Elektronická evidence tržeb (EET) bude nakonec technicky realizována formou maximálního využití stávající technické infrastruktury. Padl tak původní plán vybudovat úplně nový systém na “zelené louce”. Podle Generálního finančního ředitelství (GFŘ) přinese tato změna za prvních 5 let provozu úsporu nejméně o 250 milionů korun.
Čtěte také: 15 otázek a odpovědí, které souvisejí s elektronickou evidencí tržeb (#EET)
Částečně se upgraduje stávající systém
Původně měl být pro EET vybudován úplně nový komplexní systém e-tržeb na „zelené louce“, nyní však finanční správa změnila plány. S ohledem na hospodárnost, efektivitu a účelnost vynakládaných prostředků k realizaci technického řešení e-tržeb formou maximálního využití stávající technické infrastruktury,
řekl generální ředitel GFŘ Martin Janeček.
Částečně tak dojde k upgradu stávajícího automatizovaného daňového informačního systému (ADIS). V praxi se bude jednat o začlenění technického řešení e-tržeb do již fungujících modulů ADIS, jako například do Daňového portálu, Daňové informační schránky, spisové evidence, evidence kontrolních úkonů, což umožní efektivní využití existující infrastruktury ADISu. Jak upřesňuje GFŘ, toto řešení je v souladu se zákonem o utajovaných informacích, kdy dodavatel systému ADIS disponuje stupněm utajení „tajné“.
Čtěte také: Čtěte velký souhrn, kdo a kdy musí #EET řešit a co všechno se s evidencí pojí
Pomůže i SPCSS
Na technické realizaci projektu a jeho provozu bude spolupracovat i státní podnik Státní pokladna Centrem sdílených služeb (SPCSS), který zajistí služby provozu na základě in-house zadávání. Dále pro zabezpečení technického řešení bude využito otevřených výběrových řízení v oblasti dokoupení zbývající infrastruktury a upgrade ADISu. S ohledem na výhradní autorská práva dodavatele ADISu bude upgrade zadán formou jednacího řízení bez uveřejnění, a bude představovat náklad maximálně 50 mil. korun,
doplnila Petra Petlachová, mluvčí GFŘ.
Podle GFŘ by výše uvedený způsob technické realizace projektu e-tržeb měl umožnit snížení celkových nákladů na jeho vybudování a prvních 5 let provozu nejméně o 250 mil. korun oproti původně rozpočtované částce 1,2 mld. korun. Tato úspora spočívá zejména ve využití stávající infrastruktury ADISu oproti původně zvažovanému záměru,
uzavřela Petlachová.