Podle Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) neumožňuje většina leteckých společností změnit jméno na letence. Nabízí pouze možnost zrušit původní letenku (i když storno poplatky mnohdy dosahují i 100 %) a následně objednat letenku novou, jejíž cena ale je pak mnohdy větší než v době koupě původní letenky.
Letecké společnosti se často odvolávají na článek 29 Chicagské úmluvy o mezinárodním civilním letectví, podle které každé smluvní letadlo musí vést kromě jiného i seznam jmen cestujících. Podle mluvčí SOS Ivany Pickové ale tento požadavek neříká nic o tom, proč by nebylo možné určitý čas před odletem změnit jméno cestujícího. Změna je možná např. při změně zájezdu, jehož součástí je i letecká přeprava, takže je jasné, že změna možná je.
Důkaz, že změna možná je, dokládají např. letecké společnosti Scandinavian Airlines, Aer Lingus a naprostá většina nízkonákladových leteckých přepravců. Ti totiž umožňují za poplatek (obvykle 1 tis. Kč) provést změnu jména cestujícího obvykle do 24 hodin před plánovaných odletem, některé nízkonákladové společnosti dokonce i až do 2 hodin před odletem. České aerolinie se však odvolávají na nutnost obrany před spekulativním předprodejem levnějších letenek.