Ekonomická recese přinesla kromě negativních věcí také řadu pozitivních změn. Firmám například umožnila zrevidovat jejich stávající procesy a uvolnila ruce manažerům při aplikaci nutných nákladových úspor. Krize rovněž motivovala společnosti ke zlepšení kvality jejich obchodního modelu. Shodli se na tom účastníci konference „Benefits of the credit crunch“, kterou v Praze uspořádala globální Asociace profesních účetních ACCA ve spolupráci s PwC Business Academy.
Krize z firem konečně dělá obchodníky, protože v době konjunktury byly zvyklé pouze vyřizovat objednávky a jejich jediným problémem byla kapacita,
Petr Škoda, partner ve společnosti KPMG Česká republika. Slova jako efektivita, měřitelnost a návratnost investic, která měla před krizí příchuť pouhé fráze, dostávají zcela nový reálný obsah,
doplnila Kateřina Benešová, ředitelka ACCA pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
Propad hospodářství také přinutil finanční manažery více spolupracovat s personalisty. Právě na finanční profesionály se nyní vyvíjí mnohem vyšší tlak a společnosti od nich požadují i reálný přínos ke strategii organizace, řízení rizik a výkonnosti firmy. Pomalu podle odborníků mizí doby, kdy se finanční oddělení zabývalo čistě technickou stránkou financí.