Košík a Kolonial pod jedním majitelem, Rohlík si do akvizice rýpnul

3. 7. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Kosik.cz
Ilustrační obrázek
Trh s rozvozem potravin zažije první turbulenci. Skupina Mall Group chce spolknout Košík, přitom už vlastní stejný byznys pod značkou Kolonial.

Mall Group si při akvizici věří. Tvrdí, že toto spojení má ambice stát se vedoucím hráčem na trhu. To ale popírá největší hráč Rohlík.cz.

Košík.cz nedávno rozšířil dostupnost na 60 % populace a jednání o vstupu pod křídla Mall Group jsou u konce.

Mall Group se chce stát jedničkou

Vstup nového partnera je dalším logickým krokem, který potvrzuje celkové pozitivní směřování Košíku, vysvětluje Jakub Šulta, CEO Košík.cz, který firmu dovedl k dvoucifernému růstu. Podle něj nabízí zázemí Mall Groupu obrovské množství nových benefitů pro zákazníky, ale i pro dodavatele, kterým se otevře přístup k dalším e-shopům v rámci skupiny. Možnost rychlé expanze už vnímám jako další bonus navíc, dodává Šulta.

Čtěte také: Jak začínal Košík.cz

Mall Group přitom už provozuje stejný systém online prodeje potravin pod hlavičkou Kolonial.cz. Spojení vedení skupiny věří a hned upozorňuje na to, že tato akvizice může skupinu ihned dostat do čela tohoto byznysu. Při budování naší skupiny e-shopů se osvědčilo, když jsme růst podpořili vhodnou akvizicí, a Košík.cz má ze všech hráčů na trhu největší potenciál. Jeho začleněním do skupiny vznikne služba, která se může stát lídrem trhu, říká Jan Jírovec, zodpovědný v Mall Group za segment on-line potravin.

Nemusíme obcházet trh a hledat bohatého investora, kontruje Rohlík.cz

To ale rozporuje zatím největší hráč Rohlík.cz. Jak uvedla jeho mluvčí Michala Gregorová, konkurenti budou i po svém sloučení rozvážet pouze čtvrtinový objem nákupů a objemově tak stále zůstanou trojkou za Rohlíkem i iTesco. Na cestě k jedničce na trhu, kterou je aktuálně Rohlik.cz, je tedy čeká ještě hodně tvrdé práce, říká Gregorová. 

Čtěte také: Policie vs. Čupr z Rohlíku: Padají ostrá slova o ilegálních zaměstnancích nebo o StB

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Rohlík.cz zároveň připomíná, že od začátku má za sebou stabilní investorskou skupinu, která projektu od začátku 100% věří. Nemusíme chodit po trhu a každých několik měsíců hledat nového bohatého investora, rýpla si do konkurenta Michala Gregorová.

Skupina Mall Group by po dokončení akvizice měla v Košíku držet i manažerskou kontrolu. Košík.cz dnes rozváží potraviny v Praze, ve středních Čechách, Liberci, Jablonci, Ústí na Labem, Teplicích, Plzni, Brně, Ostravě, Olomouci, Opavě a ve spádových oblastech výše uvedených měst. Celkově tak pokrývá cca 6 milionů obyvatel.

Galerie: Jak to vypadá u Rohlíku v zázemí

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).