Většina leteckých společností neumožňuje změnu jména na letence

11. 10. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Podle Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) neumožňuje většina leteckých společností změnit jméno na letence. Nabízí pouze možnost zrušit původní letenku (i když storno poplatky mnohdy dosahují i 100 %) a následně objednat letenku novou, jejíž cena ale je pak mnohdy větší než v době koupě původní letenky.

Letecké společnosti se často odvolávají na článek 29 Chicagské úmluvy o mezinárodním civilním letectví, podle které každé smluvní letadlo musí vést kromě jiného i seznam jmen cestujících. Podle mluvčí SOS Ivany Pickové ale tento požadavek neříká nic o tom, proč by nebylo možné určitý čas před odletem změnit jméno cestujícího. Změna je možná např. při změně zájezdu, jehož součástí je i letecká přeprava, takže je jasné, že změna možná je.

Důkaz, že změna možná je, dokládají např. letecké společnosti Scandinavian Airlines, Aer Lingus a naprostá většina nízkonákladových leteckých přepravců. Ti totiž umožňují za poplatek (obvykle 1 tis. Kč) provést změnu jména cestujícího obvykle do 24 hodin před plánovaných odletem, některé nízkonákladové společnosti dokonce i až do 2 hodin před odletem. České aerolinie se však odvolávají na nutnost obrany před spekulativním předprodejem levnějších letenek.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).