Nesmysl, řidiči utíkají z jiných důvodů a ne kvůli profesáku, který jim dnes stejně zaplatí zaměstnavatel, takže řidiče nic nestojí. Otázkou je oprávněnost profesáku, můj názor je, že jde o další výpalné pro ty, kteří se školením zabývají. A o těch třech stovkách si nech jen zdát, za ty peníze ho dostali jen ti, kteří pak na vojně skutečně s autem jezdili, ostatní měli smůlu. A ne každý pak po vojně chtěl jezdit, protože slavný systém rozdělování funkcí v armádě neodpovídal civilní kvalifikaci, kuchaři jezdili s auty a automechanici makali v kuchyni. Byl jsem na vojně dost dlouho na to, abych věděl, vo co tehdy go.
Proč řidiči utíkají? Ti v mém věku kvůli zdraví nebo už mají dost té buzerace a neochoty zaměstnavatele zlepšit jak pracovní (technický stav vozidel a jejich vybavení), tak platové podmínky, ti mladší si říkají, že za těchto podmínek (myslím u nás, kdo jezdí pro západní firmu za západní peníze nemá problém) se honit kvůli pár korunám (38 000 Kč skutečně nejsou peníze, za které by kdekdo byl za volantem šťastný) nebudou. Být profesionálním řidičem je jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě. Doba, kdy po osmi hodinách padla a víkendy bylo volno, je dávno pryč. I když dnes se nesmí jet déle, než 9 hodin denně, všelijak se to ošuluje a po pár měsících už toho má člověk plné kecky. A za ty peníze to fakt nestojí. Náš dopravce má problém s nízkými tuzemskými cenami, takže nemůže nabídnout cenu za km podle skutečných nákladů, aby vydělal on i zaměstnanci, k tomu mýto atd. Takže se všichni podbízí, aby tu firmu vůbec udrželi při životě.