednu jedinou účtenku pokud se nesleduje čas.
Normální kasu lze otevřít až po uzavření nákupu a při tom se tiskne účtenka.
Účtenku, kterou si člověk neodnese, lze kdykoliv vystornovat. 2 malé stánky u soutoku Labe s Cidlinou, za normálního počasí řada lidí od 10 do 16h. Žádná účtenka, prachy v šuplíku... A z toho šuplíku už pomalu padaly kolem 13h. Nepočítám, že soukromník v prkenné chajdě nechá přes noc cca 60x40x15cm neuspořádaných bankovek.
a ?? co ten příspěvek má říci ?
metodika v pořádku ? - čeho metodika ? jestli EE, tak ta rozhodně v pořádku není, což demonstroval p. Bábek, a desítky podnikatelů, mj. i samo MF připouští " jistá pochybní " a k tomu jak to mají v pořádku se vyjádřil i Ústavní soud.
v pořádku možná pohledem člověka, co nikdy nepodnikal a to pivo jenom chlastá.
Pokud stánek prodává pivo, může celý den tisknout jednu jedinou účtenku ? - no a co ?? pokud prodáváte hotově pivo tisknete účtenku EET za pivo, když banány - tak tisknete za banány, když hotově montérky ... atd. v čem je pointa příběhu ?
Účtenku EET kterou vydáte za tržbu v hotovosti, evidujete u FS ( protože podle zákona o EET musíte ) a zda si jí zákazník, poté jí fyzicky obdrží od prodejce odnese nebo neodnese, vás nemusí zajímat. ( to je věc zákazníka ), účtenku kterou zákazník například hodí do koše V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NESTORNUJETE , protože vůbec nechápete co je storno, storno v EET znamená opravu chyby ( chybné částka ) nebo zrušení prodeje ( například si objednáte to pivko a nemáte na zaplacení, tak to hned zrušíte ) protože pro EET storno platí,
Vrací-li se evidovaná tržba nebo provádí-li se opravy tržby, která již byla odeslána do systému správce daně, a byla-li taková transakce provedena v hotovosti, šekem, směnkou nebo jiným obdobným způsobem, musí poplatník takovou tržbu zaevidovat. Postupovat bude obdobně jako v případě evidování tržby s tím rozdílem, že zadaná částka bude záporná (mínusová položka). Postup se vztahuje na případy vrácení zboží bez uvedení důvodu, při vyřízení reklamace, u omylem zaevidované tržby nebo na případy, kdy byly údaje o evidované tržbě zaslány správci daně před přijetím tržby a zákazník nakonec zboží nezaplatil (např. půjde-li o zaslání zboží internetovým obchodem na dobírku a následné nepřevzetí zboží). Provedené storno není z technického hlediska vázáno na původně zaslanou datovou zprávu (resp. vydanou účtenku).
Tak tady neplácejte, rozumíte tomu jak koza ....
Každý, kdo chce kontrolovat by měl vyzkoušet v praxi to, co požaduje a případně vyskoušet, jak prodávající při sebemenší chybě
musí rozdíl platit ze svého a pak ať se při kontrole zamyslí, jestli má čím. Ale to ti, co vymýšlí ty zákony a postupy by museli také projít především praktickou zkouškou a pak teprve něco vyžadovat.
Nejdříve jsem si chtěl dělat srandu ze známek v trafice, neboť ty samozřejmě snad nikde už v trafice neprodávají, ale pak...
To máte těžké s těmi obchody mezi lidmi jako takovými. A fakt nemá moc smysl řešit, jestli nejdříve rozklepnete vejce a nebo zaříznete slepici.
V ČR prostě není všeobecně přijímaná norma, kdy přesně je obchod uzavřen. Protože se za celých 30 let od sameťáku prostě nevytvořila.
Došel jsem ke smutnému závěru ,že EET je dobry nástroj na likvidaci drobných živnostníků . A to agent Bureš potřebuje . Když prodáváte rohlíky na vesnici a máte roční obrat 700 tis tak vás pokuta FU dokáže zlikvidovat ,bohužel už mne zlikvidovala . Státní úředníci dokáží jen kontrolovat a rozdávat pokuty ,ale sami nemají za nic odpovědnost . FU dokáže kontrolovat a likvidovat firmy a když to nejde jinak uvalí se předběžné opaření pro podezření a když se po pul roce nic nenajde řekne se SORRY JAKO ,ale to už jste v krachu
Je to asi takhle:
https://www.youtube.com/watch?v=_PHUVEiWU3Y
Co chtít od člověka jako je Schillerová, že? Ten její zlý, mstivý a zákeřný pohled, to se jen tak nevidí. Kam se hrabe Babiš.
