Je to jen o tom jak si to zařídíte a jak se domluvíte s klienty na podkladech. V létě jezdím k moři na 3 týdne v kuse, v zimě odjíždím 15.12. a vracím se 10.1.. A to je minimum, které doma usmlouvám. Manžel by nejraději odjel vždy na dva měsíce v kuse v létě a v zimě. Jsem daňová poradkyně, tak se 31.3. vůbec nestresuji, kdo dá podklady včas, ten bude mít přiznání včas hotové. Klientů mám hodně, i velké společnosti, kde chodí výzvy každý měsíc, protože vždy nějaký odběratel zadá do svého kontrolního hlášení něco špatně. Nikdy jsem žádnou výzvu neprošvihla a žádnou pokutu za neodeslané kontrolní hlášení nedostala. Největší problém s mojí dovolenou mají asistentky klientů, ty dokážou udělat závistí nad jedním dnem dovolené peklo. To se s výzvou od finančního úřadu vůbec nedá srovnat. Notebook mám vždy s sebou, připojení v telefonu mám vždy a všude. Nemám problém s tím, že si večer zkontroluji email a odpovím nejnutnější.
To nemáte asi klienty měsíční plátce DPH, už vidím jak stihnete do 15. 12 převzít a zpracovat doklady k DPH a KH, když termín je 25. ( nebo následující 1 pracovní den ) ? to Vám jako dávají doklady kdy 10. 12 ? ? a opravdu tam všechny doklady za 11 měsíc včetně vyfakturovaných výstupů, případně doklady na vstupu v přenesené daňové povinnosti ?
Tak to máte milionové klienty ! až budete dělat byť 1 stavební firmu, tak si napíšeme. Tam se vystavuje a kompletuje ještě 22 a dočišťuje ještě 24.. a to děvčata z admin. jedou jak fretky.
Braní notebooku na dovolenou je oblíbený argument úředníků od Babiše, že prý účetní na dovolenou může, kdykoliv přece internet má i v zahraničí, když jsem na jednom workshopu s úředníky FÚ toto jejich oblíbené tvrzení již nevydržel a konstatoval že když děláte účto externě, i kdybych měl u sebe v Chorvatsku 50 notebooků žádný můj klient
A) absolutně nezná můj účetní SW = nic nikdy neopraví, nikdy to nedokáže z mého SW generovat formáty dat do xls. k odeslání na FÚ
B ) žádný klient není účetní, to znamená jakákoli oprava či odeslaný návod přes e-mail či po telefonu je sebevražda, protože to bude kontovat či opravovat daňové doklady člověk pro kterého je MD / D a DPH španělská vesnice, pokud na dálku něco nedej bože smaže, přeúčtuje či udělá chybně, tak nejen že budu dělat po návratu opravu na opravu ale ještě to může tak domršit, že si můžeme zahrávat s neprůkazností účetnictví.
C) máme tu něco jako GDPR já jako externí účetní mám spolu se smlouvou o vedení účetnictví také smlouvu o zpracování osobních údajů dle nařízení GDPR, pokud budu opět sebevrah a budu pouštět do svého zaheslovaného SW kdekoho ( pana Frantu co účto nikdy neviděl ale bude opravovat či doplňovat doklady pro opravy DPH a v KH ? ) na dálku po telefonu či mailu, docela si koleduji. V Případě že Franta trošičku pochybí a nechtěně něco z osobními údaji zkopíruje či pošle volně na net, tak mám na dalších 20 let vyděláno pokud na to přijde ÚOOÚ.
Paní úřednice na chvíli otevřela ústa, pak je zase zavřela a sedla si hezky na svojí židličku a pak se již nikdo z úředníků k této slaboduché argumentaci o účetním a NTB v Chorvatsku nevracel.
Tak nevím, nevím. Vzhledem k tomu, že jsem kolegyně ve stejném oboru zní mi to jako pohádka. S každým klientem každý měsíc komunikuji osobně, považuji to za minimum a respekt ke klientovy. Na dovolenou s notebookem jsem nikdy nejela, nevidím k tomu jediný důvod. Klienti předem ví, kdy nejsem a respektují to. Myslím, že problém asistentky nemají, jen je asi dost nekomfortní Vám psát, když by to spravil jeden telefon v obvyklé pracovní době. Patrně máte dost zaměstnanců, kteří vše za Vás udělají, pak by bylo ale fajn nepsat hlouposti o tom, jak výzvu na kontrolní hlášení vyřešíte pomalu z pláže (zcela běžně kontaktujeme druhou stranu, aby jsme si vysvětlili, proč nedošlo ke shodě).
P.S. Já mít daňového poradce, který je k zastižení pouze na telefonu, neboť stále leží někde na pláži, tak ho asi brzy vyměním, neboť když nestojí o kontakt se mnou, nepotřebuje ani mé peníze. Takto přistupuji k mým klientům již 20 let. A myslím, že klienti jsou spokojeni.