Finanční krize je strašákem také pro pojišťovny a výrobní sektor

3. 3. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Množí se počet výzkumů, které se snaží odhalit nebezpečí finanční krize. Podle průzkumu Rizika v pojišťovnictví 2009 považují pojišťovny za největší riziko v čase finanční krize schopnost dosáhnout dostatečného zisku z investic. Z dalšího výzkumu, který nese název Business Outlook Survey 2009, vyplývá, že český výrobní sektor se obává o vývoj svých obchodních aktivit, výnosů a nových zakázek.

Co se týká pojišťoven, ty přestávají také věřit vlastním schopnostem čelit rizikům. Zatímco v roce 2007 se 21 % respondentů považovalo za dostatečně připravené čelit těmto rizikům, letos to byla jen 4 %. V České republice hrají zároveň velkou roli rizika související se specifickými vnitřními faktory jako metody řízení rizik, řízení nákladů a správa společností, upozornil Marek Richter, vedoucí partner pro pojišťovnictví společnosti Pricewaterhou­seCoopers Česká republika, která průzkum realizovala společně s Centrem pro výzkum finančních inovací (CSFI). Respondenti z celého světa zároveň ve výzkumu projevili především očekávání, že nižší objemy obchodů způsobí problémy se ziskovostí a kapitálem.

Další průzkum, který provedla KPMG, ukázal, že se důvěra ve výrobním sektoru tváří v tvář globálnímu ekonomickému poklesu prudce zhoršila. Na následujících 12 měsíců důvěra evropských výrobců v obchodní aktivity v porovnání s obdobím před půl rokem prudce poklesla. Největšími pesimisty jsou v tomto ohledu Češi a Řekové. Pokles sentimentu posiluje rýsující se obraz zdlouhavé recese ve výrobním sektoru Evropské unie. Zisky budou klesat s tím, jak klesá poptávka a společnosti snižují ceny, aby povzbudily objemy prodejů, doplnil Otakar Hora, partner společnosti KPMG Česká republika.

Nejnovější výsledky ukázaly, že obavy ze slabé domácí a globální poptávky podpořily nejnovější očekávání negativního zisku. Podobně jako v předchozím sledovaném období vnímají výrobci jako klíčovou hrozbu pro ziskovost nízkonákladovou mezinárodní konkurenci.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).