Maloobchodníci nabízející privátní značky zboží mohou mít u spotřebitelů velké plus. Hospodářská krize přiměla spotřebitele po celém světě omezit své volné výdaje. Nejvíce krize zasáhla segmenty náchylné na vývoj finanční situace spotřebitelů jako např. textilní, průmyslové a luxusní zboží. Vyplývá to ze závěrů již druhé výroční zprávy Globální síla spotřebního průmyslu společnosti Deloitte.
Lidé méně utrácejí v restauracích, kupují levnější produkty a obecně utrácejí méně, tvrdí Deloitte. Jedním z důsledků nového přístupu spotřebitelů k nákupům je například nárůst prodeje výrobků s privátní značkou, tzv. private label, což je zboží, které zpravidla nabízejí obchodní řetězce jako levnější alternativu běžného výrobku prodávaného pod jménem externího dodavatele,
říká Martin Tesař, partner v oddělení auditu společnosti Deloitte ČR.
Ten dodal, že v rámci analýzy jsou také popsány některé příležitosti, které mohou společnostem v těchto dobách pomoci. Jednou z těchto příležitostí je optimální nastavení cenové strategie. Z pohledu zákazníků jsou důležité nejenom trvale nízké ceny, ale také různé slevové akce, u kterých se dá očekávat, že jejich intenzita se bude do budoucna zvyšovat. Správné vyhodnocení chování zákazníků a jejich očekávání může společnostem napomoci při oslovování cílových zákaznických skupin,
dodává Tesař.