To, že zaměstnanec je u vás zaměstnán na základě dohody o provedení práce, není důvodem k tomu, aby nemusel absolvovat školení o právních a ostatních předpisech k zajištění BOZP, jež mimo jiné bude obsahovat i informace vztahující se k řízení motorového vozidla. Tedy minimálně musí absolvovat toto školení. Dále záleží na tom, zda jím prováděné řízení motorového vozidla podléhá zdokonalování odborné způsobilosti nebo odborné způsobilosti pro přepravu nebezpečných věcí. To z vašeho dotazu nevyplývá, tedy není možné blíže určit.
Pro povinnost být držitelem profesního průkazu je určující, zda řídíte motorové vozidlo k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny C, C+E, D a D+E, C1, C1+E, D1 a D1+E (význam jednotlivých označení je uveden v § 80a zákona č. 361/2000 Sb.) nebo řidičské oprávnění uznávané jako rovnocenné. Existuje několik výjimek z tohoto ustanovení, např. řízení vozidel používaných při přepravě věcí, které řidič využije při výkonu své závislé práce nebo podnikání, pokud řízení není hlavním předmětem výkonu závislé práce nebo podnikání řidiče. Rozhodující je tedy, jaké řídíte vozidlo, nikoliv, jaký máte řidičský průkaz.
To jako vážně? : "Je to obdobné jako u zaměstnanců, kteří v rámci své pracovní činnosti musí opustit objekt zaměstnavatele a pěšky se přemisťují po veřejné komunikaci na jiné místo – např. pracovnice podatelny docházející na místní pobočku České pošty musí být proškolena s příslušných ustanovení dopravních předpisů." Orwell a Kafka dohromady?
Pouze předpisů, které se vztahují k jimi vykonávané práci a rizikům práce. I Zákon o provozu na pozemních komunikacích obsahuje ustanovení vztahující se k pohybu chodců po pozemních komunikacích. A ano, zaměstnanci, kteří se mohou pohybovat po pozemních komunikacích, by o tomto měli být proškoleni.
A co si budeme podívat. Stačí se podívat ven a vidíte, že většina chodců na pozemních komunikacích základní pravidla nezná nebo nerespektuje.
Neznamená to tedy, že chodce musíte školit např. z pravidel pro průjezd křižovatkou.
Nesmysl, řidiči utíkají z jiných důvodů a ne kvůli profesáku, který jim dnes stejně zaplatí zaměstnavatel, takže řidiče nic nestojí. Otázkou je oprávněnost profesáku, můj názor je, že jde o další výpalné pro ty, kteří se školením zabývají. A o těch třech stovkách si nech jen zdát, za ty peníze ho dostali jen ti, kteří pak na vojně skutečně s autem jezdili, ostatní měli smůlu. A ne každý pak po vojně chtěl jezdit, protože slavný systém rozdělování funkcí v armádě neodpovídal civilní kvalifikaci, kuchaři jezdili s auty a automechanici makali v kuchyni. Byl jsem na vojně dost dlouho na to, abych věděl, vo co tehdy go.
Proč řidiči utíkají? Ti v mém věku kvůli zdraví nebo už mají dost té buzerace a neochoty zaměstnavatele zlepšit jak pracovní (technický stav vozidel a jejich vybavení), tak platové podmínky, ti mladší si říkají, že za těchto podmínek (myslím u nás, kdo jezdí pro západní firmu za západní peníze nemá problém) se honit kvůli pár korunám (38 000 Kč skutečně nejsou peníze, za které by kdekdo byl za volantem šťastný) nebudou. Být profesionálním řidičem je jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě. Doba, kdy po osmi hodinách padla a víkendy bylo volno, je dávno pryč. I když dnes se nesmí jet déle, než 9 hodin denně, všelijak se to ošuluje a po pár měsících už toho má člověk plné kecky. A za ty peníze to fakt nestojí. Náš dopravce má problém s nízkými tuzemskými cenami, takže nemůže nabídnout cenu za km podle skutečných nákladů, aby vydělal on i zaměstnanci, k tomu mýto atd. Takže se všichni podbízí, aby tu firmu vůbec udrželi při životě.
je zde napsano spousty pravdy, ale i nepřesné věci. Spojují se dvě věci dohromady. Doba řízení a výkon. Pokud stát umožní patnáct hodin výkon od pondělí do pátku a devět hodin odpočinek je to špatně i při třech hodinách odpočinku během dne, které stejně tráví nakládkou nebo vykládkou nebo výlukách.Jedna věc je předpis a druha věc je realita. Zastavím na parkovišti a než napíšu papíry, zkontroluju auto,seženu něco k jídlo a najím se je hodina pryč. Před odjezdem je to to same a jsem na sedmi hodinách spánku celý týden. Které profese dělají patnáct hodin denně celý týden a tím se necháme vozit do školy fabriky kanceláře na dovolenou.O komunikaci s rodinou a vlastních zájmech nemluvím.75% řidičů to dělá že je to baví, ale chleba si chtějí taky koupit a s rodinou být a přáteli se navštěvovat.
