Kvůli pandemii jsme ze dne na den ztratili část příjmů, říká ředitelka Loono

14. 8. 2020
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Loono, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Zaměřují se na prevenci zdraví, ale bez finanční pomoci firem se neobejdou. Tým mladých lékařů a mediků i přes pandemii jede naplno a má novou kampaň.

Loono – kdo o tomto sdružení ještě neslyšel, měl by zpozornět. A to právě v současné době, kdy lidé v důsledku pandemie zapomínají na vlastní prevenci zdraví. Sdružení vzniklo jako odpověď na to, že právě prevence je v životě důležitá. Své o tom ví jeho zakladatelka a lékařka Kateřina Vacková, která díky prevenci zvítězila nad vážnou chorobou.

Co se dozvíte v článku
  1. Loono začalo velmi provokativní kampaní
  2. Muži jdou hlavně po modelech prsou
  3. Kvůli pandemii překlopilo Loono workshopy do webinářů
  4. Nová kampaň #doledobry se zaměřuje i na prevenci proti HIV
  5. Příjmy z firem pokrývají i provozní náklady

Nyní její sdružení čítá velký tým mladých lékařů, mediků a dalších profesionálů, kteří učí lidi o tom, že prevence skutečně může zachraňovat životy. Aktivity sdružení jsou rozsáhlé, od komunikačních kampaní, školení až po workshopy ve firmách i školách. Je toho ale více, potvrdila nám to ředitelka sdružení Blanka Sigmundová.

Loono začalo velmi provokativní kampaní

Loono se zapsalo veřejnosti do paměti provokativní kampaní #prsakoule, kdy v komunikaci použili speciální hashtag #prsakoule [Sahám si na ně každý měsíc]. Reakce veřejnosti byla zpočátku zdrženlivá, byl tam ostych, byly tam ale i pobuřující reakce. Zakladatelka sdružení Kateřina Vacková nad tímto hashtagem dlouho přemýšlela. Lidé ji totiž od toho odrazovali. Říkali jí, že to prostě nebude fungovat. Ale pomohl styl komunikace a Loono veškeré pochybnosti dokázalo rozbít: Reakce byly zpočátku různorodé, chytli se ale toho mladí lidé a ti nám potom pomohli protlačit, říká ředitelka sdružení Blanka Sigmundová.

Server Podnikatel.cz provedl bleskovou anketu mezi muži, zda jim vůbec kampaň #prsakoule něco říká. Jak z ankety vyplynulo, o kampani prakticky nic neslyšeli.

Jak říká Blanka Sigmundová, aby Loono rozšířilo povědomí i mezi muži, je nutné se zaměřit na jejich partnerky. Ženy jsou podle ní tahouny domácnosti, kteří řeší prevenci nejen u sebe, ale i u svých blízkých. U mužů je navíc problém v tom, že nemají vlastního specializovaného lékaře na rozdíl od žen, které pravidelně navštěvují gynekologa. A navíc, jak je u mužů známo, k lékaři chodí teprve, až když nastane nějaký problém. A to je právě i ten důvod, proč spolupracujeme hodně s lékaři, kterým připomínáme, že je důležité dbát na tu prevenci a hlavně na prevenci rakoviny varlat, říká Blanka Sigmundová.

Muži jdou hlavně po modelech prsou

Naučit samovyšetření muže je navíc oříšek, mají často ostych. Pokud se však koná workshop, první, čeho si všimnou, jsou modely prsou.

Muži jdou většinou po těch prsou, takže je učíme, jak vyšetřovat prsa, že je to důležité, a naučíme je, co všechno je prso, upřesňuje Sigmundová, která vzápětí doplňuje, že od modelu prsou přecházejí na model varlat, díky čemuž se naučí obojí samovyšetření.

Do prevence však zasáhla pandemie a ovlivnila aktivity sdružení, kdy ze dne na den muselo zrušit přes 300 workshopů na čtyři měsíce dopředu. Pro sdružení to znamenalo výpadek příjmů. Na druhou stranu si ředitelka Loona uvědomila, že je to příležitost se více zaměřit na online prostředí.