Pokud vím, tak když platím v jakémkoliv supermarketu, tak mi pokladní řekne cenu, já jí podám peníze, ona naťuká hodnotu peněz, na pokladně se objeví kolik mi má vrátit a teprve potom vyjede účtenku. Takže vždy zaplatím dřív, než mám v ruce účtenku. Přijde mi to naprosto logické. Dost dobře nechápu tu šikanu ze strany kontrolorů, není důležitější zda je nákup zaevidován ? Ale bazírovat na vteřinách může je totální idiot.
jistě že,
ale z pohledu FS nikoliv, uvědomte si, kolik politického kapitálu bylo do nástrojů jako KH, EET vloženo, kolik bylo reklam na nad výběry daní, jen u EET deklarovala FS + 18 Miliard/ rok. To nejde vrátit zpět, A.B. si vytvořil jakousi image super business mana, který díky těmto nástrojům nejen že narovnává podnikání ale z nad výběrů přidává ( tu důchodcům, tu učitelům, tu státní správě, nově jezdí busem po ČR a slibuje miliard všude)
" akorát Andrej zamlčuje, je jedeme v ČR na vrcholu hospodářské celosvětové konjuktury " až konjuktura skončí ? - no jeho jako člověka s majetkem cca 90 miliard to trápit nebude
A protože mu ty čísla v výběrů nesedí, tak započítává do efektů oněch nad výběrů z KH a EET také pokuty za ně, prostě cílem je co nejvíce vybrat, jedno jak, jedno u koho a za jakou cenu. A protože si netroufá na mezinárodní korporace ( jednak mají na super právníky, jednak mohou k mezinárodním soudům nebo arbitrážím a on potřebuje dobré vztahy z EU protože, zatím co ostatní kradnů on optimalizuje čerpání ) tak mu vlastně nezbývá nic jiného než jít na krev u malého a středního podnikání v ČR. ( protože kde to má brát chudák ? že, u zaměstnanců těžko - těm je již strháváno z hr. mzdy, korporace nee - na ty nesahat, neziskovky vůbec, z EU - bývávalo ( dotace pro ČR půjdou dolů, marginálně pro Brexitu )
Navíc to udělal opět geniálně, nastavil finanční odměny kontrolujících úředníků na počty a výši udělených pokut, tedy sice přijde o malou část onoho inkasa z pokut, ale vyrovnává to tím, že finančně pozitivně motivovaný úředník, sám ve svém zájmu uděluje pokuty v co nejvyšší výši. Tedy úředník na FS dne ví že 1 ) vyšší pokuta = vyšší odměny
2) kontrola bez nálezu = špatně vykonaná kontrola
A, že se jich to netýká, tak to přece není. Ač s většinou toho, co píšete souhlasit lze, v tomto případě, tak docela ne. Tam, kde je nějaký přímý prodej, tak už do EET i to s.r.o. spadlo. Tak, kde se jedná o služby sice zatím ne. Jenže tyto firmy jsou plátci DPH, tudíž měsíc co měsíc k 25. dni následujícího měsíce podávají tzv. kontrolní hlášení (pro ty, kdo nemají ponětí, oč běží - pěkně doklad po dokladu úplně veškeré údaje) a tyto společnosti mívají tak maximálně 2 až 3 příjmy v hotovosti, ostatní jde vše přes účty. Takže EET bude skutečně jen velice předražená zbytečnost a opravdu buzerace.
A pokud jde o ty živnostníky, tak tam jsou skutečnosti v naprosté většině následující:
- pokud dělá OSVČ pouze sama na sebe, roční obrat je někde +- 500.000,- Kč (pro ty, co mívají velké oči - není to zisk, ale jsou zde zahrnuty i náklady vynaložené třeba na materiál atd.), paušální náklady lze uplatnit ve výši 80 % u živností vázaných a 60 % u volných. Daň je rozdíl zdaněný 15 % a z toho odpočet (a to pouze na vlastní osobu) 24.840,- Kč. Takže kde jsou děti, případně odpočet na důchodové spoření, životko atd. A to jim žádný zaměstnavatel na nic nepřispívá, pracovní oblečení, obuv a další také nikdo jiný nehradí. Žádné 4 týdny dovolené jako náhrady mzdy nejsou, v případě nemoci - náhrada za prvních 14 kal. dnů je nula a pokud si sami ze svého živnostníci neplatí nějakou komerční pojistku, tak to by se mohli jít, jak se říká napást.
Tak jediným přínosem pokračování další etap EET bude, že vznikne další útvar FS, který bude nutné zaplatit za výkon kontrol.
Všichni, co tomu tolik fandíte, měli byste se už konečně probrat! brečíte, že málo berete, že zaměstnavatelé (teď nemám na mysli ty velké nadnárodní organizace) Vám mají přidat. No nepřidají, budou muset opět více a dráž úřadovat a platit nesmyslně vyměřené postihy.
A doporučení pro ty, kteří tomu nevěří. Můžete začít podnikat, jako každý druhý. A ještě někoho zaměstnejte - stačí jen jednoho člověka - tomu bude muset zařídit vlastní sociální zařízení, toaletní potřeby, pracovní potřeby a pomůcky, včetně těch ochranných a také zařídit a zaplatit školení (minimálně BOZP + PO), vstupní prohlídku. Státu zaplatit silniční daň (pokud budete používat pro podnikání i vlastní dopravní prostředek), za zaměstnance odvádět státu obojí pojištění, hradit 125/93 Sb., na Vaše náklady půjde i případná pracovní neschopnost do 14. kal. dne a třeba i několikrát za rok. A minimálně 4 týdny dovolené. Ale vy sami, coby zaměstnavatel - máte smůlu.
Já s vámi souhlasím, je jasné že se EET vztahuje na způsob tedy ( tržby nebo výnosy v hotovosti ) bez ohledu na výši tržby či obratu.
