Síť samoobslužných pokladen se rozšiřuje napříč celou maloobchodní sítí v České republice. Není se čemu divit, Češi si tento způsob nákupu oblíbili. Zatímco západní země začínají samoobslužné pokladny omezovat kvůli stále častějším krádežím, u nás rostou jako houby po dešti. Je to i díky tomu, že Češi jsou jako zákazníci poctiví.
Co se dozvíte v článku
Všechno o nových pokladnách v Lidlu v našem podcastu
V rámci řetězců existují různé typy pokladen i různý způsob markování. Některé řetězce, jako je například Globus, Tesco nebo IKEA, nabízejí zákazníkům kromě samoobslužné pokladny scanovat zboží i v průběhu samotného nákupu, přičemž u pokladny pak jen rovnou zaplatí.
Samoobslužné pokladny jsou výhodné pro zákazníky, kterým šetří čas, i řetězec, který může přesměrovat své zaměstnance na jiný druh práce, například vybalování zboží.
Samoobslužné pokladny Lidlu se rozšiřují napříč celou republikou
Tento typ pokladen je běžný prakticky u všech větších maloobchodních řetězců. V roce 2022 se k nim přidal řetězec Lidl. Aktuálně jsou samoobslužné pokladny v Lidlu nasazeny zhruba ve více než stovce prodejen napříč celou Českou republikou. Přistupujeme geograficky rovnoměrně k jednotlivým prodejnám,
řekl v podcastu Podnikatel PLUS Filip Zachariáš, vedoucí úseku Sales řetězce Lidl.
Podle něj dokáží samoobslužné pokladny vykrýt špičku v nakupování. Jedná se primárně o odpolední časy, kdy jedou všechny běžné pokladny včetně těch samoobslužných. Zejména ve špičkách se násobí množství zákazníků, kdy jsme schopni skrz jak standardní pokladny tak i samoobslužné odbavit zákazníky v daleko rychlejším tempu,
doplnil Zachariáš.
Oblibu si pokladny získaly hlavně u mladší generace. Lidl se ale pyšní tím, že v hledáčku je mají u něj i senioři: Naši senioři jsou velmi aktivní v rámci využívání samoobslužných pokladen a s řádnou pomocí při prvním nákupu i tito zákazníci jeví o samoobslužné pokladny poměrně velký zájem,
řekl v podcastu Podnikatel PLUS Zachariáš.
Lidl omezuje zapomenutou platbu východovou bránou
Lidl neustále vylepšuje software i hardware svých nových pokladen a k tomu přidal jednu automatizaci. Zákazník může opustit prostor samoobslužných pokladen pouze v případě, že nascanuje zkrácenou účtenku s EAN kódem. Teprve poté se mu otevře východová brána.
Je to trochu rozdíl oproti jiným supermarketům, které mají prostor pro odchod od pokladen otevřený. Lidl tím eliminuje to, že zákazník zapomene zaplatit či nenascanuje veškeré zakoupené zboží. V kontextu se zaváděním samoobslužných pokladen bychom toto technologické řešení chtěli využít ideálně na všech našich prodejnách,
doplnil Filip Zachariáš, vedoucí úseku Sales maloobchodního řetězce Lidl.
Co dál uslyšíte v podcastu?
Jak vidí Filip Zachariáš budoucnost tohoto stylu nakupování? Spustí Lidl i koncept zcela samooblužných prodejen, kterým se chlubí značka COOP? A jaké jsou dosavadní analýzy chodu těchto pokladen v řetězci Lidl? To vše si poslechněte v podcastu Podnikatel PLUS.
Podívejte se, jak vypadají samoobslužné pokladny v Lidlu
Zaujal vás článek?
Odemkněte si celý text za jednorázových 30 Kč. Stačí zadat váš e-mail a v dalším kroku vše odsouhlasit.
Již jste zaplatili? Vložte, prosím, váš e-mail a my vám zašleme nový odkaz pro odemknutí