Lidé kupují levnější výrobky, pozornost zaměřují na privátní značky

28. 4. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Maloobchodníci nabízející privátní značky zboží mohou mít u spotřebitelů velké plus. Hospodářská krize přiměla spotřebitele po celém světě omezit své volné výdaje. Nejvíce krize zasáhla segmenty náchylné na vývoj finanční situace spotřebitelů jako např. textilní, průmyslové a luxusní zboží. Vyplývá to ze závěrů již druhé výroční zprávy Globální síla spotřebního průmyslu společnosti Deloitte.

Lidé méně utrácejí v restauracích, kupují levnější produkty a obecně utrácejí méně, tvrdí Deloitte. Jedním z důsledků nového přístupu spotřebitelů k nákupům je například nárůst prodeje výrobků s privátní značkou, tzv. private label, což je zboží, které zpravidla nabízejí obchodní řetězce jako levnější alternativu běžného výrobku prodávaného pod jménem externího dodavatele, říká Martin Tesař, partner v oddělení auditu společnosti Deloitte ČR.

Ten dodal, že v rámci analýzy jsou také popsány některé příležitosti, které mohou společnostem v těchto dobách pomoci. Jednou z těchto příležitostí je optimální nastavení cenové strategie. Z pohledu zákazníků jsou důležité nejenom trvale nízké ceny, ale také různé slevové akce, u kterých se dá očekávat, že jejich intenzita se bude do budoucna zvyšovat. Správné vyhodnocení chování zákazníků a jejich očekávání může společnostem napomoci při oslovování cílových zákaznických skupin, dodává Tesař.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).