Já pouze upozorňuji na nepřiměřenost sankcí ( podíváte li se do DŘ nebo SŘ zjistíte, že si FS oblíbila tzv. horní hranici, ve výši 500 000,- )tz. pak dají pokutu 25 000,- někomu se stánkem V Horní dolní a v podstatě se tváří že jsou vlastně hodní. ( a diví se, že onen stánkař končí )
Druhá šílenost je motivovat úředníky za vyměřená pochybení, nejen že to není obhajitelné ale nabourává to od základů základní princip kontrol jak podle daňového tak správního řádu tz. nestrannosti a objektivity.
Protože si tam k oněm podnikatelům jdou prostě předem vydělat !
To, že má podnikatel či firma dnes dalších 10 tis. povinností je pravda. Já bych i KH a EET přežil, jako účetní jsem si zvykl na desítky, podání, hlášení a tvrzení nejen na FÚ ale i na pojišťovny a sociálku, banky, statistiku, atd.. Ale nebudu si zvykat na finančně motivované a účelové ( dle mého názoru deliktní ) chování a manipulaci úředníků ( nejde zdaleka o jen EET ) prostě s cílem hlavně něco najít ( za každou cenu i marginálie ) a napařit pokutu.
Tak velké konkurenční firmy se už úspěšně likvidují přes "ty možná nezaplatíš dph" a na malé je konečně taky metodika. Burešovo plány zatím vycházejí na jedničku. Malý živnostník se soudit nemůže, protože nemá z čeho. Pokuta 20000+ je likvidační. Proto to většina zabalila před EET a udělali dobře.
Tak jsem se do doho metodického pokynu koukl.. Postup "nejdřív účtenka, pak peníze" je absurdní výklad úředníků, nic takového tam není.
"Pokud poplatník nejprve předává protiplnění a teprve poté dochází na jeho straně k uskutečnění tržby za toto předané
protiplnění, je pouze na něm, zda zaeviduje tržbu a vystaví účtenku až při realizaci tržby, nebo
kdykoliv předtím, včetně okamžiku předání protiplnění."
Možná mají na mysli toto:
"Poplatník nesmí vystavit účtenku mimo sféru původce tržby (zákazníka), tedy vystavit účtenku po
uskutečnění platby bez přítomnosti zákazníka."
Těžko ale asi bude trafikantka v okénku 40x40cm honit zákazníka po ulici.
Ať jdou do...
Tady se asi někdo zbláznil. Jsem prodavačka v malém obchodě. Když budu dávat zboží s účtenkou a pak čekat na peníze, tak se jich taky nemusím dočkat. Jistě že všichni zákazníci nejsou zloději, ale když někdo uteče s lehce nabytým zboží, já ho na ulici nedoženu, ale chybějící zboží budu muset majiteli obchodu zaplatit.
Já tedy nevím, ale v mnoha případech mašinka účtenku vydá až po zaplacení. Když platím kartou, tak stroj nejdříve zkontroluje solventnost a převod peněz a pak teprve něco tiskne. Ve velkých obchodech by s takovým přístupem fest narazili. A odjakžíva se účet dával až po zaplacení.
Proč by nemohli EET skrytě a bezpečně testovat úředníci svými kontrolními nákupy. Při nákupu by si ani nemuseli brát účtenku (a mohl by jej provádět kdokoliv - Prosím můžete mi skočit do ... pro, ... ) . Stačilo by si zapamatovat zaplacenou cenu a přibližný čas placení. Na straně Fú si přece jednoduše můžou zkontrolovat, zda v daném časovém období daný daňový poplatník požádal o kódy potvrzující transkace. Pokud by byť některé kódy neodešly, částky neseděly, atp., byl by to jasný podnět k provedení opakované, dlouhodobé či hloubkové kontroly.
Taky by mělo jít provozovny podezřelých podnikavců (nikoliv podnikatelů) sledovat kamerami z ulice. Pak by stačilo jen udělat namátkovou kontrolu ohledně počtu vydaných jídel na stolech a tyto dát do vztahu s objemem registrované tržby - tzv. kvalifikovaný odhad. Počet hostů by měl alespoň hrubě korelovat se zaregistrovanou úhradou jídla, atp. V opačném případě by to byl opět podnět k hlubší kontrole.
Taková kontrola by byla přeci daleko účinnější a pro poplatníka jednoznačně tvrdší. Nešlo by ani snadno zjistit, kdo je kontrolor, nebo zda a kdy vlastně přišel. Jednoduše by se tím zásadně přiškrtil prostor pro šedou ekonomiku, což dnes moc neplatí. Účtenky se dávají tam, kde je vždycky dávali. Podvodníčci je stejně dávají jen občas, EET příliš nezměnilo, zatím jen komplikuje podnikání a zdražuje produkty.
Aby výše uvedené fungovalo, měla by se stanovit povinnost zaregistrovat každou platbu do EET. Účtenky s malou cenou (pod 200kč?) bych navrhoval vydat jen na výslovnou žádost zákazníka. U velmi malých plateb by mohla být tištěná účtenka paušálně zpoplatněna, třeba 1kč (pro platby pod 50Kč).
V neposlední řadě by bylo fajn, kdyby se daly elektronické fakury i EET účtenky (elektronicky vystavené doklady) odesílat podnikateli, třeba pomocí specifického a variabilního symbolu kartové platby. Následně by je na konci měsíce šlo někde vyzvednout a naimportovat do účetnictví. Účtárně by pak odpadlo sázení mnoha údajů znovu a znovu do PC. Navíc bychom ušetřili za termopapír a tiskárny...
