Výrobci by u svých produktů měli zdůrazňovat regionální původ. Roste počet spotřebitelů, která zajímá nejen cena výrobku, ale také jeho kvalita a původ. Uvedl to náměstek ministra zemědělství Jiří Urban na 35. ročníku mezinárodního zemědělského a potravinářského veletrhu Agrokomplex 2008, který v těchto dnech probíhá ve slovenských Beladicích u Nitry.
I když údaje o výrobci nejsou obecně povinné, v řadě případů je ale možné původ výrobku zjistit přímo z jeho označení, z použité ochranné známky se zeměpisným údajem, z uvedení zeměpisného označení nebo označení původu nebo z regionálních ochranných známek umístěných na obalu výrobku.
" Informace pro spotřebitele o původu výrobku zejména prostřednictvím regionálních ochranných známek je v České republice stále populárnější. Systém regionálních ochranných známek napomáhá rozvoji sounáležitosti výrobců i spotřebitelů s daným územím, "uvedl na Agrokomplexu Jiří Urban.
Systém regionálních ochranných známek se v Česku začal formovat v letech 2004/2005. Původně bylo značení výrobků pomocí regionálních značek zavedeno pro 5 oblastí – Krkonoše, Šumava, Orlické hory, Moravský kras a Beskydy, které jsou součástí chráněných území Natura 2000. V současné době se do systému připojily oblasti Moravské Kravařsko (Poodří), Polabí, Górolsko Swoboda (Jablunkovsko) a Vysočina.
Doba užívání známky je omezena (2 roky) a použití regionální známky je zpoplatněno (např. pro drobné živnostníky 500,– za dva roky používání). Zodpovědnost a právo rozhodovat za celý systém značení „Domácí výrobky“ mají již regiony. Koordinátorem jednotlivých značek jsou vesměs Místní akční skupiny (MAS) nebo Regionální agentury (ekologické, rozvojové).