Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor se propadl o 43 procent. Vyplývá to z dnešního prohlášení automobilky, podle které za snížením zisku stojí hospodářská krize. Ta se podepsala na snížené poptávce po nových automobilech.
Celkem prodala Hyundai po celém světě 622 000 aut. Je to o 13 procent méně než vloni. V prodeji v budoucím horizontu je však automobilka pozitivně naladěná. Spoléhá na podporu automobilového průmyslu, která je například ve formě šrotovného.
To ostatně pomohlo i české pobočce Hyundai. Zatímco na začátku ledna automobilka ohlásila, že bude muset v Česku omezit výrobu na čtyři dny v týdnu, na konci února vedení nošovické automobilky zaznamenalo výrazný nárůst zakázek ze zahraničí, především z Německa, kde tamní vláda zavedla šrotovné. Finanční injekce obnovila výrobu i v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto, která rovněž ohlásila zpětné zavedení pěti pracovních dnů s tím, že nabídne zaměstnancům možnost i pracovat o sobotách.