PS: Nekecat, přemýšlet a zvyšovat efektivitu. Proč moc makat? Stačí přece kontrolovat a moudře nastavovat efekt výsledku u nově přijatých nastavení systému. Mnohé by šlo zvládnout méně komplikovaně. Možná ale někomu ta současná džungle vyhovuje až moc.
Souhlas. Kdo neevidoval tržby nedělá to ani po zavedení EET. Stále podvádí, někteří dokonce získávají vysoké postavení ve vládě... Slušňácí a makači však na EET doplácí nejvíce. Je to stejné jako ve válce. Největší hrdinové vždy zahynou jako první, zatímco krysy zůstanou doma a budou dělat "důležitou" práci ve velení.
Pokud si jdu nakpupit do obchodniho retezce, tak postupu pokladny je nasledujici:
- nacteni zbozi
- ukonceni nakupu vcetne souctu nakupu
- uhrada hotove ci kartou
- cekani na tisk uctenky
- obdrzeni uctenky az na konec
Z tohoto duvodu nechapu opacny postup pri kontrolach malych obchodniku, opravdu je neco spatne.
§ 2160 NOZ:
(1) Převzetím koupené věci nabývá kupující k věci vlastnické právo.
(2) Při samoobslužném prodeji nabývá kupující vlastnické právo k věci zaplacením kupní ceny. Do té doby může kupující vrátit věc na původní místo. Vznikne-li na věci škoda před zaplacením kupní ceny, nahradí se podle obecných ustanovení.
Ještě že ten zákon nevymýšlel autor metodiky z FS, to by asi u každého regálu stálo několik prodavaček a průběžně rozdávaly účtenky.
Legrace je v tom, že zákazník hrabe v peněžence, zjistí, že nemá, chce platit kartou - a ejhle, účtenka je vytisknutá v režimu "platit hotovost" . Co teď? Vhodnější je počkat na skutečnou platbu a účtenku tisknout jako reakci na to, jestli bude zákazník skutečně platit hotovostí. Ti úředníci následné rozdíly v kase skrz nutnost "nejdřív účtenku!!" nikomu neproplatí.
Osobně čekám, jak se nakonec zákazník rozhodne. Jestli kartou nebo hotově, je pro mne rozdíl zmáčknutí čísla na klávesnici. Je to, počkat si, ve finále rychlejší, než hotovostní platbu stornovat a znovu zadávat bezhotovostní. Případně ve chvíli volna v menu kasy to opravovat. Což taky jde.
Vždyť všechny supermarkety markují v rozporu s tímhle nesmyslným postupem! Taky dávají účtenku až po tom co dostane a případně vrátí peníze a to jim nevadí??
To tedy jen tak na okraj toho, že celá EET slouží jen k tomu, aby jeho blahorodí A.B. věděl kudy a kam penízky tečou a mohl tak výhodně investovat.
PŘI KONTROLE FINANČNÍHO UŘADU ,A NÁKUPU 62KČ. Kontrola platila bankovkou 2000 KČ ,prodavačka neměla nazpátek,vzala bankovku a běžela rozměnit do vedlejší provozovny .Mezi tim kolegyně učtovala dalšího zákazníka ,minulá učtenka zustala neodtržena na pokladně, zákazník si odnesl obě učtenky .Uřednice finanční zprávy sdělila, že neobdržela učtenku. Následovalo sepsání protokolu .Po několika dnech zavolala tato uřednice,že platba 62kč v systému je ,ale že musim počítat s menší pokutou ,dostal jsem 20000 KČ
FET je projekt na mimořádné ocenění! Nevídaný úspěch implementace systému. Prokázal svoji funkčnost na vzdory všem sofistikovaným překážkám, které kladlo a stále ještě intenzivně klade ODS a TOP09! Bohužel do dnešního dne je mnoha prodejci neakceptovám i přesto, ža na něm dvakrát vydělali, tak že se jim snížily daně a oni zvedli ceny. A ňekdo si ještě dovolí agumentovat demokacijí ! To jsme právní stát?
Na Slovensku tam zase dělají to, že jednu účtenku dají třeba deseti lidem za sebou, co si koupí to stejné a nevezmou si ji.
U nás by to nešlo, prudili by ze sekundama.
U nás jde jen to pravidelným zákazníkům účtenky nedávat, protože z nich se jen těžko vyklubou bonzáci úřadu. Hlavně hospody mají pravidelných zákazníků třeba polovinu. Náhodným lidem je třeba dávat účtenky vždy, nyní víme že i v nesmyslném pořadí. Čekal bych ale, že ne každý kontrolor tento špek použije a na účtenku si přiměřenou dobu počká. Leda že by k tomu měl doslovné instrukce nadřízeného jak zákeřně se chovat.
Všimněte si jak Babiš vykřikoval, jak je EET dobré, kolik peněz se vybere na víc . Ale ono v tom státním rozpočtu je 5 miliard celkem nic. Stačí jeden špatný projekt, nebo gesto (studenti cestovat skoro zdarma) a všechny peníze co se kvůli EET vybraly jsou rozházeny coby dub.
Předpokládám že pravá motivace Babiše je to, že ho někdy štve konkurence malých živnostníků jeho mega firmám, tak jim potřeboval trochu zatopit.
