Martina Křížová pracuje ve společnosti Zepter Cosmetics od roku 2002 jako vizážistka a zároveň jako školitelka v oboru kosmetických výrobků. Sama o své práci říká, že vždy byla oblast péče o pleť a dekorativní kosmetiky jejím snem a cení si toho, že se jí koníček stal prací. Zároveň Křížová dodává, že neexistují ošklivé ženy a že čeští muži o sebe ještě neumí pečovat.
Působíte ve společnosti Zepter Cosmetics. Jaká byla vaše cesta k práci v oblasti související s image a vizáží?
Ve společnosti pracuji od roku 2002 jako vizážistka a zároveň jako školitelka v oboru kosmetických výrobků švýcarské společnosti Intercosmetica Neuchatel SA. Tuto kosmetickou značku jsem si vybrala proto, že švýcarské produkty byly, jsou a budou tou nejlepší známkou kvality. Vždy bylo mým snem „pomáhat“ ženám v péči o pleť a ve výběru správně zvolené dekorativní kosmetiky. Tento sen se vyplnil, musím tedy poděkovat, protože stane-li se práce koníčkem, tak je to velmi milé.
Do jaké míry podle vás má kosmetika a líčení vliv na celkovou image?
Podle mého názoru má kosmetika a líčení velký vliv na celkový image. Říká se, že není na světě ošklivých žen, a je to pravda. Chyba je jen v těch některých ženách, které tuto záležitost nepovažují za důležitou. Jistě, že jsou na světě závažnější a důležitější problémy, kde svět potřebuje zlepšení, ale určitě mi každá žena dá za pravdu, že je velmi příjemné, když se za ní muž ohlédne. Bohužel stárnutí pleti se nedá zastavit, ale pouze zpomalit správně vybraným kosmetickým produktem. Použijete-li ještě decentní líčení a dobře zvolený parfém, který podtrhne vaši osobnost, můžete si být jista, že budete krásná a přitažlivá v každém věku.
Domníváte se, že je v současné době v oblasti firemní kultury věnována dostatečná pozornost péči o pleť a make-upu?
Pozornost v této oblasti je ještě velmi malá. Avšak v některých větších firmách již vznikají semináře pro zaměstnance věnované této problematice. Myslím, že do budoucna se tato záležitost bude určitě zlepšovat a využívat ji bude více společností. Čtěte také: Martin Kůla: Současná česká firemní kultura je značně ovlivněna tou německou.
Jakým způsobem co nejvhodněji volit líčení tak, aby se jednalo o vhodný způsob dotváření image v pracovním prostředí?
V pracovním prostředí všeobecně platí, že v jednoduchosti je krása, a tím by se měla řídit každá žena. Minimálně vždy použít denní krém, který pleti dodá potřebnou hydrataci, chrání pleť před UV zářením a v neposlední řadě je dobrým základem pod make-up. Dále postačí nanést řasenku, zdravíčko, rtěnku nebo lesk. Chápu, že ne každá žena má ráno dostatek času na tyto záležitosti, ale 5 minut ze svého času může „ukrojit“ každá žena. Děláme to přece hlavně pro svůj dobrý pocit a ten se nám obratem vrátí, když nás někdo pochválí, jak nám to dnes sluší.
Všímáte si některých prohřešků, kterých se české ženy (ale i muži) bohužel dopouštějí v oblasti péče o pleť a líčení?
Bohužel si všímám hodně lidí kolem sebe, hlavně tedy žen. Ale to je asi v každé profesi stejné, že člověk více sleduje a pozoruje to, s čím sám pracuje. Prohřešků vídám kolem sebe celkem dost. Například spousta žen si nese stále stejný styl líčení z mládí a neuvědomují si, že někdy to působí spíše nevhodně. Chápu, že síla zvyku je silnější, ale když žena stárne, tak právě musí ubrat na intenzitě líčení a zvolit decentnější odstíny. Výrazné líčení vždy přidává další roky a to si žádná žena určitě nepřeje. Čtěte také: Zdeňka Starnovská: Firmy začínají věnovat pozornost zevnějšku svých zaměstnanců
Jakmile budeme hovořit o péči o pleť, make-upu a kosmetice, automaticky se může zdát, že se jedná jen péči určenou pro ženy. Jak je tomu ovšem se správnou péčí o pleť a používáním kosmetiky u mužů, mají-li působit dobře a reprezentativně v rámci pracovního prostředí?
Naši muži všeobecně o sebe pečovat ještě moc neumí, začínají se to teprve učit. Pestrost kosmetických výrobků pro muže na trhu je již celkem dost vysoká. U nás můžeme nabídnout asi 13 výrobků, které jsou specializovány přímo pro muže, protože mužská kůže má jinou strukturu, potřebuje tedy jinou péči nežli pleť u žen. Největší prohřešek u mužů je, že ve velmi malé míře používají deodoranty, toaletní vody a antiperspiranty. Doufám, že se do budoucna tato stránka věci u mužů bude zlepšovat.
Pokud se na vás obrátí někdo jako na poradce a odborníka v oblasti vytváření image, na jakých změnách je nejčastěji potřeba pracovat?
Určitě jako záležitost číslo jedna je potřeba naučit zákazníky správně pečovat o svoji pleť a hlavně tedy vybrat správné kosmetické výrobky určené pro jeho/její typ pleti. Zde již mnoho lidí dělá chyby a zvolí špatné výrobky, které nevyhovují danému typu pleti. Může se pak stát, že kůže se brání a reaguje, je tedy přecitlivělá, začervenalá, tvoří se různé pupínky, loupe se a v neposlední řadě může být na určitý kosmetický výrobek alergická. Správně zvolený kosmetický výrobek a pěstěná pleť je to nejdůležitější! Malíř také raději maluje obraz na čisté a krásné plátno, než aby znovu nanášel barvy na nepovedený obraz. Make-up tedy umí zakrýt spoustu nedokonalostí, ale někdy je to tak, že čím více se zakrývá, tím více jsou nedokonalosti vidět. Dobře zvolený a nanesený make-up je tedy záležitost číslo dvě, a postačí to, co bylo popsáno – denní krém a jednoduchý make-up. Prostě v jednoduchosti je krása, a to bude platit stále. Čtěte také: Jitka Badalová: Když se zaměstnanci cítí ve společnosti dobře, jsou ochotni daleko většího nasazení
Autor: Simona Maxová