Last minute zájezdy jsou levnější než loni, lákají cestovky (FOTOGALERIE)

12. 6. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Slevy last minute zájezdů jsou letos větší než loni. Cestovky nabízejí zájezdy na poslední chvíli za ceny až o 10 % nižší.

Ve výši až 15 % oproti katalogovým cenám platí letošní ceny pro last minute zájezdy. V průměru je tento druh zájezdů levnější než v předchozím roce. Největší slevy jsou u zájezdů na poslední chvíli do Řečka, naopak do Turecka jsou až o 15 % dražší. Vyplývá to z údajů cestovní agentury Invia.cz. 

Příčinou snížení cen last minute zájezdů do Řecka je celoevropský pokles zájmu o tuto destinaci. Důvodem jsou především poplašné zprávy o situaci v zemi. Přitom podmínky pro turisty jsou v Řecku dobré. Snížení cen je tak výsledkem snahy hoteliérů přilákat do země více návštěvníků, komentoval nabídku Michal Tůma, marketingový ředitel agentury Invia.cz.  

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový poradce

Čtěte také: Za neuskutečněné zájezdy žádejte odškodné

Ten zároveň upozornil, že nabídka last minute zájezdů je letos nižší. S jejich nákupem by proto lidé neměli otálet. V letošním roce dochází k omezení nabídky last minute zájezdů, počet pobytů klesl oproti minulému roku o 10 %. Omezený počet zájezdů se týká především Turecka a Bulharska, upřesnil Tůma. 

Češi totiž v letošním roce vykoupili zájezdy především v rámci nabídky first minute a letní dovolenou si pořizovali v období od ledna do dubna. V důsledku toho došlo k rozprodání kapacit, které tuzemské cestovní kanceláře objednaly na léto 2012.  Nabídka pobytů je již nyní značně probraná, proto nebude možné uspokojit všechny požadavky klientů. Může se proto stát, že si nebudou moci zvolit například pokoj s výhledem na moře či hotel blízko pláže, komentovala aktuální situaci Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Čtěte také: Podnikání v cestovním ruchu: Ne vždy je třeba vzdělání a praxe

Ta zároveň doplnila, že na last minute se v České republice standardně prodá 40 % všech zájezdů za sezónu. Na tento způsob nákupu pobytů se zaměřují především lidé, kteří si nemohou fixovat termín dovolené dlouho dopředu, uzavřela Petříčková.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).