V dnešní době, kdy se převáží vše od obilí šruby stroje a lidi je opravdu nutné mít tam za volantem kvalitního člověka.
Celé to je o tom zamyslet se nad dopravou zvýšit ceny a umožnit ˇjít na to pivoˇ.A stale větší kontrola na silnici i zpětná kontrola od úřadů.Nebo řidiř není odborník na svojí práci?
Z uvedeného dovozuji, že školením myslíte zdokonalování odborné způsobilosti řidičů podle zákona č. 247/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V § 46 odst. 2 uvedeného zákona je přímo uvedeno: "Pravidelné školení je prohlubováním kvalifikace podle zvláštního právního předpisu" s odkazem na § 230 zákona č. 262/2006 Sb., který pojednává o podmínkách při prohlubování kvalifikace. V odstavci 4) je uvedeno: "Náklady vynaložené na prohlubování kvalifikace je povinen hradit zaměstnavatel. Požaduje-li zaměstnanec, aby mohl absolvovat prohlubování kvalifikace ve finančně náročnější formě, může se na nákladech prohlubování kvalifikace podílet."
Vzhledem k tomu, že vy nepožadujete prohlubování kvalifikce ve finančně náročnější formě, je váš zaměstnavatel povinen školení, která jsou součástí zdokonalování odborné způsobilosti hradit.
Ano, i jako učitel autoškoly, pokud jste zaměstnán, musíte být proškolen o právních a ostatních předpisech, které se vztahují k vaší práci a rizikům z ní plynoucích.
Nemusí jít nutně jen o Zákon o provozu na pozemních komunikacích, ale např. i vnitřní předpisy, jako např. místní provozní bezpečnostní předpis zaměstnavatele pro provoz dopravních prostředků, který z autoškoly určitě neznáte.
Pracuji jako Osvc take pro firmu ,kde i řídím veškeré vozidla co se týče dopravy zaměstnanců do místa pracoviště tak i autojerab, plošinu liaz , 12t s návěsem či auta s BE i CE při rozvozu materiálu na stavbu. Chodím pravidelně se zaměstnanci na školení každý rok podle předpisů profesního průkazu. Musím či ne? Vím že když přestanu přijdu o profesní průkaz, zajímá mne jestli tuto povinnost mám i v případě vykonávání této práce.
S pozdravem
Omlouvám se za odchýlení o tématu, ale mám tento dotaz: kamarád podniká v poskytování služeb s tzv. sacím bagrem, což je nákladní vůz s provozní hmotností cca 24 tun. Já mu jej občas převezu do místa působení po celé ČR a nyní i SR, Polsko a Rakousko bez nároku na odměnu-mám vlastní zaměstnanecký poměr u jiného zaměstnavatele. Jsem držitelem ř.p. C+E.
Musím vlastnit tzv. profesní průkaz, používat tachograf( analogový ve výbavě vozidla) a řídit se předpisem o povolené době řízení vozidla a bezpečnostních přestávkách?
Děkuji za odpověď.
Ve svém dotaze neuvádíte rozhodné údaje. Proto jen dovozuji, že se jedná o osobní automobil a neprovádíte přepravu nebezpečných věcí. V tom případě by vám váš zaměstnavatel měl zajistit školení o právních a ostatních předpisech k zajištění BOZP (tzv. školení BOZP), jež bude mimo jiné obsahovat informace týkající se řízení motorového vozidla.
Kulový! Všechno to je jenom způsob, jak tahat peníze z lidí. Jestli se šofér za volantem ať už osobáku nebo kamionu bude věnovat řízení na 100% a dodržovat předpisy, žádná školení, která se stejně většinou odbývají jen na papíře (ale hlavně že se za to dobře zaplatí), nebudou potřeba. Zajímalo by mě, který génius tyhle hovadiny vymýšlí a koli za to dostal do kapsy od příslušných autoškol.
Přidávám se k Pemi :
Jsem v důchodu a občas známý potřebuje zaskočit na týden, odjet s 12 tunou nějakou jízdu, pokud mu onemocní zaměstnanec.
Stačí mi jen zdravotní prohlídka a každoroční školení řidičů a karta do TG.
Nepotřebuji psychologické vyšetření a profesák ? Zatím vše mám platné, ale nechci je nadále obnovovat.