Jak já nam znát jako podnikatel metodiku, ze nejdříve nusim dat zbozi , pak uctenku a pak oenize? Je nejaka metodika na to kterou rukou mudim uctenku vydat a jak si utrit zadek ? Nez se uctenka vytiskne tak to ted trva déle lide nechteji čekat protoze si ji stejne neberou . Mozna by se meli zkusit statni urednici zkusit zivit sami a ne jen buzerovat.
Podle me je to vsechno nesmysl. Pokud neexistuje zakon, ktery jasne prikazoval napred dat uctenku a pak vzit penize, tak zadny "metodicky pokyn" to menuze prikazovat.
Navic je to tak silene nelogicke, ze to snad ani nejde udelat. Dam zbozi, zakaznik da penize, ja mu na to dam potvrzeni a hotovo. Pripadne vezmu penize a dam zbozi s uctenkou. Nedokazu si predstavit tuhle sekvenci naopak. Uz jenom proto, ze do kasy musim napsat co mi zakaznik dal (kartu, stovku, tisicovku), kasa to prislusne zaregistruje a spocita kolik mam vratit. A vytiskne to na uctenku, takze zakaznik si muze zkontrolovat, jestli jsem mu vratil spravne.
Jak muzu do kasy zadat cim mi zaplatil, kdyz podle jejich "metodistickeho pokynu" musim napred tisknout a pak teprve brat penize.
Takze doporucuju neplatit pokuty a odvolavat se. Treba i obludsmance. Tohle je uredni sikana, mam pocit, ze je to jeji povinnost se zabyvat prave takovymi vecmi.
Bohužel je to s úředníky problém. Jsou odtrženi od reality a vždy se jen snaží hledat chyby. Mimochodem, ještě jsem nezažil, že by úředník byl za svou chybu potrestán stejným bičem jako živnostník. Chápu, že když někdo úmyslně okrádá, tak je potřeba jej tvrdě postihnout. Ale dát pokutu hraničící s existenčními potížemi trafikantce je zhovadilost.
Co se metodiky týče. Logika věci je jasná, dám hodnotu za hodnotu. Tedy zboží a účet proti financím. V podstatě by si zákazník měl vzít zboží k sobě teprve když je zaúčtované a uhrazené. V opačném případě může nastat stupidní situace, kdy jako prodejce dám zákazníkovi zboží, zaúčtuji a vydám potvrzení a zákazník mi naprdne a žádný prachy mi nedá. Což již neprokážu, pokud to není natočeno na kameře (k soudu nepřímý a většinou nepřípustný důkaz, nedej bože dle GDPR zakázaný). Zákauník tedy má jak zboží, tak účet. Navíc pokud mi pak přijde kontrola, tak budu mít v kase navíc manko.
Jdu si posbírat pravidelnou dávku mínusů.
Já tomu jekotu kolem eet fakt nerozumím. Teď jsem se vrátila z trhu. Stánek, zboží od dvaceti kaček do patnácti stovek za kus. Eviduju tržby v běžném režimu, nemám spešl kasu. Apka pro mojí evidenci prodeje v mobilu plus BT tiskárna na paragony (se s tim nebudu vypisovat, když nám pámbu technologický i technický pokrok dal) a terminál na karty, který rovnou slouží i jako rychlý bonz o prodeji finančákům. Dneska jsem se pekelně soustředila na průběh prodeje. A zjistila že je to furt stejný. Zákazník si prohrabuje zboží, které ho zaujalo, hurá, rozhodl se. Podává mi zboží k zabalení. To už mám připravený paragon (otevřenou apku a v ní nacvakaný nákup) a terminál připravený k zápisu. Levou rukou beru zboží, pravou na mobilu dávám uložit a zaplatit (dva doteky prstem) a částku datluju do terminálu (maximálně čtyři zmáčknutí) potvrzuji stlačením čudlu, volím zda hotovost nebo karta (jedno zmáčknutí čudlu), potvrzuji jediným zmáčknutím a nechávám vrnět tiskárny svoje blues. Balím zboží, potvrzení o platbě i paragon (záruka platí i pro koupi na stánku) je vyjeté ještě než dám zboží do tašky. Odtrhávám obé, podávám i se zbožím zákazníkovi jednou rukou a druhou si od něj beru hotovost, vracím do deseti, padesáti, sta, ... milionu. Dýl to trvá přečíst, než sama akce v reálné čase probíhá.
Balím zboží do auta, "kancl" hozený na přední sedačce (zabírá plochu sešitu A5 i s hrnkem na kafe a flaškou vody), celkem často se mi stává, že nejlepší obchody uzavírám při skládání stánku, vlastně už po trhu, tak "kasu" dělám a zavírám až úúúúúúúúúplně naposled. Hotovo, sbaleno, na první křižovatce, kde stojím na červenou dvěma kliky rozchcrchlám terminál pro udělání uzávěrky. Chvíli to trvá, ale to už je mi buřt. Někdy v průběhu cesty zase na červený nebo u spuštěných šraňků terminál vypínám. Mít kamenný obchod, tak zadám uzávěrku a jdu si napustit vodu na vytření nebo doplnit zboží nebo tak něco, civět na kus papíru lezoucího z tiskárny mi přijde drobně praštěné.
