Nezastupitelnost je ukázkou blbismu a stupidity! Ano, já sám jsem také "nezastupitelný" v širším slova smyslu, kdy mě opravdu nedokáže nikdo a nic nahradit při vytváření například obchodního systému - ovšem na to mi stačí pár dní v roce :-).
Pro vyřizování e-mailů, telefonů atd. je samozřejmě naprosto jedno jestli to vezmu já sám osobně nebo jestli to vyřídí kdokoliv, kdo je toho schopen.
O "nezastupitelnosti" například na téma jednání se zákazníkem vždy říkám: "Když by Vám někdo měl dát kufr se 100 miliony korun, tak poběžíte si pro něj méně nadšeně jestli Vám ho bude předávat generální ředitel společnosti, jeho asistent nebo náhodně vybraný bezdomovec?"
Myslím, že 99,999% lidí by zajímalo jenom těch 100 milionů v kufru a rozhodně by je neodmítli ani od smradlavého bezdomovce :-D.
Takže cílem firmy by mělo být nabízet takové produkty a služby, za takové ceny, aby je zákazníci chtěli. Pokud je nabídka perfektní, firma důvěryhodná, tak je zákazníkovi srdečně jedno jestli jedná s člověkem X nebo Y, mají-li oba stejné chování.
Nechápu tu dnešní všeobecnou tupost, kdy všechno musí být "individuální", "osobní", takže zákazník nemůže dostat normální obecný e-mail a telefon na centrálu s tím, že to prostě vyřídí kdokoliv je k dispozici... On musí dostat "exkluzivní" kontakt přímo na "svého" konkrétního člověka - který, když má právě zrovna dovolenou nebo je nemocný, tak je zákazník totálně v háji, protože ostatní zaměstnanci se s ním baví jako, že je obtěžuje, protože "není jejich" :-D.
Už to dělají i banky atd., zajímalo by mě, kdy to začnou dělat i restaurace a člověk si pak nedá ani oběd nebo limonádu, protože "jeho osobní číšník" má dovolenou a ostatní ho zastoupit nemohou :-D