To je reklamní článek? Jinak mu totiž nerozumím, asi mám jiné zkušenosti z reálného nakupování.
Samoobslužné pokladny jsou fajn nápad, ovšem nesmí se to s nimi přehánět a nesmí nahrazovat standardní pokladny s obsluhou. Jejich výhoda pro zákazníka je, když má malý jednoduchý nákup, který na samoobslužné pokladně vyřídí rychleji.
Hlavní výhoda je ale na straně provozovatele, který chce ušetřit za mzdové náklady. Pokud to provozovatel přežene (Tesco), tak se pak nesmí divit, že mu tam lidi nedělají větší nákupy a padají mu tržby.
Lidl to zatím dělá rozumně a nechává lidi se volně rozhodnout, kam jít zaplatit a dle toho otevírá standardní pokladny. Jestli se z pokladních ale stanou naháněči kupujících k samoobslužným pokladnám, dopadne jak Tesco.
Podle mě jediná smysluplná samoobslužná pokladna je Scan&Go (a všechny jeho variace), kdy si prostě jezdím po obchodu s košíkem a skenerem si sám skenuju, co kupuju. Dávám to rovnou do tašky a na konci na pokladně jen zaplatím a nazdar, hotovo, bez ohledu na velikost nákupu. Nesmím samozřejmě na nic zapomenout, jinak při náhodné kontrole, která by nevyšla, je to naopak opruz, ale to se mi za celou dobu stalo jen jednou, takže klady jednoznačně převažují.