Názory k článku Letákové kampaně ohlídají peoplemetry. Mají zvýšit jejich účinnost

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 7. 2013 19:49

    Mareš (neregistrovaný)

    Znával jsem člověka, který se na letácích docela slušně zazobával. Na každý vchod si odpočítal pět kusů, které náhodně rozmístil do schránek. Zbytek hromadil a každých pár týdnů vozil do sběru. Vynášelo mu to třikrát tolik, než mu za měsíc zaplatila distribuční společnost.

    Že to byl lump? Vždyť reklama je stejně jen iluze: zákazník pod vlivem reklamy získává iluzi potřeby a kupuje nepotřebné zboží; inzerent pod vlivem iluzivní statistiky objednává nepotřebnou reklamu; a roznašeč coby poslední článek řetězce všem zúčastněným vytváří iluzi toho, že reklama došla až k adresátovi (který reklamu ve většině případů ani nechce) a navíc našemu hospodářství pomáhá sběrem hodnotné suroviny a snižuje množství odpadu v popelnicích. Takže spokojeni jsou nakonec všichni. :-)

  • 11. 7. 2013 7:14

    neuvedu (neregistrovaný)

    Dnes je na každém rohu kontejner na tříděný odpad, řada lidí odhazuje letáky tam, takže prachy z letáků může mít i obec.
    Díky letákům se dá naopak velice ušetřit, pokud kupujeme hlavně to, co je zrovna v akci a jedná-li se o skutečnou slevovou akci. Někdy prodejci, i když je to nedovolené, pár dnů před akcí zboží zdraží, na akci zlevní na původní cenu a posléze ho vydávají za akční, velmi zlevněné. Některé zboží v akci (zejména u drahých řetězců jako Interspar nebo Makro) je dražší než jinde bez akce.
    Mívali jsme problémy s roznáškou letáků, každou chvíli jsme museli pátrat, proč nebyly letáky dodány. Někteří prodejci na letácích uvádí distributora, jiní ne, tam je pátrání složitější, reklamace se musí řešit přes prodejce. Zajímavé je, ačkoliv prodejci za roznášku platí nemalý peníz, nezajímá je, co se skutečně s letáky děje, není žádná zpětná vazba mezi prodejcem a koncovou domácností. O příčině nedodávání letáků nás vždy informoval distributor, prodejce si ale nikdy neověřil, jak jsme byli s vyřízením reklamace spokojeni a zda již roznáška letáků funguje.

    Poslední dobou nás nemile překvapily řetězce Baumax, Electroworld a Hyperalbert. Přestaly nám chodit jejich letáky. Ačkoliv jsme nedodávání reklamovali přímo u jednotlivých řetězců, sami nám nebyli schopni říci příčinu nedodávání, ačkoliv ji způsobili oni sami. Reklamace byly postoupeny distribučním agenturám. Od nich jsme se pak dozvěděli, že celé naše město (vzdálené cca 20 km od obchodů) a další podobně vzdálené oblasti prodejci vyškrtli ze seznamu roznášky letáků. Z praxe víme, že do těchto obchodů jezdilo i mnoho zákazníků z venkova. Chtěli ušetřit na letácích, tak budeme šetřit i my - určitě k nim už jezdit nakupovat nebudeme. Takováto a podobná opatření (v Intersparu jsou např. letáky jen na vyžádání u informačního okénka nebo v Electroworldu na východu u pokladen, nikoliv volně u vstupů do prodejen, jak je zvykem v jiných civilizovaných obchodech) svědčí o tom, že uvedené obchody jsou těžce v krizi (pokladní v Intersparu musí navyšovat tržby tím, že "mohu Vám nabídnout sušenku?" předraženou, umístěnou v košíku přímo na pokladně (já jako "nabídku" bych chápal, že to bude zdarma jako jakési odškodné za čas strávený v nekonečných frontách na 3-4 běžící pokladny) a patrně brzy zkrachují, proto doporučujeme tam už nic nekupovat, protože v blízké budoucnosti by vám neměl kdo řešit reklamace v záruce. Obdobné chování před krachem měly u nás Delvita, Edeka, Carrefour, Julius Meinl.

  • 12. 7. 2013 8:22

    REMET (neregistrovaný)

    Tohle je nejaka schyza od managementu konkurencniho obchodu, ne? Nevim uplne, jestli se smat nebo plakat. Stezovat si, ze mi neprisel bordel do schranky :-) Potrestat nejaky obchod tim, ze tam nebudete nakupovat :-) Stejne budete az budou mit nejakou slevu a nereknu vam proc, jelikoz byste se urazil.

  • 12. 7. 2013 15:06

    NN (neregistrovaný)

    Vážený Nemethe,
    Ramet.cz má opravdu kvalitní web, když ohlašuje, že nové stránky budou začátkem června a už je červenec a NIC !!!

    Nevidím nic špatného na tom, kupuje-li někdo podle letáků. Aspoň ušetří. Proč by někdo měl dávat za kilo kuřecích řízků i 2 stovky, když je může mít za stovku? Spíš bych nákup předraženého zboží označil za schýzu. K ekonomickému chování se uchyluje i spousta bohatších a majetnějších, protože i jim vysychají zdroje zisků.

  • 14. 7. 2013 0:12

    neuvedu (neregistrovaný)

    Remete,
    pokud nebudeme mít letáky, tak tam asi těžko budeme jezdit pro nějakou slevu, když o ní nebudeme vědět, protože nebudeme mít ony letáky. Nevím, jak vám to ještě polopatičtěji a vícekrát zopakovat, abyste pochopil, že nejsou-li letáky, není na základě čeho kupovat ve slevových akcích. Proto tam opravdu jezdit nakupovat nebudeme, protože nebudeme mít jejich letáky a tudíž nebudeme znát ani slevy v letácích nabízené.

    A vaše jistotní trvzení, že tam stejně jezdit budeme ... no, možná byste se uplatnil ve vládě ODS či TOP 09, tam taková máča mají a potřebují další ... Naštěstí tu máme vládou novou, jinou ...

  • 11. 7. 2013 12:54

    (neregistrovaný)

    U nás se zase stává v Albertu, že přijde leták pro hypermarket, i když u nás je pouze supermarket. Zboží ve slevě je v každém jiné. Proč, to nemají přehled kam co posílají? Taktéž letáky Carefouru, Globusu, Hypernovy a dalších, které se objevují v našich schránkách. Problém je ten, že tyto obchody u nás nejsou a do vzdáleného města jezdit nebudem. Proč taky, nám stačí našich 14 hyper-super obchodů v místě bydliště.

  • 12. 7. 2013 8:24

    REMET (neregistrovaný)

    No jestli vam chodi letaky Carrefouru, tak vam celkem zavidim. Take bych chtel bydlet v jizni francii u plaze.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).