Internetovému nakupování dominuje platební metoda dobírka. A to navzdory široké nabídce dalších metod, pomocí kterých je v současnosti možné provádět úhradu zboží nebo služeb na českém Internetu.
Podle aktuální Studie platebních metod 2011, připravené Asociací pro elektronickou komerci (APEK), v současné době trh nabízí až deset různých druhů platebních metod, které jsou nabízeny za pomoci více než třiceti produktů. Během přípravy Studie jsme si potvrdili, že nabídka na trhu platebních metod pro e-komerci je široká. S ohledem na konzervativní přístup českých zákazníků a medializaci možných rizik při nákupu na Internetu však nadále vévodí všem platebním systémům klasická dobírka,
uvedl k nákupu v e-obchodech výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Po vzoru západní Evropy a především USA by mělo dle očekávání dojít k většímu rozšíření využívání platebních karet, především u nehmotného obsahu. Jako příklad může sloužit současný boom slevových serverů, kde zákazníci platí za vouchery, které po platbě obdrží do e-mailu,
vysvětlil Vetyška.