Doma do daňové evidence píšu datum a popíšu dva řádky. Jeden výdajový (nájem místa + případné parkovné) a jeden příjmový. Do desek zařadím celý jeden, maximálně tři doklady. Uzávěrku, parkovací lístek a doklad o zaplacení stánku (pokud už nebylo hrazeno převodem.
Mě celá ta babišovina ušetřila mraky času, hlavně pak po návratu doma, udělala mi (protože najednou je mraky vhodných free aplikací) pořádek v přehledu prodaného zboží, ušetřila mne vypisování a ukládání kopií paragonů.
Obrat mám určitě nižší než ony neustále litované a zavírané a krachující vesnické konzumy - už jen proto, že neprodávám denně. Náklady mám, pokud jde jen o eet závratných 50 Kč + dph . Pořizovací náklady, co se eet týká rovná nula.
a ?
přečetl jsem to do 3/4, neděláte nic jiného než že stylem referátu popisujete váš pracovní den ( chybí tam jen info kolikrát denně chodíte s pískem )
ale tady se nebavíme o povinnosti evidovat hotovostní tržby ( EET je zákon, možná napsaný jako paskvil, což dokládá mj. to, že samotný zákon ZoEET má cca. 6 A4 textu, ale jen doprovodná metodika ( aby vůbec ten který podnikatel věděl co, jak, kdy ano, kdy ne, atd. evidovat ) má FS již ve verzi č. 2 čítající okolo 90 stran A4 a další "kvalitu" ZoEET potvrdil ÚS který jim tam doslova torpédoval celé pasáže )
tedy, tady se bavíme přece o nesmyslnosti a šikaně kontrol EET ! o tom, proč chromá důchodkyně na brigádě ve stánku, které spadne SW EET pokladny dostane 15 000,- pokutu za to, že nevyjede účtenku na balíček bonbonů ( mj. do té doby výpadku SW celý den řádně eet EVIDOVALA což mj. FS moc dobře ví, protože má data on-line )
proč dostane pokutu 25 000,- prodavačka, která účtenku EET řádně vystavila !! jen jí předala o 4 sekundy později než vrácené peníze ( mj. se z toho psychicky zhroutila )
o tom proč se podnikatelé "těší" na kontroly od celníků ( protože jejich průměr pokut je pouhých 8000,- )
o tom proč podnikatel, která vše řádně eviduje, má již 8- mou kontrolu ( pokaždé bez nálezu ) ale skoro to vypadá, jako že doufají, že jednou přece chybu udělat musí
mám pokračovat ?
jinak řečeno madam, píšete o koze, ale ono je to o voze
Číst a chápat čtené jsou dvě rozdílné schopnosti.
Rozvláčný popis - neustále poslouchám jekot i brekot, jak eet ne, protože to jen zdržuje, je to drahé, komplikované, vyžadující nové zařízení, programové vybavení, celé to zařízení je velké a těžké.... a zákon jsem sice ani nečetl, ale je to od Babiše a tak je to celé špatně.
Pokud doprovodná metodika nemá oporu v příslušném zákoně, může si jí úředním vetknout do špic. Nebo kamkoli jinam.
Každý jímavý příběh o likvidační pokutě je skrytou (někdy hůře) reklamou na podnikatelské odbory, nemáte ten pocit?
Případ chromé důchodkyně mne nedojímá ani trošku. V dané oblasti žiji a vím, jak je to tam s pracovními příležitostmi. Pan trafikant mohl klidně zaměstnat ženu v produktivním věku a klidně na zkrácený úvazek. Jasně - odvody za za zaměstnance jsou čtvrtletně vyšší, než činila pokuta, zaměstnáním důchodce je úspora v odvodech sakra citelná. Prostě risknul případnou hru na city a nevyšlo to.
Každý případ. který zde uvádíte je jistě pravdivý optikou pokutovaného. Jakési vyjádření ze strany FÚ se objevilo v holešovském případě. Včetně toho, že trafikant věc dotáhl do správního řízení a proto to bylo nakonec tak drahé.
Nikde není uvedena taková drobnost, kterou je průběh kontroly samotné i s chováním prodavače/prodavačky vůči kontrolorům.
Pohybuji se po tržištích a není trhu, kdy by se nějaký druh kontroly (veterina, hygiena, obchodní inspekce) nevyskytl. Vždy a to vždy bych ráda zdůraznila jsem se setkala pouze s kontrolory snažícími se napřed pomoci upozorněním na závadu. První trh je řešen domluvou, doporučením jak odstranit. A ano, druhý trh, pokud se u toho samého prodejce chyba opakuje, je už pokutován. Ovšem, pokud kontrolovaný nechá vztek cloumati svým majestátem - pokuta jest hned u prvního zjištěného nedostatku. Jak nečekané a nelidské.
Zjistila jsem, že naprostá většina stánkařů se ani neobtěžuje přečíst si v legislativě, co se jich týká, ale papouškují do omrzení hejty lokální celebrity.
