Pro většinu nakupujících (66 %) je při výběru e-shopu stále rozhodujícím kritériem cena nabízeného zboží. Stoupá však již podíl těch zákazníků, kteří dávají přednost kvalitním obchodům, s kterými mají dobrou zkušenost. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), který si nechala zpracovat od agentury Mediaresearch.
Kromě ceny zajímá nakupující také kvalitně popsané technické parametry zboží. Z dodatkových služeb pak uživatelé vnímají jako významný bonus dopravu objednaného zboží zdarma. Nejoblíbenějším způsobem placení však stále zůstává dobírka, kterou upřednostňuje 44 % respondentů. Zároveň se ale potvrdilo, že zákazníci již běžně využívají i ostatní druhy plateb nabízených na trhu a hradí své nákupy také bankovním převodem (35%), kartou (8%) či prostřednictvím platebních systémů (2%). Zbývající část (10%) pak využívá internetu především k objednání zboží, které si pak osobně vyzvedne a uhradí v prodejnách e-obchodů.