Lidé mě žádají, abych si psa vzala do postele, vypráví majitelka psího hotelu

27. 1. 2020
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Od malička snila dělat se zvířaty, se psy zejména. Psí hotel provozuje už 20 let. Jak se byznysu daří a s jakými dalšími bizarními požadavky se setkala?

Provozovat psí hotel není v dnešní době nic ojedinělého, v České republice jsou jich desítky. Jak se ale daří hotelu pro psy a kočky, který se nachází na vesnici, nedaleko malého města? Ze začátku to byl velký problém, Lidé tu mají zahrady, babičky, rodinu, prostě někoho, kdo jim pejska pohlídá, začíná svůj příběh Jana Voháňková, majitelka hotelu pro psy HotelMaxx.cz, který se nachází v Břevnici na Havlíčkobrodsku.

Jana Voháňková o práci se zvířaty snila od malička. Profesí je veterinární technik. Se psy pracovala ještě předtím, než hotel otevřela. Například jsem piplala psy od štěňátek pro policisty a dál jsem se v tom vzdělávala. Měla jsem už předtím psí školu, pomáhala jsem lidem s výcvikem, vypráví majitelka psího hotelu.

Kamarádi a známí rozhodli

Samotný start budování zařízení, které bude poskytovat služby majitelům psů a koček, mají na svědomí vlastně kamarádi a známí. Začalo to v tom okamžiku, kdy jsme koupili v Břevnici barák. A protože jsme tady měli dost prostoru, přemýšleli jsem, jak ho zužitkovat. V té době se na mě obraceli kamarádi s tím, jestli bych jim nepohlídala pejska, že chtějí jet třeba na dovolenou nebo na hory, vypráví paní Voháňková a dodává, že zpočátku to vůbec nebylo za peníze. Jen taková kamarádská výpomoc. Jenže kamarádi a známí začali paní Voháňkovou doporučovat jiným lidem a v tu chvíli si uvědomila, jak je možné prostory u baráku zužitkovat. To bylo největší úskalí, rozhodnout se, risknout to, dát do toho ty peníze, přeci jen to byla jen sezónní věc. Teď už máme hotel 20 let, takže pejsci jsou tu vlastně celoročně. Někdy je to slabší, ale to celkem oceníme, protože si aspoň odpočineme a uděláme nějakou práci na kotcích, na zahradě. Prostory dostávají od pejsků dost zabrat, popisuje paní Voháňková.

Aktuálně má psí hotel Maxx kapacitu 30 až 35 psů. Největší nápor je v době léta, kdy lidé jezdí na dovolenou. Ale zvykli si sem dávat pejsky i v době zimních prázdnin, kdy jezdí lyžovat. Mezi klienty jsou například starší lidé, když musí například na nějaký zákrok do nemocnice. Ale je jich výrazně méně než lidí mladších, kteří se netají nadšením z poskytovaných služeb hotelu. Někteří lidé odcházejí s tím, že díky hotelu jedou společně celá rodina po 10 letech na dovolenou. Předtím totiž nevěděli, co s pejskem. Hlídání nebylo a samotného ho nechat nemohli. To mě velice těší, usmívá se paní Voháňková.

Čtěte také: Češi milují psy a utrácejí za ně. Jak se v péči o čtyřnohé chlupáče podniká?

Některé požadavky majitelů psů jsou hodně netypické

Nesetkává se však jen se slovy díků a nadšení, ale taky s celkem netypickými požadavky páníčků. Jedna paní mě prosila, abych jejího psa při krmení chválila a říkala mu, jak je skvělý. Jinak se prý nenají, vypráví majitelka hotelu. Vybavit kotec televizí nebo rádiem, na které je pes zvyklý, už není nic zvláštního. Dokonce se tahle výbava stala běžnou součástí, stejně jako například vytopená podlaha či gauč. Ale najdou se i tací, kterým to pro jejich mazlíčka nestačí. Lidé jsou taky schopní požádat mě, abych si jejich psa vzala do postele, že je na to zvyklý, popisuje další zkušenost paní Voháňková.

Zatímco požadavky některých klientů jsou úsměvné, do smíchu není majitelce psího hotelu v momentě, kdy na ni lidé z vesnice posílají kontroly. Vedle finančního úřadu dorazila na udání také kontrola z veterinární správy. I když důvod udání přeci jen úsměv na rtech vytvoří. Kdosi si na mě před lety stěžoval, že pejsky týrám tím, že mají kotce u plotu a lidi je tak brzy ráno, když jdou na vlak, budí. Teď už je před kotci zeď, tak je klid, vypráví majitelka hotelu.