Jo, entá kontrola bez nálezu - asi by bylo dobré se zamyslet, komu ležím v žaludku. Pokud dobrý soused pošle podnět, orgán konat musí, i když ví, že koná zbytečně. Ale to není jen české specifikum.
tak tady ale ukazujete vaší neznalost, dovolte tedy ne příliš dlouhou reakci, na vaše domněnky
EET HW ( tedy pokladny jdou plně k tíži podnikatelům, ač je stát donucuje zařízení pořídit, náklady kompenzuje pouze u OSVČ a to ve výši 5000,- jednorázově, ovšem pouze pokud mají kladný ZD. Firmy mají smůlu
Doprovodnou metodiku si vydala sama FS - a paní striktně jí vyžadují, vůbec je nezajímá zda má či nemá oporu v zákoně, prostě jde o tzv. nižší právní normu, ( obdobně jako pokyny GFŘ ) a postup je pro úředníky závazný, případný nesouhlas si to může poplatník rozporovat u soudu, což je 5-7 let, případná prohra FS nezajímá, protože není nikomu odpovědná, případnou škodu by musel poplatník nárokovat následnou žalobou na český stát, jako újmu za nesprávný úřední postup, zase 5-7 let.
tady si pomohu přímo metodikou ( každý si může posoudit sám, jak je to jednoduché ? ) a to je ještě verze 1,0 - to už mají novou,
1) http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Metodika-k-evidenci-trzeb_v1.0.pdf
2) http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/Archiv/Doplneni_Metodickeho_pokynu_k_aplikaci_zakona_o_evidenci_trzeb.pdf
3)http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/situace-pri-evidovani-trzeb.pdf
toto si vážená nastudujte, až k vám přijdou, budete to potřebovat, vaše neznalost nebude nikoho zajímat !
K Podnikatelským odborům, zase nic nevíte, možná vás to překvapí ale jak členství tak jejich činnost je ZDARMA, tedy nedělají to pro profit z čl. příspěvků ani pro svou propagaci, ale proto, že máme právo kontrolovat práci veřejné moci a i práci pana Babiše a jeho úředníků, pokud se mu to nelíbí, nikdo jej nenutil lézt do politiky. ( on ví moc dobře proč tam je mj. pro vás řečí čísel p. Babiš za 4 roky v politice zvýšil svůj majetek z 42 Mil. na 88 miliard, pokud tam NĚJAK vydrží ještě 1 volební období, je možné při tomto tempu nárůstu že bude nejbohatším v ČR, tedy docela se mu to RENTUJE )
A předseda PODB p. Bábek to dělá také zadarmo, a dobrovolně, přesto, že je úspěšným podnikatelem ( vlastní vzdělávací firmu - agenturu v ČL ) a rozhodně by to dělat nemusel. Pořád nechápete že úředníci jsou zaměstnanci státu ( občanů ČR ) a jsou tu pro poplatníky.
teď samotné kontroly z MF k uváděnému ( protože je poplatník zbavil mlčenlivosti, což nemusel ) tedy pojďme na to :
1) vyjádření a průběh kontrol popsaný PODB : https://www.facebook.com/podbcz/videos/1850172478336294/
K tomu koho kdo zaměstnává se nebudu vyjadřovat, stejně nesmyslná argumentace by byla ode mne, že váš stánkový prodej veteš zboží je nesmyslný, protože v montovně si jednak vyděláte více ( zejména dnes, kdy berou každého kdo se zvládne alespoň podepsat ) a jednak odvedete státu z hrubé mzdy více nejen na dani z příjmu FO ale i odvodech SP a ZP, tedy vaše podnikání je stejně naprosto nepotřebné, jako při výdělek důchodkyně ve stánku. Vidíte, klidně to mohu napsat a vůbec mě nedojímáte, proč taky ? prodej ve stánku někde v Horní Dolní, klidně nahradí kdejaký Kaufland či Lidl.
tak ať se daří
tady je célá TK PODB k EET ( byla pozvána i FS - nepřišla ) snad to sem mohu dát
https://www.facebook.com/podbcz/videos/vb.1441079912578888/1848649575155251/?type=2&theater
je obecně rozšířený omyl, že si prodejce musí pořídit speciální pokladnu. Zákon požaduje odeslání celkové částky bez uvedení detailů o zboží v reálném čase. Způsob (zařízení), které povinný zvolí je jen a pouze na něm. Nová pokladna je jedním z možných řešení.
S ohledem na to, že než něco začnu dělat, tak si k tomu napřed nastuduji potřebnou legislativu, kontrol se nebojím. Dosud vše (u mne) proběhlo bez ztráty kytičky. Argumentuji fakty, nikoli emocemi a dojmy.
Nikde jsem neuváděla, že je členství v podnikatelských odborech zpoplatněné. Ale chápu, čtete i to, co si myslíte, že je mezi řádky.
Souhlasím s Vámi, že mé podnikání je z hlediska příjmu státu zcela zbytečné. Jenže poskytuji, kromě prodeje veteš zboží (a to jste se fakt strefil, jedu v upcyklaci odpadu) i službu v tomto - a to jaksi obchodní řetězec nezvládá.
a já vám přeji úspěch, ale netvařme se, jak se tu mají drobní podnikatelé krásně pod správou super business mana, jeho pravé a levé ruky Janečka a Schillerové.
kontroly ? já jsem účetní, nejen že pracuji jako zaměstnanec v daňové společnosti, ještě jsem účetním jako OSVČ, kontroly v podstatě neregistruji, jsou součástí mé práce, nejen že osobně znám 10-ty pracovnic na FÚ, jsou i takové kterým mohu kdykoliv volat pro radu či konzultaci a nestalo se že bych odešel s prázdnou. Mám dostatečnou odbornost na to, abych svou činnost mohl dělat i za naše klienty, pokud pochybím, jsem profesně pojištěn, EET se mne vůbec netýká - protože mám 100% příjmů na fakturu.
