Krize rozdrtila zisk Hyundai, ve výhledech je ale optimistická

23. 4. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor se propadl o 43 procent. Vyplývá to z dnešního prohlášení automobilky, podle které za snížením zisku stojí hospodářská krize. Ta se podepsala na snížené poptávce po nových automobilech.

Celkem prodala Hyundai po celém světě 622 000 aut. Je to o 13 procent méně než vloni. V prodeji v budoucím horizontu je však automobilka pozitivně naladěná. Spoléhá na podporu automobilového průmyslu, která je například ve formě šrotovného.

To ostatně pomohlo i české pobočce Hyundai. Zatímco na začátku ledna automobilka ohlásila, že bude muset v Česku omezit výrobu na čtyři dny v týdnu, na konci února vedení nošovické automobilky zaznamenalo výrazný nárůst zakázek ze zahraničí, především z Německa, kde tamní vláda zavedla šrotovné. Finanční injekce obnovila výrobu i v mladoboles­lavské automobilce Škoda Auto, která rovněž ohlásila zpětné zavedení pěti pracovních dnů s tím, že nabídne zaměstnancům možnost i pracovat o sobotách.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).