Kvůli pandemii překlopilo Loono workshopy do webinářů

Během asi dvou, tří dnů jsme všechny naše workshopy, nejen #prsakoule, ale i ty ostatní, překlopili do podoby webinářů. Začali jsme školit pro veřejnost. Začali jsme je nabízet i školám jako doplněk vzdělávání pro žáky, kteří také byli doma. A začali jsme samozřejmě nabízet i do firem, takže jsme měli příležitost školit dál, přibližuje aktivity během nouzového stavu Blanka Sigmundová.

Podle ní se nakonec podařilo vyškolit zhruba tisícovku lidí a online webinářů nakonec proběhlo kolem padesáti. Loono se navíc během pandemie snažilo využít na maximum i sociální sítě. Pořádalo nejrůznější kvízy, soutěže tak, aby si sami uživatelé definovali témata, kterým by se Loono ve své edukaci mělo věnovat.

Na řadu přišla i videa, která byla natáčena přímo v terénu. Více se rozjely i podcasty, které si získávají popularitu především u mladé cílové skupiny. Do onlinu tak bylo překlopeno zhruba 40 rozhovorů, přičemž na web byla transformována i panelová diskuze s odborníky, což sdružení umožňuje jít vždy mnohem více do hloubky tématu.

Nová kampaň #doledobry se zaměřuje i na prevenci proti HIV

V poslední době se Loono zaměřuje na novou kampaň #doledobry [Dole dobrý]. Jedná se opět o celonárodní kampaň, která byla spuštěna vloni na podzim a zaměřuje se na správnou péči o reprodukční zdraví a věnujeme se i tématům, jako jsou neplodnost a sexuálně přenosná onemocnění, zejména pak problematice HIV a AIDS.

A pak se věnujeme i takovým tabu tématům, jako jsou inkontinence, u mužů erektilní disfunkce, antikoncepce a podobně. Je to lehce kontroverzní, jsou to hodně těžká témata, myslím si, že na ně ještě není veřejnost tolik připravená, ale jsme moc rádi, že jsme kampaň spustili, je přesvědčená Blanka Sigmundová.

Kampaně i práce školitelů však něco stojí. Sdružení se proto orientuje i na firmy, kterým edukační workshopy poskytuje za úplatu. Díky tomu pak může sdružení vyškolit dvě až tři školy nebo komunitní centra, popřípadě uspořádá workshop tam, kde na to nemají peníze.

Ze získaných prostředků může Loono pokrýt veškeré provozní náklady spojené se školením, do kterých se počítá drobná odměna pro školitele, jejich cestovné a také nákup modelů, protože modely lidských částí se poměrně dost rychle opotřebovávají. Dále je nutné vyrobit edukační materiály, které spolknou část získaných peněz.

Příjmy z firem pokrývají i provozní náklady

Firmy jsou pro nás velmi důležité. Firemní workshopy tvoří cca 20 procent všech našich příjmů, což je docela slušné číslo. Je báječné, že nejsme úplně závislí na grantech a dotacích, vypočítává Blanka Sigmundová, ředitelka sdružení.

Ta připomíná, že jsou i firmy, které Loono i samy finančně podporují, protože věří této misi. A buď se stávají partnery celého Loono, nebo mohou podpořit vyloženě jenom některou z již existujících kampaní. Loono si však partnery pečlivě vybírá, protože chce, aby to nebyla spolupráce pouze jednostranná.

S tím souvisí i to, že firma, která Loono podpoří, si tak i tak projde školením. Sdružení chce zaměstnancům jasně ukázat, koho vlastně firma podpořila, aby to pro ně nebyla jen nějaká no-name organizace. 

Aktuálně nás trápí pořád covid, proto zdůrazňujeme, že na prevenci záleží a že se tím dá zachránit spousta životů. Proto pokud je někdo zapálený filantrop a mecenáš, tak budeme rádi za jakoukoliv finanční podporu, která nám teď pomůže úplně nejvíc, vybízí další potenciální spolupracující firmy Blanka Sigmundová, ředitelka Loono.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).