Přesto ale, já se neopírám do korektních úředníků st. správy, ale není možné nevidět, že se začínají dít pochybení až excesy, které se kryjí atmosférou strachu a to i strachu dovnitř st. správy ( zjistěte si někdy kolik úředníků pracuje pod tlakem, kolik odešlo či bylo již odejito) nehledě ke změně přístupu k podnikatelům ( zejména OSVČ a středním ), není možné bez odpovědnosti takto pokutovat, není možné chyby bagatelizovat v %- ních vyjádřeních ( máme přeci chybovost 0,5 % tak vo co go ? ) když vám někdo zlikviduje podnikání ( nebo nezákonně vyhodí z práce, nebo nezaplatí či nepošle důchod ), spokojíte se s vyjádřením, když se kácí les, občas létají třísky. V tomto se skutečně st. správa změnila, minimálně za posledních 4-5 let, žádný normální člověk se zdravou hlavou ( pokud nejde o neúspěšného chudáka co má pouze jedno krédo : když já chudák tak všichni chudáci ) tedy, nemůže mít radost z toho, že někdo na někoho likvidačně zaklekne, pokud není naprosto bez pochybností prokázáno že jde o kriminální delikty finanční povahy. A pokud se FS přesto v naprosto ojedinělých případech splete, přece musí existovat mechanismus nějaké náhrady a normální lidské odpovědnosti, není přeci možné konstatovat : no tak bohužel jste v těch 0,5 %- tech naší chybovosti no, sorry jako.
No jo, jenže to už se posouváme mimo samotnou eet. Osobně vnímám atmosféru jako velmi podobnou, ale spíš horší, než byla v době nejtužší normalizace. I rétorika je jak přes kopírák. Za viníka považuji především šéfa anosekty. Co sděluje, hlavně ve chvílích,kdy si "nevidí do huby" sleduji minimálně patnáct let. Je v naší lokalitě prakticky výhradním zaměstnavatelem :-( . Tak jen s děsem pozoruji, jak pomalu a vytrvale svá slova mění v činy.
Drobní podnikatelé se krásně nemají. To nikde netvrdím. Prorazit na trhu je fuška a udržet se tam ještě větší. Pokud ke zboží nemáte nějakou přidanou hodnotu v oblasti pocitů, vzpomínek, nemáte zboží s příběhem, nevím jak to definovat, tak to můžete celkem rychle zabalit. Přeprodejců čehokoli jsou mraky. Měla jsem kliku, našla jsem si dírku v trhu, ale i tak mi trvalo pět let, než jsem se dostala do povědomí a začaly přicházet zajímavější objemy zakázek a začala jsem vydělávat i na něco jiného, než jsou odvody a režie.
Celé to dlouhé před tím bylo o tom, že je výhodné používat při práci mozek a neskákat na špek líbivě hudoucím prodavačům deště.
S Andym je to těžký. Všichni nezbožňovatelé víme. Jenže jedna věc je vědět a druhá dokázat. Vyklouzne, zmetek jeden.
Konec pauzy. Já šup do dílny a Vy hurá k abakusu :-)
Už je toho dost, tenhle finanční fašismus EET, udavačskú účtenkovky, zatěžování a trestání podnikatelů a plýtvání peněz a prostředky (podělané tiskárny na buzerační EET, tisk papíru na) se musí zastavit – Další věc – okrádá podnikatele o čas, místo podnikání musí na vlastní náklady (směšná 5000 jako JEDNORÁZOVOÁ (!!!) kompzenzace) je xmíchu.
všichni kdo se na tomhle podílí (Babiš, janeček, schilerová richterová) musí být odsouzeni .
Kdo nahradí škody způsobené timhle buzeračním fašistickým nesmyselem?
mimochodem článku chybí úvod, to jsou nějaké poznámky ze schůze? Jak to máme vědět?
Když jsem četl nadpis, napadlo mne, co dělat, kdybych něco nakupoval, měl toho plný koš, pokladní mi nejdřív vydala účtenku a já zjistil, že nemám na zaplacení (už se mi stalo, že mi nefungovala platební karta - byla to chyba obchodu nebo koho, když jsem si pak v bankomatu chtěl vybrat nějaké peníze, tak to šlo. naštěstí jsem měl dost peněz ve šrajtofli a mohl jsem zaplatit hotově).
Nejsem podnikatel a rovněž se mi nelíbí EET. Je to výmysl na drobné živnostníky. Je nutné připojení přes drahá internetová data. Myslím si, že mimo poskytovatelům internetu (mobilním i wifi) to přihrálo slušné zakázky prodejcům různých nutných přístrojů. Na Slovensku mají kontrolní kasy, které nejsou trvale připojeny k internetu, netisknou účtenky na neekologický papír a taky to jde. Celý systém mi připadá tak, že hlavní manažer firmy potřebuje získat ihned informace co, kde kdo. Velcí hráči včetně tvůrce samého kontrolováni nejsou, prostě ve smyslu velké ryby v síti neuvíznou. O celé loterii si myslím, že slouží hlavně k napráskání neposlušných. Sám jsem se jí nezúčastnil a neznám nikoho ve svém okolí kdo pravidelně vyplňuje účtenky, by něco vyhrál.