Letecké společnosti reagují na pád SkyEurope

1. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Letecká společnost SkyEurope ohlásila přes noc krach. Podle Tomio Okamury, viceprezidenta a mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, je koncem společnosti postiženo na 10 tisíc českých klientů, kteří navíc nemají právní nárok na vrácení peněz. Letecké společnosti nejsou pojištěny proti úpadku, lidé tak nemají v případě krachu žádný zákonný nárok na vrácení již zaplacených letenek, informuje Okamura. Jedinou možností je řešit pohledávku v rámci případného konkurzního řízení. Podle Okamury Evropská unie navrhuje, aby se i na letecké společnosti vztahovalo povinné pojištění proti úpadku podobně, jak je tomu u cestovních kanceláří. Čtěte více: Proč krachují cestovky? Je to podnikání jako každé jiné

Nápor cestujících z důvodu krachu SkyEurope hlásí České aerolinie. Kontaktní centrum se snaží vyřešit všechny dotazy volajících maximálně pružně. Přibližně 90 % všech dotazů, které v těchto hodinách Kontaktní centrum Českých aerolinií řeší, se týká právě bývalých klientů SkyEurope a možnosti letět s Českými aeroliniemi, popisuje situaci Pavel Mareš, ředitel Kontaktního centra Českých aerolinií. Na zprávu o konci SkyEurope již reaguje také například letecká společnost Wizz Air, která plánuje navýšení frekvence letů a rozšíření destinací.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).