Když kontrola, tak zejména na udání

Ze stížností ze strany obyvatel vesnice si nic moc nedělá. V okolí teď údajně bydlí lidé, kteří se nastěhovali do domů mnohem později, než tu hotel byl, tak dle jejích slov museli být s přítomností podobného zařízení smíření. A na druhou stranu dělá vše pro to, aby je provoz psího hotelu zatěžoval co nejméně. Nejhorší je totiž, když se tři desítky psů rozštěkají. I když paradoxně na štěkot psů si zatím nikdo nestěžoval.

Čtěte také: Linda, Anna a Lenka své podnikání zacílily na psí mazlíčky. Jak se jim daří?

Za provoz hotelu jsem vypozorovala, že ti psi večer skutečně únavou spí. Za normálního stavu, tedy když jsou doma nebo na zahradě, mohou během dne spát. Jenže tady se pořád něco děje, takže nemají čas pořádně odpočinout. Proto večer padají únavou. Jediný průšvih je kočka, která nám sem dřív chodila psy vyloženě provokovat, nebo ježek, popisuje svou zkušenost majitelka hotelu. 

Sny o tom, že se pes ztratil, ji stále provázejí

Ke klidnému provozu hotelu pomáhají kamery, které jsou instalované všude, tedy jak venku, tak uvnitř, a v momentě, kdy se ozve štěkot, není třeba, aby majitelka vyrážela rovnou mezi kotce a tím psy budila. Kamery si velice chválí, i když jak sama říká, pořád jí to nepomáhá v tom, aby se v noci nebudila s paranoidními sny, že se jí nějaký pes zatoulal, utekl, přeskočil plot nebo se podhrabal. Nechtěla bych zažít moment, kdy páníčkovi při předávání pejska oznamuji, že bohužel, pejsek se nám ztratil, popisuje své obavy majitelka psího hotelu.

Tak jako je smutná představa, že se pejsek ztratí, stejně smutné je, když pejsek v hotelu zůstane. A to se už bohužel několikrát stalo. Psa tu ubytují a už se pro něj nikdy nevrátí. Takovou zkušenost už máme, vypráví se smutným pohledem paní Voháňková. Na druhou stranu se ale pak taky může stát, že pes v hotelu zůstává, protože se o něj páníček už dál nemůže start. Teď tu máme Valdu. je to drsnosrstý jezevčík, kterého si jeho panička vzala taky z útulku. Jenže kvůli zdravotnímu stavu zůstala v domě s pečovatelskou službou a pejska tam mít nemůže. Protože to byla naše dlouholetá klientka, tak jsme se s ní domluvili, že si tu Valdu necháme a pokusíme se mu najít nový domov, vypráví paní Voháňková.

Co provoz psího hotelu obnáší? 

Provoz psího hotel je celkem fyzicky náročný. Je to vlastně dle slov majitelky takový denní stereotyp. Každý den probíhá téměř stejně. Ráno se venčí. Psy nepouštíme, ale chodíme je sami venčit. Poté, co se vystřídají všichni psi, tak je krmení. Po jídle mají hodinku a půl pauzu, to je čas, kdy zase poklidíme, dáme vyprat deky, dáváme i léky. Na srdíčko, na klouby. Po základním servisu se jde venčit znovu. A to už je delší procházka. Nebo pokud jsou psi, co se snesou, tak je pouštíme na zahradu, aby si hráli. Někteří psi se znají od štěněte a už se tady několikrát potkali, popisuje majitelka hotelu. Odpoledne se to zrcadlově otáčí. Tudíž další procházka, krmení, krátké venčení. Jednou jsem měřila, kolik nachodím během sezóny, tedy v létě, během venčení. Bylo to 1200 kilometrů, usmívá se Jana Voháňková. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Psali jsme: Vaří prémiové a čerstvé krmivo pro psy. Podívejte se do její výrobny

Zájem o psí hotely roste, lidé jejich služby stále více oceňují. Vzhledem ke konkurenci je taky nutná stále větší propagace. I přesto, že břevnický hotel nemá na Havlíčkobrodsku konkurenci, její majitelka dříve do reklamy investovala nemalé peníze. Teď už ale hlavně využívá sociální sítě. Dřív jsem za reklamu utratila velké peníze, ale ukázalo se, že to bylo zbytečné. Nejlepší reklama je pro nás doporučení, tzv. šeptanda, a využíváme taky Facebook, kde máme facebookový profil, uzavírá majitelka hotelu pro psy Jana Voháňková. 

ikonka

Zajímá vás toto téma? Chcete se o něm dozvědět víc?

Objednejte si upozornění na nově vydané články do vašeho mailu. Žádný článek vám tak neuteče.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).